KOBNI PROPUST

Otkriven mogući razlog pada aviona u kojem je život izgubilo više od 270 osoba: ‘Zašto si isključio dovod goriva?‘

Izvješće ne navodi da je postojao bilo kakav hitan slučaj koji bi zahtijevao isključenje motora

U nesreći je živote izgubilo više od 270 ljudi

 Basit Zargar/Middle East Images Via Afp
Izvješće ne navodi da je postojao bilo kakav hitan slučaj koji bi zahtijevao isključenje motora

Preliminarno izvješće pokazalo je da je dovod za gorivo za motore zrakoplova Air India koji se srušio prošlog mjeseca bilo prekinuto ubrzo nakon polijetanja.

Prema izvješću, prekidači u kokpitu Boeinga 787 Dreamliner koji kontroliraju dovod goriva pomaknuli su se u položaj ‘CUTOFF‘ (isključeno).

U izvješću stoji:

- Prekidači za isključenje goriva na motorima 1 i 2 prešli su iz položaja RUN (uključeno) u položaj CUTOFF (isključeno), jedan za drugim, s vremenskim razmakom od jedne sekunde.

- Vrijednosti N1 i N2 motora počele su se smanjivati s polijetnih vrijednosti jer je dovod goriva u motore bio prekinut.

Nakon toga nastala je zbrka u kokpitu. Na tonskoj snimci jedan od pilota pita drugoga zašto je ‘isključio‘, na što drugi pilot odgovara da to nije učinio.

U izvješću na 15 stranica ne navodi se koji je komentar dao zapovjedni pilot, a koji prvi časnik. Jedan od pilota uputio je poziv u nuždi ‘mayday, mayday, mayday‘ neposredno prije pada.

Oba pilota bila su iskusni piloti mlaznih zrakoplova s ukupno oko 19.000 sati letenja, uključujući više od 9.000 sati na modelu 787.

image

U nesreći je živote izgubilo više od 270 ljudi

Basit Zargar/Middle East Images Via Afp

Prebacivanje prekidača u položaj cutoff gotovo odmah isključuje motore i najčešće se koristi za gašenje motora kada zrakoplov stigne u zračnu luku ili u određenim hitnim situacijama, poput požara motora. Izvješće ne navodi da je postojao bilo kakav hitan slučaj koji bi zahtijevao isključenje motora.

Preliminarno izvješće ne daje zaključak o tome kako su se prekidači pomaknuli.

Jedan od motora uspio je ponovno pokrenuti, ali nije mogao zaustaviti usporavanje zrakoplova, stoji u izvješću.

- U ovoj fazi istrage nema preporučenih mjera za operatore i proizvođače Boeinga 787-8 i/ili motora GE GEnx-1B, navodi se u izvješću indijskog Ureda za istragu zrakoplovnih nesreća (AAIB).

U izvješću se također navodi da nije zabilježena značajna aktivnost ptica u blizini letačke putanje zrakoplova. Zrakoplov je počeo gubiti visinu prije nego što je prešao zid koji okružuje zračnu luku.

Zrakoplov se srušio u gusto naseljeno područje, pri čemu je poginulo 241 putnik i još 19 osoba na tlu, dok je sve oko njega izgorjelo.

Obje crne kutije zrakoplova, koje sadrže snimač glasova iz kokpita i snimač podataka o letu, pronađene su nekoliko dana nakon nesreće.

One pružaju ključne podatke poput visine, brzine i posljednjih razgovora pilota, što može pomoći u sužavanju mogućih uzroka nesreće.

Izvješće AAIB temelji se na početnim nalazima istrage, koja je sada ušla u trideseti dan od nesreće. U njemu se navodi da istraga i dalje traje. Završno izvješće očekuje se unutar godine dan

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (3)

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

Zašto si prekinuo dovod goriva?
Nisam!
Kako nisi, padamo!?
A jebi ga, krivi gumb!
Ništa, vidimo se na drugom svijetu!

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

Ti Indijci nisu za drugo nego Wolt skutere vozit

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

Kod nas voze bez vozačke, ali tamo ipak moraju završiti trodnevni tečaj za pilota.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
22. srpanj 2025 16:54