ELEKTRIČNI RALLY

Nikola Tesla EV rally Croatia 2014

    AUTOR:
    • Promo

  • OBJAVLJENO:
  • 19.05.2014. u 10:54

„Nikola tesla EV rally Croatia 2014" rally isključivo električnih vozila i prvi takav u trajanju od pet dana ukupne dužine 850km, starta u Rovinju i preko Poreča, Opatije, do Paklenice i Zadra, nastavlja prema Smiljanu (rodnom mjestu Nikole Tesle) , Plitvičkim jezerima i Zagrebu, gdje će se održati zabavni spektakl uz koncert i druge događaje.

Raliju prethodi postavljanje punionica za električne automobile, a prva se već postavila ispred hotela „Lone“ u Rovinju. Sljedeće se postavljaju u Poreču, Opatiji, Kastavu, Paklenici,Zadru, Smiljanu, Plitvicama i Zagrebu.

Prvi dan relija, u gradu Rovinju ispred hotela Lone 27.5.2014. točno u 14 sati kreće „Ambassador's rally“ relijem veleposlanika zemalja EU te Kanade i Japana, u kojem će Veleposlanici voziti električna vozila zemalja iz kojih dolaze.Po protokolu, sva vozila imati će obilježja matičnih im zemalja. U Poreču će se na glavnom gradskom trgu održati i prigodan program , proglašenje pobjednika, prigodna zdravica s gradonačelnikom Poreča Edijem Štifanićem i predstavnicima TZ-a Poreč te Ministarstva vanjskih i europskih poslova.

Nakon povratka u Rovinj, u hotelu Lone održati će se nekoliko zanimljivih evenata, između ostalog i predstavljanje električnog vozila jedinstvenog u svijetu, a u potpunosti hrvatskih ruku djelo. Organizatori nam nisu htjeli odati o čemu se radi, no saznali smo da će specijalno za ovu prigodu iz Slovenije stići replika Teslinog transformatora, kao i Ana Rucner koja će uz munje i gromove izvesti svoj show.Slijedećeg dana ispred hotela Lone, započeti će i službeni dio relija u kojem organizatori očekuju veliki broj električnih vozila iz zapadne Europe, posebice iz Slovenije, Italije, Austrije, Njemačke, no ima prijavljenih i iz Sjedinjenih Američkih Država, Češke, Madjarske,i Srbije.Ovaj iznimno važan projekt čiji je autor Igor Kolovrat, inače poznat i kao dugogodišnji novinar i producent, objedinio je nekoliko različitih „sektora“, te će tako cijela ruta ruta relija biti premrežena punionicama električnih vozila koje će i službeno biti proglašena „zelenom turističkom magistralom“ sa posebnim benefitima za vozače električnih vozila. „Ovim projektom objedinili smo nekoliko važnih segmenata u kojima Hrvatska može i treba imati što za ponuditi. Osim e-mobilnosti oko koje se vrte mnogi naši projekti, tu su i nekoliko turističkih projekata koji se izravno nadovezuju na ovu priču oko relija . Rally je upravo zbog te svoje višeslojnosti, pobudio i veliki interes stranih medija, „ pokazuje nam Kolovrat cijelu listu medija koji su pisali o reliju do sada. Samo los Angeles Times je dva puta pisao o reliju nazvavši ga : Najtiši reli ikad, uz početak teksta : Nikola Tesla bio bi ponosan, Hrvatska je domaćin međunarodnog relija električnih vozila, uz naglasak na hrvatskim prirodnim ljepotama.

„Ovo nije samo reli, „ nastavlja Kolovrat, već je vožnja električnim automobilima od točke „a“ do točke „b“, tek alat s kojim mi provozeći tu karavanu kroz prekrasne krajolike i sadašnje te potencijalne turističke mikrolokacije, razvijamo mrežu punionica te stvaramo i nove turističke sadržaje kao što je vožnja turističkim električnim automobilima, povezujemo lokalne subjekte na području gastroenologije, hotelijere, proizvođače i lokalne zajednice. Od ovih punionica koje postavljamo, koristi će imati svi i džaba nam sve silne subvencije i poticaji ako nemamo infrastrukturu. U našem okruženju kao i na našim turistički emitivnim tržištima poput Bavarske, Slovenije, Italije, u vrlo kratkom vremenskom roku bit će nekoliko milijuna električnih auta, a njihovi vlasnici neće moći doći na ljetovanje u Hrvatsku jer nemaju gdje puniti automobile. U Sloveniji imate oko 200 punionica. Kod nas 4 ili 5 pa nam je posebno zadovoljstvo Prošle godine nas je posjetilo 130 000 Norvežana. Tamo se mjesečno proda nekoliko tisuća električnih automobila. Iako su primarno namijenjeni vožnji po gradovima, neki komercijalni električni automobili poput Tesle, već danas imaju doseg i do 500 kilometara. U samo jednom mjesecu u Norveškoj je prodano skoro 2000 Tesli S. Koliko čujem, već u roku od mjesec dana, u Hrvatskoj bi trebalo biti registrirano oko 5 Tesla S vozila. Budućnost je već stigla, a mi u ovome što radimo i što promoviramo vidimo vrlo zanimljive poslovne mogućnosti koje nas vesele i gdje vjerujemo kako imamo konkurentna rješenja.“

Izuzetno smo sretni da imamo vrlo važnog i dragog partnera u tvrtki Dok-ing, hotelu Lone tvrtke Maistra, ispred kojeg je u ponedjeljak 12.5. , u sklopu projekta „Nikola Tesla EV Rally“, svečano je otvorena prva punionica električnih vozila .

