
Preliminarno izvješće pokazalo je da je dovod za gorivo za motore zrakoplova Air India koji se srušio prošlog mjeseca bilo prekinuto ubrzo nakon polijetanja.
Prema izvješću, prekidači u kokpitu Boeinga 787 Dreamliner koji kontroliraju dovod goriva pomaknuli su se u položaj ‘CUTOFF‘ (isključeno).
U izvješću stoji:
- Prekidači za isključenje goriva na motorima 1 i 2 prešli su iz položaja RUN (uključeno) u položaj CUTOFF (isključeno), jedan za drugim, s vremenskim razmakom od jedne sekunde.
- Vrijednosti N1 i N2 motora počele su se smanjivati s polijetnih vrijednosti jer je dovod goriva u motore bio prekinut.
Nakon toga nastala je zbrka u kokpitu. Na tonskoj snimci jedan od pilota pita drugoga zašto je ‘isključio‘, na što drugi pilot odgovara da to nije učinio.
U izvješću na 15 stranica ne navodi se koji je komentar dao zapovjedni pilot, a koji prvi časnik. Jedan od pilota uputio je poziv u nuždi ‘mayday, mayday, mayday‘ neposredno prije pada.
Oba pilota bila su iskusni piloti mlaznih zrakoplova s ukupno oko 19.000 sati letenja, uključujući više od 9.000 sati na modelu 787.
Prebacivanje prekidača u položaj cutoff gotovo odmah isključuje motore i najčešće se koristi za gašenje motora kada zrakoplov stigne u zračnu luku ili u određenim hitnim situacijama, poput požara motora. Izvješće ne navodi da je postojao bilo kakav hitan slučaj koji bi zahtijevao isključenje motora.
Preliminarno izvješće ne daje zaključak o tome kako su se prekidači pomaknuli.
Jedan od motora uspio je ponovno pokrenuti, ali nije mogao zaustaviti usporavanje zrakoplova, stoji u izvješću.
- U ovoj fazi istrage nema preporučenih mjera za operatore i proizvođače Boeinga 787-8 i/ili motora GE GEnx-1B, navodi se u izvješću indijskog Ureda za istragu zrakoplovnih nesreća (AAIB).
U izvješću se također navodi da nije zabilježena značajna aktivnost ptica u blizini letačke putanje zrakoplova. Zrakoplov je počeo gubiti visinu prije nego što je prešao zid koji okružuje zračnu luku.
Zrakoplov se srušio u gusto naseljeno područje, pri čemu je poginulo 241 putnik i još 19 osoba na tlu, dok je sve oko njega izgorjelo.
Obje crne kutije zrakoplova, koje sadrže snimač glasova iz kokpita i snimač podataka o letu, pronađene su nekoliko dana nakon nesreće.
One pružaju ključne podatke poput visine, brzine i posljednjih razgovora pilota, što može pomoći u sužavanju mogućih uzroka nesreće.
Izvješće AAIB temelji se na početnim nalazima istrage, koja je sada ušla u trideseti dan od nesreće. U njemu se navodi da istraga i dalje traje. Završno izvješće očekuje se unutar godine dan
Komentari
3