IZMJENE GUP-a

OTKRIVAMO ZAGREB BUDUĆNOSTI Sinagoga, garaža u Klaićevoj, pruga od kolodvora do Plesa...

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 08.06.2016. u 00:00

Hržić

Gradnja sinagoge u Praškoj, podzemna garaža na tri etaže ispod tržnice Dolac, podzemna garaža ispod srednjoškolskog igrališta u Klaićevoj, donja stanica žičare Sljeme, lakošinska željeznica koja spaja Glavni kolodvor i Zračnu luku Pleso koja će imati i podzemne trase, garaža sjeverno od zgrade gradske uprave i proširenje krematorija neki su od projekata čija se provedba omogućuje prema konačnom prijedlogu odluke o izmjenama i dopunama Odluke o donošenju Generalnoga urbanističkog plana grada Zagreba koji se može naći na dnevnom redu sjednice Gradske skupštine koja je zakazana za 16. lipnja. O prijedlogu će glasati zastupnici koji su već nekoliko puta prozivali gradsku upravu zbog nedonošenja ovog važnog dokumenta.

Zahvati na FER-u

GUP se smatra osobnom kartom gradova, planom koji pokazuje ambicije i planove. Izmjene i dopune uglavnom se donose kako bi se mogli realizirati za grad važni projekti, zato ne treba čuditi da su uglavnom odbijeni građani koji su ovom prilikom željeli, primjerice, legalizirati svoje građevine ili prenamijeniti zelene zone u građevinsku.

U konačnom prijedlogu ističu se planska rješenja za javne i ostale potrebe Zagreba kao što su: projekt uređenja tunela Grič u Muzej osjeta, kreativni klaster Gredelj, kompleks Cibona, projekt Mandlova - Maksimirska, Terme u Blatu (Aquapark), Zagrebački biopark, kampus ALU, Studentski centar, projekt “Hrvatska u malom”, Autokamp Jarun i drugi. Primjerice, projekt “Hrvatska u malom”, odnosno izgradnja tematskog parka planira se na prostoru parkovne površine u Novom Zagrebu, na dijelu južno od Islandske ulice i istočno od Avenije Većeslava Holjevca.

Kao važni projekti istaknuti su i omogućavanje cestovnog i kolosječnog povezivanja buduće remize Jakuševec i Sarajevske ceste, omogućavanje gradnje pješačko-biciklističkih mostova, intermodalni putnički terminal Sava-sjever, remiza Ljubljanica, a omogućena je i gradnja punionica električnih automobila u cilju smanjenja onečišćenja i emisije CO2.

Od projekata koji nisu gradski neki su u konačnom prijedlogu bolje prošli, a neki ne. Primjerice, uglavnom je dopušteno uređenje uz dogradnju Fakultetu elektrotehnike i računarstva. Isto tako, FER-u se omogućuje gradnja podzemne garaže za njihove potrebe. Taj je fakultet napravio projekt dogradnje sadržaja koji su im nužni, projekt je izradio arhitekt Marijan Hržić i donijet će znatno poboljšanje toj ustanovi.

Gradski blokovi

Jedna od zanimljivosti prijedloga izmjena GUP-a su uređenja dvorišta unutar gradskih blokova na način da je u unutrašnjosti bloka moguća rekonstrukcija, gradnja zamjenskih građevina i novih građevina i garaža za potrebe bloka.

Prema prijedlogu izmjena GUP-a, gradnja javnih garaža nije moguća na prostoru Gornjeg grada i Kaptola i na prostoru omeđenom ulicama: Vlaška, Bauerova, Trg Petra Krešimira IV, Hrvojeva, Bornina, Domagojeva, Branimirova, Ul. Grgura Ninskog, južni rub Botaničkog vrta, Runjaninova, Vodnikova, Savska, Ul. I. Kršnjavoga, Kačićeva i Ilica radi ograničenja motornog prometa u središtu grada. U toj zoni moguća je gradnja garaža isključivo za potrebe stanovanja, i to prema normativu najviše 1GPM/1 stan. Iznimno, omogućuje se gradnja javne podzemne garaže s pratećim sadržajima na lokaciji srednjoškolskog igrališta. Očito se, prema ovome, odustalo od gradnje podzemne garaže ispod HNK, a što je bila najava gradonačelnika Milana Bandića. Štoviše, APZ - inženjering podnio je prijedlog da se u GUP unese da je iznimno moguća gradnja javne podzemne garaže na lokaciji Trga maršala Tita, ali je odbijen.

Isto tako, zapadno od RŠC Jarun moguće je uređenje auto-kampa Jarun kapaciteta do 1000 posjetitelja, a sve prema posebnim propisima za gradnju auto-kampa, uz prethodnu valorizaciju i maksimalno zadržavanje postojećeg zelenila. Za stanogradnju kao gradski projekt omogućuje se gradnja na Podbrežju u Novom Zagrebu, uz Folnegovićevu ulicu i na Borovju. Kao prostori posebne afirmacije postojećih i novih gradskih poteza istaknuti su projekt gradske željeznice, prostor Save, projekt željezničke pruge Grada Zagreba.

Iz dijela Pojedinačne primjedbe po gradskim četvrtima moguće je iščitati i tko su “dobitnici”, a tko “gubitnici” konačnog prijedloga izmjena GUP-a. Tako se vidi da je na području četvrti Donji grad (centar) HOTO grupa Tomislava Horvatinčića tražila da se omogući gradnja podzemne garaže za potrebe bloka, što je odbijeno. Isto tako, HOTO je tražio još niz stavki koje su odbijene, uvažena im je tek jedna da se uz sadržaj “ugostiteljstvo” doda i budući sadržaj hotel. I hotelu Dubrovnik odbijena je gradnja garaže s obrazloženjem da su “opseg i sadržaj izmjena i dopuna GUP-a ograničeni na rješavanje javnih potreba Grada te projekata od interesa za grad”. I Milan Šećković je na svojoj lokaciji u centru Zagreba želio povećati izgradivost, ali je odbijen.

Prenamjena zone

No, primjerice, Končar elektroindustriji većina je prijedloga uvažena na području Trešnjevka sjever. Tražili su povećanje izgrađenosti na 70 posto na području industrijskog kruga, što je prihvaćeno. Za njih je odbačena i ranije predložena procedura “gradskog projekta” GP jer su se žalili da je neprihvatljiva zbog složenosti izrade i procedure donošenja.

Crodux plin Ivana Čermaka zatražio je prenamjenu iz zone zaštitnog zelenila Z u zonu mješovite namjene M2 ili u zonu poslovne namjene K1 uz Sarajevsku cestu, ali je odbijena. Odbijena je i Pliva Hrvatska koja je željela povećati izgradivost na području Črnomerca. Među gubitniciama su i Zelena akcija, kao i Niko Gamulin koji su podnijeli niz primjedbi koje su uglavnom odbijene. Jedna od njih je bila primjedba na prenamjenu površine Mandlova - Maksimirska iz zone zelenila u građevinsku zonu, a što su naveli da “sigurno nije iz strateškog interesa za grad i njegove stanovnike jer se time uništavaju zadnji potezi zelenila od Sljemena do Save koji su se u svim dosadašnjim razvojnim planovima (od prvog GUP-a iz 1971.) čuvali”.

Više na Jutarnjem...


Tagovi

Izdvajamo