BURNA BIOGRAFIJA

SLUŠA HEAVY METAL, SVIRAO JE TAMBURICU, U OLUJI JE BIO POLICAJAC, U DANSKOJ SU MU GOSTI BILI SLAVNI NOGOMETAŠI... Tko je omiljeni kuhar Vatrenih

CROPIX

Vrijeme doručka više nije striktno kao što je bilo za “vatrene” u vrijeme Nike Kovača. Tada se čak nisu smjeli na jelo u natikačama, nego u tenisicama. Tu je Zlatko Dalić ipak malo manje strog, ali, čini se, samo u tom pogledu, jer za sve ostalo vlada režim.

Imaju i snack

Ručak u kampu smještenom u hotelskom kompleksu Šumska rapsodija u mjestu Iličevo u Zelenogorsku, udaljenom 60-ak kilometara od Sankt Peterburga, striktno je u 13 sati, a večera u 20.30. Na dan utakmice imaju snack točno u 17 sati i dok prvenstvo traje nema, nikakvih dodatnih želja, punjene paprike ili grčke salate. Govore nam to kolege koji prate hrvatsku reprezentaciju na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Rusiji. Dodatnih želja neće biti jer kako smo prošli u osminu finala, tako se još strože pazi na to da su reprezentativci u 23 sata u svojim sobama, a na meniju su im prije svega proteini, lešo hrana, biftek, piletina, uglavnom hrana bez puno masnoća.

Nisu preporučljivi ni umaci, mak ne smiju kušati ni ludilu jer bi pali na doping kontroli. Čini se da je u konačnici najvažnije da sve namirnice budi svježe. A što se tiče alkohola, kako navode na tportalu, “kada završi utakmica, eventualno popiju pivo ili dva u svlačionici kako bi im se opustili mišići.”

Zato je tamo i kuhar “vatrenih”, 43-godišnji Slavonac Tomica Đukić, koji je s reprezentacijom od ogleda Hrvatske i Azerbajdžana u Bakuu, kada su bili na kvalifikacijama za Euro u Francuskoj, dakle već dvije i pol godine. Đukić je inače chef hotela Osijek, ali ima veliko iskustvo s prehranom sportaša jer se prije kuhanja za nogometne reprezentativce brinuo o prehrani rukometne, košarkaške i odbojkaške nacionalne vrste. U njegovoj se biografiji navodi da je znanje stjecao i u top-restoranima u Njemačkoj i Danskoj.

- Oduvijek sam želio biti kuhar. Iskreno, kad sam krenuo za kuhara, nisu to baš svi oko mene prihvaćali. Svi moji prijatelji su nekakvi tehničari, ekonomisti, ne znam što sve ne... Kao ono: ‘kuhar - što se tu ima učiti’, a mene to ne dira. Sada mi je drago što sam uvijek išao po svom. Premda mi tata i danas zna reći da mi ‘Likvi viri iz džepa’ jer mi kuhari stalno peremo posuđe - ispričao je svojedobno za Glas Slavonije Đukić.

Brojni interesi

Profesija ga je odvela na vrlo različita mjesta, a prva inozemna gaža bila mu je restoran Hofbraustuberl u njemačkom gradiću Garmisch-Partenkirchenu. Potom je dobio posao u Kopenhagenu, u restoranu Hercegovina, gdje mu je jedan od gostiju bio slavni danski vratar Peter Schmeichel.

- Visok, jak, odličan dečko. Inače, taj restoran je jako poznat i slovi za sportski. Osim Schmeichela, naši gosti često su bili slavna nogometna braća Laudrup, dolazio je i Zlatan Ibrahimović te drugi sportaši, čak i neki članovi danske kraljevske obitelji - ispričao je u istom intervjuu Đukić. Godine 2004. vratio se u Hrvatsku i od tada je šef kuhinje hotela Osijek. No, nije mu kuhanje bilo jedini interes.

Desetak je godina svirao tamburicu primu u STD-u “Pajo Kolarić”, tijekom redovnog služenja vojnog roka bio je kuhar, a onda su ga, za akcije Oluja, mobilizirali, i to, na njegovo čuđenje, kao vojnog policajca. Sluša heavy metal, poput većine Slavonaca voli voziti bicikl, a od svih sportova, kako je sam duhovito zaključio, najviše voli - klopu.