MANJE ZAGAĐENJA

ZABRANJENO ZA AUTOMOBILE Kroz grad biciklima ili javnim prijevozom

Vrhunac automobilske industrije bio je 2008. te od onda broj vozila stalno pada

Gradske vlasti u Hamburgu najavile su da planiraju u slijedećih dvadeset godina grad gotovo potpuno očistiti od automobila. Širit će zelenu mrežu javnih površina – parkova, igrališta, sportskih terena; značajno ulagati u javni prijevoz, biciklističke staze i obeshrabriti građane da po gradu i pomisle voziti…

Nije Hamburg usamljen slučaj. U Kopenhagenu trenutno grade biciklističku autocestu koja se od centra širi prema predgrađima. U Londonu je već dugo ući autom u središnji dio grada postalo – preskupo, budući da naplaćuju posebne naknade.

Michael Sivak, profesor na američkom Sveučilištu Michigan koji se bavi pitanjima smanjenja prometa i proučava trendove, kaže da je vrhunac automobilske industrije bio 2008. te da od onda broj vozila stalno pada. Drži da je više faktora koji dovode do takve situacije: značajno se povećao broj ljudi koji rade od kuće, a i ljudi se polako s periferija sele natrag, u središta gradova koja su desetljećima bila manje atraktivna područja stanovanja prepuštena propadanju.

New York, Washington, Boston, Philadelphia, svi ti gradovi imaju više od 30% kućanstva u kojima nitko ne posjeduje automobil. U New Yorku je bez auta čak polovica domaćinstava. U Los Angelesu, koji ima relativno loš i spor javni prijevoz, bez auta je samo 12% obitelji. U San Joseu, u Silicijskoj dolini tek 5.8%.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. svibanj 2024 14:13