OVO SU ‘CRNE‘ TOČKE

Za četiri dana počinje ljetni kaos, Zagreb postaje megagradilište, imamo sve detalje: Dio ‘petlje‘ gase na godinu dana!

U Ilici mijenjaju vodovodne cijevi, asfaltira se ulica u centru, a prometni kaos kreće kad se zatvori raskršće Držićeve i Slavonske

Petlja Držićeva - Slavonska avenija

 Davor Pongracic/cropix/Cropix
U Ilici mijenjaju vodovodne cijevi, asfaltira se ulica u centru, a prometni kaos kreće kad se zatvori raskršće Držićeve i Slavonske

Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević danas je predstavio stranicu na kojoj će se moći pratiti radovi u gradu, primarno na cestama. Novi portal osmišljen je kako bi se građani bolje informirali, a na njemu će se nalaziti podaci o mjestu radova, trajanju, trenutnom stanju, razlogu zbog kojeg su pokrenuti radovi, ali i detaljniji prometni elaborati.

Uz to, portal je povezan s aplikacijama za navigaciju, kao što su Google Karte i Waze, tako da one ne bi navodile vozače na mjesta na kojima se izvode radovi, već će im predložiti alternativne rute. Spomenuli su kako ta suradnja traje već mjesecima i da je zasad funkcionirala kvalitetno.

image

Gradonačelnik na terenu u Sarajevskoj

Goran Mehkek/Cropix

Dodali su i koji će se sve radovi izvoditi na zagrebačkim cestama tijekom ljeta. Kako se lagano bliži kraj nastavne godine, tako će se i intenzivirati radovi. Gradonačelnik je prvo istaknuo radove na rekonstrukciji tramvajske pruge na Ribnjaku. Zamijenit će se 1.555 metara dotrajalih tračnica postavljenih 1996. godine, zbog čega tramvaji neće voziti u oba smjera. Nakon zamjene pruge, predviđeno je asfaltiranje pune širine prometnice od Vlaške do Grškovićeve. Radovi će započeti sljedećeg tjedna i trajat će sve do početka rujna, kada se školarci vraćaju u klupe.

Nadaju se završetku do rujna

Drugi radovi koje je gradonačelnik naveo su zamjene starih vodovodnih cijevi u Ilici, od kojih su neke ‘relikti prošlosti‘ iz 19. stoljeća. Ti su zahvati dio višegodišnjeg plana zamjene cijevi. Ovog će se ljeta obnoviti 600 metara cijevi, zbog čega će na dionici od Mandaličine do Svetog Duha motorni promet u oba smjera biti obustavljen. Tramvaji će voziti neometano, ali je moguće da će po potrebi i njihov promet biti obustavljen. Završetak se očekuje početkom rujna.

Pročelnik Gradskog ureda za promet, Andro Pavuna, iznio je detalje o obnovi zagrebačke petlje, odnosno križanja Slavonske i Držićeve avenije. Radovi na trećoj razini petlje trajat će nešto duže, to jest završetak se očekuje tek početkom idućeg ljeta zbog kompleksnosti radova. Za sav promet bit će zatvoren taj najviši dio petlje koji vodi iz Slavonske prema Držićevoj aveniji. Očekuje se još i obnova stupova, čelične obloge i ležajeva te uklanjanje i obnavljanje obloga upornjaka.

image

Konferencija za medije na kojoj je predstavljena nova interaktivna stranica

Lucija Ocko/Cropix

Naglasili su da će se svi radovi tijekom ljeta izvoditi do održivih kapaciteta, tako da neće moći veću količinu završiti ove godine. Već planiraju radove za iduće ljeto, ali i ono 2027. godine. Svjesni su nedostatka radnika na tržištu, ali kažu da je to problem koji pogađa cijelu Hrvatsku, pogotovo nakon dva potresa 2020. godine. Sve će radove izvoditi podružnica Zagrebačke ceste uz nadopunu radnika privatnih tvrtki.

Proširenje Branimirove

Novoj interaktivnoj stranici regulacije.zagreb.hr moći će se pristupiti mobilnim uređajima i računalima, s tim da su informacije kojima se može pristupiti računalom nešto obilnije. Postoji i segment za ‘‘one koji žele znati više‘‘ u kojem će se moći pratiti ne samo osnovne informacije, već i povijest ceste, priče o radovima i slično. Podaci na stranici redovito će se ažurirati i nadopunjavati kako će i radovi napredovati.

Za kraj su najavili početak radova na trećoj fazi proširenja Branimirove ulice. Javna nabava je otvorena, a cesta će u budućnosti spajati Varaždinsku i Kašinsku ulicu u Sesvetama. Očekuju da bi se prve lopate i radnici tamo mogli pojaviti već u kolovozu. Ideja im je još produžiti Vukovarsku ulicu do kampusa na Borongaju. Krajnja je ideja proširiti i tramvajsku mrežu, pri čemu bi se napravio podvožnjak ispod željezničke pruge koji bi spajao kampus s Mandlovom ulicom u Dubravi.

Stranicu možete vidjeti OVDJE.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 09:19