Čvrst i pouzdan

JIMNY

Suzuki Jimny je simpatičan klasičan terenac niže klase, kakvi su još jedino Daihatsu Terios i Lada Niva. Malen auto, s nosećom šasijom i krutim osovinama sprijeda i straga te dodatnim reduktorom za terensku vožnju, vrlo je čvrst i iznimnih terenskih svojstava. Zbog ograničenog konfora i neuvjerljivih performansi te razmjerno visoke potrošnje prikladan je za osobe kojima treba baš terensko vozilo.

Japanski terenac niže klase ima vrlo solidnu konstrukciju i osjetljivu spojku

No, za normalnu vožnju, s obzirom na dužinu od 364,5 cm, troši dosta. Visoka japanska kvaliteta dobra je preporuka za kupnju, ali treba dobro provjeriti kako je vožen i je li mu oštećeno podvozje. Nije dobro kupiti primjerak koji je prolazio terenske akrobacije. Automatski mjenjač štiti podvozje i prijenos od preopterećenja te je, iako osjetno povećava potrošnju, bolji izbor kod rabljenih primjeraka.

S obzirom na veličinu, Jimny ima predimenzioniranu mehaniku, no ako je pretrpio teži sudar tu je mehaniku potom teško potpuno dovesti u red. Važno je dakle, da podnica nije jače izgrebana i oštećena i da je boja izvorna. Ako uz to motor radi dobro i ne dimi, a spojka hvata ravnomjerno - kupujte! Naravno, to nije auto za autoceste i duga putovanja, jer je neudoban, a iznad 120 postaje bučan i rastrošan.

Važno je redovito i kvalitetno održavanje, jer Suzukiji imaju problema najčešće zbog neoriginalnih rezervnih dijelova. Zbog toga se prije kupnje dobro raspitajte o održavanju, posebice kod primjeraka kojima je istekla garancija. Unutrašnjost je izrađena od pomalo sirovih, ali izdržljivih materijala koji ne pokazuju znakove umora ni kod starijih primjeraka.

Testni model star dvije godine tek se razradio, ima još godinu dana garancije i vožen je samo na asfaltu te se kupnja isplati. Vozna svojstva su kao kod novog modela, Jimny precizno reagira na komande i nema zračnosti u upravljačkom mehanizmu i podvozju. Provjerite jesu li gume ravnomjerno potrošene i drži li auto pravac, jer to može otkriti da je vožen na loš način. Jimny nije jeftin, no s obzirom da se radi o klasičnom terencu, makar i malom, za konkretan se primjerak isplati dati 11.300 eura. Uz malo pažnje može još dugo služiti, bez većih izdataka.





Benzinac bolji od dizelaša

Iako rastrošniji, Suzukijev benzinac 1.3 16V bolja je opcija od Renaultovog dizelaša 1.5 DDiS (izvorno 1.5 dCi). U pravilu je precijenjen, a nije se pokazao kvalitetnim. Posebice serije do 2005. Problem je u loše cementiranom bregastom vijencu visokotlačne pumpe goriva, čija strugotina stvara velike probleme u brizgalicama i cilindrima. S benzinskim motorima nema problema, a na tržištu rabljenih su osjetno jeftiniji. Kod modela voženih pretežito u terenskim uvjetima pregledajte spojku.

JIMNY motor







Limarija

2



Kvalitetna, precizno sklopljena i dobro zaštićena od hrđanja. Važno: boja treba biti originalna

na vrh



Motor

3



Pouzdan i izdržljiv, ali mu potrošnja nije vrlina. Kod starijih primjeraka osjetljivi termostat i elektromotor ler-gasa

na vrh



Mjenjač

2



Kvalitetan i vrlo trajan, ako se vozi normalno i ne ide ekstremne terenske uvjete. Tada prvo strada spojka

na vrh



Podvozje

3



Masivno i čvrsto te kao stvoreno za neravnine na našim prometnicama. Provjerite stanje podnice i istrošenost diskova

na vrh



Cardetails-tehnickekarakteristike
Motor



Vrsta

benzinski

Obujam ccm 1328
Cilindri/Ventili   4/16

Snaga KS 82 @ 5500/min

Moment Nm 110 @ 4500/min

Mjenjač   ručni, 5 stupnjeva

Performanse



Najveća brzina Km/h 140
Ubrzanje 0-100 s 16,5
Potrošnja l/100km 7 do 11
ukupno
iznimno sposoban na terenu, trajna mehanika, kvalitetna limarija

performanse, potrošnja, osjetljiva spojka



cijene2003. -   8.450 EUR

2004. -   9.800 EUR

2005. - 10.350 EUR





dr. Željko Marušić / Jutarnji list
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 18:47