LJUTI NA ZET

Uveli autobusnu liniju pa je ubrzo ukinuli, stanari ogorčeni: ‘Nismo mi krivi, pa kakav je to vozni red...‘

Osim linije 147, ukinuta je i autobusna linija 145, koja je povezivala Vrapčansku aleju i Oranice.

Prazan autobus ZET-a, ilustracija

 Zeljko Puhovski/Cropix
Osim linije 147, ukinuta je i autobusna linija 145, koja je povezivala Vrapčansku aleju i Oranice.

Autobusna linija 147, uvedena u travnju 2024. nakon peticije stanovnika, ukinuta je već nakon godinu i pol prometovanja zbog, kako navode iz ZET-a, “izuzetno male prijevozne potražnje”. No, prema tvrdnjama mještana, problem nije bio u nedostatku putnika, nego u loše postavljenom voznom redu.

- Nisu građani krivi što se linija nije koristila, već ZET koji im nije ponudio adekvatan vozni red - rekla nam je Vlatka Pažin, vijećnica Mjesnog odbora Gornji Stenjevec.

Pažin objašnjava da su stanovnici Doleca, naselja na brijegu, zatražili novu liniju još 2023. godine jer je stanica Huzjanova ukinuta, a stanica Karažnik 1a pomaknuta prema istoku, što je mnogima značajno produljilo put do prijevoza.

ZET pratio prometnost

- Bez ovog autobusa, svi koji su ga koristili morat će pješice, a na mnogim dijelovima nema ni nogostupa. Zamislite kako će to izgledati kad krenu kiše ili kada se cesta zaledi - kaže.

Dodaje kako je pri uvođenju linije najavljeno da će ZET pratiti njezinu popunjenost, no vozni red nije bio prilagođen stvarnim potrebama stanovnika. Linija je imala samo 11 polazaka dnevno iz Doleca prema Vrapčanskoj aleji.

image

Prazan autobus ZET-a, ilustracija

Zeljko Puhovski/Cropix

- Građani su tražili barem još jedan polazak u razdoblju između 7:15 i 7:30, kad ljudi idu na posao, te također za poslijepodnevne sate, što nije učinjeno. Smatram da je odluka o ukidanju loša jer ZET nije ni pokušao poboljšati liniju i prilagoditi je radnom vremenu putnika. Nisu joj dali pravu šansu - ističe Pažin.

Osim linije 147, ukinuta je i autobusna linija 145, koja je povezivala Vrapčansku aleju i Oranice. Obje su obustavljene istoga dana, odnosno ovog ponedjeljka, zbog malog broja putnika, stoji u priopćenju ZET-a.

Javni prijevoz u Zagrebu je na rubu katastrofe, pročitajte samo ove bijesne komentare građana: ‘Djeca čekaju sat i pol...‘

- Vjerujem i da razlog koji su naveli nije dovoljno dobar. Nismo mi krivi što nedostaje vozača i autobusa. Planiranje oprimalnih ruta autobusa, osoblja i polazaka je na ZET-u i to nije problem građana koji žive u brdovitim predjelima grada. Građani ionako sufinanciraju ZET iz proračuna preko 80 posto, a onda dobiju ovo od Grada koji nema sluha - govori Pažin

"Degradirani položaj"

Stanovnicima Doleca sada su kao jedina alternativa ostale “nizinske” linije koje prometuju preko Aleje Bolonje ili Gajnica, udaljene više od kilometra pješice po neravnom i opasnom terenu. Zanimljivo, prema rasporedu, stanovnici Doleca prvi jutarnji polazak autobusa su imali u 6:50, a idući je slijedio tek nakon više od 2 sata - u 9:00.

image

Izvadan voznog reda ukinute linije

Zet/

- To je nepravedno prema ljudima koji žive u Gornjem Stenjevcu i stavlja ih u degradirani položaj. Zbog toga postaju građani drugog reda - zaključuje Pažin.

Kako bi nadomjestili ukidanje tih linija, iz ZET-a su odlučili uvesti dodatne polaske na liniji 143 koja povezuje Vrapčansku aleju i Orešje, a novi vozni red bit će dostupan na početno-krajnjim stajalištima, napisali su.

Inače, Mjesni odbor Gornji Stenjevec, u kojem se nalazi naselje Dolec, pripada gradskoj četvrti Podsused-Vrapče, a prema posljednjem popisu broji 3.460 stanovnika.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. prosinac 2025 19:37