OD JUTRA DO MRAKA

Ova ulica trenutačno je najgora u Zagrebu: ‘Pravi pakao, totalni kolaps, sve je zagušeno, a nove zgrade samo niču‘

Vozila iz Heinzelove stalno naviru tako da su vozačima iz Ferenščice jedina nada pješci koji će im dati šansu da se priključe

Prizori kolona na Donjim Sveticama

 /Anton Tipura
Vozila iz Heinzelove stalno naviru tako da su vozačima iz Ferenščice jedina nada pješci koji će im dati šansu da se priključe

Nepregledne gužve, kolona vozila od semafora na Vukovarskoj pa skroz do Heinzelove. Tako u jutarnjim i poslijepodnevnim satima izgleda Ulica Donje Svetice, takozvani rush hour ovdje je ‘paklen‘. Već se na Heinzelovoj stvaraju veliki redovi za desno skretanje, ali izgleda da bi svemu tome ubrzo mogao doći kraj.

Naime, na toj važnoj ulici na istoku grada već su počeli radovi, točnije početkom srpnja. Uređivat će se istočni nogostup i kolnik, onaj u smjeru sjevera. Vozači mogu biti sretni zato što se ide prema izgradnji nove trake za desno skretanje u Ulicu Donje Svetice. Ali prije toga su potrebne predradnje.

image

Gužve u Ulici Donje Svetice

Anton Tipura/
image

Kolone seže gotovo do Heinzelove ulice

Anton Tipura/

Radovi se sada nalaze u prvoj fazi, to jest HEP je krenuo s izmještanjem naponskog kabela koji je preduvjet za daljnje radove. Promet će se u prvoj fazi radova normalno odvijati u oba smjera, a planirani završetak radova očekuje se početkom rujna.

- Dužina zahvata iznosi približno 134 metra. Projekt će obuhvaćati uklanjanje postojeće pješačko-biciklističke staze u dijelu gdje se izvodi međusobni spoj trake za uključivanje i isključivanje te izvedba nove pješačko-biciklističke staze proširenjem profila prometnice na postojeću zelenu površinu Heinzelove ulice, detaljno piše u projektnoj dokumentaciji.

Nadalje, piše i da je radovima obuhvaćeno uređenje horizontalne i vertikalne prometne signalizacije te rješavanje oborinske odvodnje izmještanjem odnosno ugradnjom slivnika uz rub kolnika. Kodeks graditeljstvo d.o.o. su izvršitelji za iznos od 118.455,00 eura u koji je uračunat PDV.

image

Kolona vozila čeka na semaforu kod raskrižja Vukovarske i Ulice Donje Svetice

Anton Tipura/
image

Radovi na Heinzelovoj

Anton Tipura/

Ovim će potezom jedino ‘nastradati‘ manji dio zelene površine uz nogostup, ali će se znatno dobiti na ubrzavanju izlaska iz Heinzelove te ulasku u Donje Svetice. Jedini je problem što će ta ulica ostati ‘usko grlo‘, to jest, problem gužvi ovim će se rješenjem teško ukloniti. Ulicom, gotovo cijelom njenom dužinom, automobili mogu voziti samo u jednoj prometnoj traci.

Izgradnja na veliko

Na Ulicu Donje Svetice sve se teže spojiti iz Ferenščice. U zadnjih pet godina u tom je kvartu niknulo desetak novih zgrada zbog čega se u Lovinčićevoj i Ivekovićevoj stvaraju gužve. I sjeverno od Vukovarske se nastavljaju kolone zato što su tamo također nedavno izgrađene zgrade, točnije u Darwinovoj. Prometna infrastruktura se do sada nije razvijala brzinom izgradnje zgrada.

Za vozače iz tih kvartova to izgleda nekako ovako: uglavnom se duže čeka na ulazak u Ulicu Donje Svetice. Vozila iz Heinzelove neprestano naviru tako da je vozačima iz Ferenščice jedina nada da se ukaže pješak koji bi barem na tren zaustavio promet. Tada se jedno ili dva vozila uspiju priključiti koloni. Postoji i šansa da se jedan od vozača smiluje i prepusti automobilima prednost da se ubace ispred njih.

image

Vizualizacija trenutačnih radova na Heinzelovoj

Grad Zagreb/
image

Vizualizacija trenutačnih radova na Heinzelovoj

Grad Zagreb/

Što se tiče Heinzelove, ovo trenutačni radovi predstavljaju samo sitne preinake u usporedbi s onim što se najavljuje, a to je nova tramvajska pruga duga više od 3700 metara. Duž te ulice, ali i Radničke, trebalo bi se izgraditi čak devet tramvajskih stanica. Jedino je pitanje - kada? - zato što je posljednji natječaj poništen. Naime, sve su ponude premašivale procijenjenu vrijednost radova koja iznosi 48 milijuna eura.

image

Najgore je u jutarnjim i poslijepodnevnim satima

/Anton Tipura
image

Jedna traka u smjeru sjevera postala je premalo

/Anton Tipura

Krajem svibnja je pokrenut novi postupak nabave, a rok za dostavu ponuda je bio do 14. srpnja. Još nije poznato je li ovoga puta pristigla ponuda koja će zadovoljiti sve kriterije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 07:34