Ulica grada Vukovara na dionici od Trešnjevačkog trga do Ulice Florijana Andrašeca uskoro će izgledati drukčije. Grad Zagreb planira ove jeseni, uz procijenjenu vrijednost radova od 1,5 milijuna eura bez PDV-a, preurediti 490 metara kolnika, nogostupa, biciklističkih staza i javne rasvjete.
Prema objavljenom natječaju, pješaci će imati nogostupe širine od 1,6 do 3 metra, ovisno o dionici, što znači više prostora na širim dijelovima i sigurniji razmak od vozila. Kolnik će se u cijelosti presvući novim asfaltom, a širina voznih traka za automobile ostaje standardnih 3 metra. Time se osigurava nesmetan protok prometa i poboljšava sigurnost.
Biciklisti će prvi put na toj dionici dobiti obostrane, denivelirane, jednosmjerne staze širine 1,5 metra. Svaka strana ulice imat će zasebnu traku za bicikle, fizički odvojenu od pješaka i automobila. Na dijelovima uz kolnik postavit će se zaštitni stupići, a na nekoliko lokacija i zeleni pojasevi, kako bi se smanjio izravni kontakt s motornim prometom. Na raskrižju s Novom cestom uvodi se rješenje iz europske prakse, tzv. „two-step left turn“, koje biciklistima omogućuje sigurnije skretanje ulijevo u dvije faze – prvo prelazak raskrižja ravno, zatim čekanje na posebno označenom mjestu i nastavak skretanja na iduće zeleno svjetlo.
Natječaj obuhvaća i tri parkirališta – dva asfaltirana te jedno s travnatim rešetkama, koje zadržavaju nosivost za vozila, a istovremeno omogućuju rast trave i propuštanje kišnice. Ukupno će se urediti 33 parkirna mjesta, od čega 4 za osobe s invaliditetom. Parkirališta su projektirana tako da dimenzije svakog mjesta budu 2,5 x 5 metara, a raspored je prilagođen postojećim prilazima i zelenim površinama.
Nova LED javna rasvjeta, s ukupno 18 čeličnih stupova visine 5 i 10 metara, osvjetljavat će kolnik, pločnike i biciklističke staze. Na određenim lokacijama postavit će se dvostruke svjetiljke kako bi i parkirališta imala dovoljnu vidljivost noću.
U sklopu radova predviđa se i ugradnja podzemne infrastrukture za buduće pametne semafore, uključujući trase kabela, temelje i zdenace. Iako signalna oprema neće biti instalirana u ovoj fazi, sustav će biti spreman za kasniju nadogradnju. Pametni semafori moći će prilagođavati trajanje zelenog i crvenog svjetla ovisno o gustoći prometa u stvarnom vremenu, što bi trebalo smanjiti zastoje, skratiti vrijeme čekanja na raskrižjima te povećati sigurnost svih sudionika u prometu. Takvo rješenje posebno je značajno u zoni Trešnjevačkog placa, gdje se često stvaraju gužve u vršnim satima.
Radovi će se izvoditi uz privremenu regulaciju prometa, što znači izmijenjene trase i moguće kraće zastoje. Po završetku, dionica bi trebala imati jasnije razdvojene prometne tokove, bolje osvjetljenje i više prostora za bicikliste i pješake.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....