Prva vozila koja su imala priliku „testirati“ punjenje bila su Doking Loox, dvije Tesle S tvrtke Avantcar i maleni Tico koji je došao iz Fažane. Punionica je marke „Etrel“, poznatog slovenskog proizvođača punionica koji je već postavio preko tri stotine punionica po Sloveniji i Europi.

„Sve punionice koje postavljamo su modularne i mogu se nadograđivati, tako da snagu prilagođavamo onoj koju možemo dobiti na pojedinoj lokaciji,“ pojašnjava organizator projekta Igor Kolovrat.

Nakon svečanog domjenka u hotelu Lone, električna karavana se zaputila prema Poreču , gdje je u održana press konferencija na kojoj je najavljeno otvaranje punionice u Poreču. U Poreču je dolaskom dvije električne Tesle S,na crveni tepih ispred Ville Polesini , započela konferencija za tisak , na kojoj je najavljen rally električnih vozila „Nikola Tesla EV Rally“ koji nas očekuje 27. I 28.5. 2014., na lokacijama u središtu grada Poreča. Također je najavljeno i skoro otvaranje prve punionice električnih vozila na prostoru grada Poreča.

Također moramo istaknuti još jednog partnera kojeg smo pronašli u tvrtki Mitsubishi Motors koji su prepoznali potencijale projekta i u njega se bez okolišanja uključili. Mitsubishi nam je kao službena vozila relija ustupio Mitsubishi Outlander PHEV, Plug in Hybrid Električno Vozilo . Fenomenalno je to što se radi o velikom SUV-u s kojim se po gradu vozite na struju čak 50 kilometara, a tek onda se uključuje benzinski motor. Definitivno tehnološki high-end vozilo koje nam kao organizatoru relija električnih vozila savršeno odgovara za naše potrebe, a počeli smo razmišljati da ga, nakon što je država uvela poticaje za kupnju hybridnih i električnih vozila, kupimo i nekoliko za potrebe svoje tvrtke, obzirom da biti će dostupan od svibnja ove godine po cijeni od 340.000 kn uz mogući poticaj od 50.000 kn.

Kakvo je vaše mišljenje o poticajima, koliko su oni važni?

Naravno da su važni i drago mi je da smo i mi doprinijeli tom zakonu svojim stalnim pritiscima, upitima, mailovima, sastancima,inicijativama,prijedlozima,projektim itd.No pitanje e-mobilnosti nije samo pitanje koliko će ljudi u Hrvatskoj dobiti poticaj i kupiti električni auto, po meni to je pitanje cjelokupnog novog tehnološkog i turističkog potencijala. To je stvarni ulazak u 21. Stoljeće u kojem naša država još uvijek nije. Kroz ovaj projekt smo se potrudili objediniti one koji već jesu u 21.stoljeću i stvaraju dodanu vrijednost. E tako će i ovaj projekt izroditi dodanu vrijednost kroz objedinjavanje izvrsnosti kao definiranog proizvoda koji svim uključenim subjektima donosi određeni benefit praktično iskoristiv. I vrlo važno, nećemo pocrkati od zagađenja. Za deset godina, samo u zemljama BRIC-a bit će 1,2 milijarde vozila. Vrlo je važno koliko će ih biti na struju.Frost and Sullivan kuća je procijenila da će 2014. I 2015. Uslijediti nagli skok e-mobilnosti, te da će u naredne tri godine za 45 posto pojeftiniti baterijska tehnologija, a to znači i pojeftinjenje električnih vozila u istom omjeru, pošto je većini električnih vozila oko 4-50 % vrijednosti sadržano u baterijama, a nekim vozilima popuz Mitsubishi I-mieva, čak 70% vrijednosti je u baterijama. Mi smo na to spremni i radimo u tom smjeru. Da je okruženje poticajnije i rezultati bi bili vidljiviji.Apsurdno je da priključak na punionicu može stajati i tri puta više od vrijednosti same punionice, a tu se radi o nekakvim internim aktima i propisima u izravnoj suprotnosti sa na nacionalnoj razini postavljenim ciljevima. Kroz ovaj projekt zajedno s državom možemo privućiznatna sredstva iz EU fondova. Začudo, s gradovima imamo odličnu suradnju u tom smjeru, no s nacionalnim institucijama , to još nismo uspjeli. Svaka postavljena punionica i svaki registrirani električni automobil, podižu ekološku učinkovitost države i donosi bodove uz pomoć kojih dobijamo izravan novac iz EU . „ pojašnjava Kolovrat.

Sve informacije o ralliju mogu se pronaći na web stranici : www.nikolateslaevrally.com.hr

i na e-mail: [email protected]

Najčitanije