Rijeka: Pijan zabio brod u lukobran

RIJEKA - Teretni brod Capadocia - dužine 74 metra i pod zastavom Nizozemskih Antila - danas oko 5 sati prilikom dolaska na sidrište ispred riječke luke velikom se brzinom pramcem zabio u lukobran.



Pri udaru u lukobran nitko od šestero članova posade iz Ukrajine nije ozlijeđen, a nisu oštećeni ni rezervoari broda pa nije zabilježeno istjecanje goriva i ulja.



Nalet na lukobran bio je toliko silovit da je brod pramcem probio i razbacao kamenja s vanjske strane, a potom se uzdignuo u zrak točno iznad armiranobetonskog dijela lukobrana koji ga je i zaustavio. Brod je prema svemu sudeći plovio maksimalnom brzinom, pretpostavlja se oko 10 čvorova, a "popeo" se na lukobran zato što je bio prazan.





Nezapamćena havarija



Kako je došlo do te nezapamćene havarije u riječkoj luci nikome još nije sasvim jasno jer se brod doslovno pod pravim kutem zabio u sredinu lukobrana kao da ga je namjerno htio probiti. Iako je to uobičajena procedura, kapetan broda Kostyantyn Naydenov (43) iz Sevastopola tijekom jutra je prevezen u riječku bolnicu zbog analize krvi i urina.



Neslužbeno smo doznali da mu je ustanovljeno 1,7 promila alkohola u krvi, čime su potvrđene sumnje da je brodom zapovijedao pijan i da je to uzrok nesreće. Spasioci koji su prvi pohitali na intervenciju također su nam neslužbeno rekli da su i ostali članovi posade zatečeni "veseli".



Istragom će se ustanoviti je li pijanstvo glavni uzrok zabijanja u lukobran jer još nije isključeno da se, osim navigacijske pogreške i nemara, možda dogodio i neki tehnički kvar na motoru ili kormilu broda.





Dobra vidljivost



Kapetan Lučke kapetanije Rijeka Darko Glažar rekao je danas da se brod nasukao u 5.10 sati te da je u to vrijeme vidljivost bila dobra.



 Tijekom jutra trup broda pregledali su ronici i nakon njihova nalaza donijet će se odluka o tome može li se brod odsukati ili je potrebno prethodno sanirati oštećenja.



Kapetan Glažar kaže da je analiza krvi potvrdila da je zapovjednik broda bio pripit. Na brodu su, uz kapetana Naydenova, bili i vođa palube, upravitelj stroja te jedan mornar, kuhar mornar i mazač. Brod je trebao doploviti na sidrište kako bi se u njega mogle kasnije ukrcati željezničke šine. Brod je u 14.30 sati izvučen s lukobrana uz pomoć vlastitog pogodna.



Alen Kurbanović
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 23:45