ZET RASIPA NA VELIKOM A ŠTEDI NA MALOM

Zašto je 30 tramvaja svaki dan na servisu? To Zagrepčane stoji 450 milijuna kuna!

ZET pokreće mjere štednje kojima zakida građane. Nema više turističkih vlakića, prorjeđuju se i ukidaju autobusne linije, a tramvajska linija broj 1 više ne vozi vikendom
Zagreb, 060109.Zagrebacki gradonacelnik Milan Bandic pustio je u promet, stoti niskopodni tramvaj. Voznja je pocela na Remizi a zavrsila na Trgu bana Josipa Jelacica. Foto: Ankica Vrdoljak / CROPIX
 Ankica Vrdoljak / CROPIX

ZAGREB - Zbog učestalih kvarova na kotačima, podvozju i hidraulici trećina niskopodnih tramvaja neprestano je na servisu - otkrio nam je visokopozicionirani izvor u ZET-u.

U ovom trenutku, provjerili smo u garažama u Dubravi i na Remizi, ukupno je 30 tramvaja! Kako doznajemo, ta je brojka okvirni prosjek na dnevnoj razini, pa se može zaključiti da Zagrebom svaki dan vozi samo stotinu tramvaja.

Milijarde na servisu

Financijski gledano, razlika između onoga što će Zagrepčani platiti i što su zauzvrat dobili iznosi čak 450 milijuna kuna!

Naime, svaki tramvaj stoji oko dva milijuna eura, a ukupno ćemo za 140 Crotramova izdvojiti više od dvije milijarde kuna.

Sudeći prema dosadašnjim iskustvima, oni nikad nisu raspoloživi u punom kapacitetu pa se nameće zaključak da ćemo oko 60 milijuna eura uložiti samo u to da 30-ak tramvaja dnevno boravi u garaži.

Ta investicija, što su nekoliko puta službeno istaknuli u Zagrebačkom holdingu, toliko je opteretila ZET da se on sada nalazi u financijski neizdrživoj situaciji. Unatoč tome, obećali su da kvaliteta usluge neće padati.

Posljednjih mjesec dana svjedočimo nečemu posve drugom.

Dok s jedne strane ZET štedi na sitnicama, s druge očito rasipa na veliko, i to tako da zakida građane i snižava kvalitetu usluge.

Jedna od prvih pokrenutih mjera bilo je uklanjanje turističkih vlakića koji su vozili središtem grada i na Jarunu. Više od tri mjeseca nalaze se u garaži na Remizi. U pučkom prijevodu, skupe vlakiće (svaki vrijedi 350.000 eura) još i sad isplaćujemo, i to samo zato da bi oni bili parkirani u garaži.

Ukidanje linija

U prosjeku se svakih nekoliko dana prorjeđuju i ukidaju autobusne i tramvajske linije, što izaziva ogorčenje građana. Tako od danas tramvajska linija broj 1 Zapadni kolodvor - Borongaj više neće voziti vikendom. Opravdanje za taj potez je “niska prometna potražnja na toj liniji u to vrijeme”.

Posljednja dva tjedna prorijeđene su i autobusna linija 139 na Črnomercu, linija 203 na Kvaternikovu trgu, 114 koja vozi na relaciji Ljubljanica - Prečko i linija 143 Vrapčanska aleja - Orešje. Sve te linije odnedavno uopće ne voze nedjeljom, što posebno pogađa umirovljenike koji najčešće nedjeljom posjećuju gradska groblja i odlaze na misu.

- Bilo bi logično da javno poduzeće mjere štednje počne provoditi u samom sustavu, unutar tvrtke, odnosno da uvodi mjere koje se odnose na zaposlenike, a ne da zakida građane.

Bolje je da mi gasimo svjetla u poduzeću (ako je to uopće mjera uštede), nego da vozači u tramvajima ne pale svjetla do kasnog popodneva - ustvrdio je naš sugovornik iz te tvrtke koja je trenutačno najveći problem Zagrebačkog holdinga.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. svibanj 2024 18:56