JUTARNJI U LAS VEGASU NA NAJVEĆEM SAJMU ELEKTRONIKE

UREĐAJI BUDUĆNOSTI Hit televizori više nisu 3D nego 4K, a obiteljski stol istiskuje obiteljski tablet

 AFP
Ove godine je CES pokazao više od 20.000 novih proizvoda iz područja potrošačke elektronike koji uskoro stižu u dućane

U Las Vegasu je jučer završen najveći svjetski sajam potrošačke elektronike - Consumer Electronic Show (CES), na kojem je 3264 izlagača iz cijelog svijeta predstavilo svoje inovacije, koncepte, nove proizvode ili unaprijeđene inačice starih. Sajam vrlo vjerno odražava trenutačnu situaciju u potrošačkoj elektronici i poligon je za demonstraciju više od 20.000 novih proizvoda koji ove godine kreću na police dućana.

Prvi čovjek udruge CEA koja organizira manifestaciju, Gary Shapiro, istaknuo je da je i ove godine broj izlagača povećan, a isto tako povećao se i prostor na kojem se izlaže. No, posrijedi su razmjerno mala povećanja, pa je još uvijek zanimljivija činjenica da ove godine nema Microsofta, nego stotinjak novih izlagača koji imaju štandove na sajmu.

Automobili bez vozača

Shapira to ne zabrinjava previše: svim kritičarima koji u takvom potezu vide negativni trend začepio je usta dovevši na otvaranje Stevea Ballmera, prvog čovjeka Microsofta, koji je ondje, poptpuno nenajavljeno, govorio o strateškom razvoju potrošačke elektronike u Americi na temelju istraživanja udruge CEA.

Tako se za američko tržište predviđa ovogodišnji rast od 2,7 posto. No, neće sve grane industrije podjednako rasti, očekuje se pad u audio, video i gaming kategorijama, dok se rast predviđa za računala, komunikacijske uređaje, automobilsku elektroniku i specijaliziranu opremu. Kao najzanimljivije stvari na sajmu Shapiro je naglasio ultra HD televizore, nove smartfone i tablete te automobile kojima se može upravljati bez vozača.

No, očito je da CES ove godine ipak ne iskazuje neke naglašene trendove u potrošačkoj elektronici, proizvođači su se trudili uglavnom poboljšati postojeća rješenja. Izuzetak je Lenovov table PC koji možda otvara novo poglavlje u korištenju računala, jer više nije riječ o osobnom nego o “međuljudskom” računalu, dakle tabletu koji može koristiti više osoba odjednom. IdeaCentre Horizon Table PC ujedinjuje All-In-One PC s Windowsima 8 i tablet velikih dimenzija. Dijagonala zaslona je 27 inča, a zamišljen je kao mjesto za igranje u vodoravnom položaju, prepoznavajući dodire deset prstiju različitih osoba. Cijena bi mu trebala biti 1695 dolara na američkom tržištu.

Novi kineski val

Lenovo je na sajmu pokazao i set novih ultrabookova koje karakteriziraju hibridna svojstva, što znači da se mogu lako transformirati u tablete, a osim računala, pokazao je da ima aspiracija i na tržištu smartfona predstavivši desetak novih modela. Lenovo, zapravo, predvodi val kineskih kompanija (Huawei, ZTE, Hisense...) koje u CES-u vide priliku za globalnu promociju, a u tome su uglavnom i uspjele.

Male tvrtke iz Šangaja, Shenzena, Pekinga i ostalih kineskih gradova na svojim štandovima držale su oglase da traže distributere iz raznih zemalja, jer primjeri kompanija kao što je Lenovo svakako su poticaj i za novi kineski IT klaster. A da je Amerikancima jasno da “Made in Chine” više nije oznaka samo za jeftinu robu sumnjive kvalitete, dokazuje i zanimljivo priznanje već spomenutog Garyja Shapira: njegov četverogodišnji sin uči kineski.

Trend o kojem se pričalo na CES-u je nova era smartfona. Već danas smo svjedoci toga da većina korisnika svoje smartfone koristi sve manje kao komunikacijske uređaje. Upravo na toj činjenici mnogi proizvođači temelje nove mogućnosti svojih modela vezane uz ekstenzivno korištenje nekomunikacijskih aplikacija, a isto vrijedi i za tablete, koji sve više dolaze u kućanstva. Na američkom tržištu već je sada prosjek 1,2 tableta po kućanstvu koje ga ima (a 40 posto kućanstava ima tablet), a očekuje se da će taj postotak narasti na 1,4, dok se prosjek od 2,9 televizora po kućanstvu na tom tržištu ne mijenja. Kad je riječ o smartfonima, CES su za promociju novih uređaja najbolje iskoristili Sony, Huawei i Pantech. Sony je predstavio model Z koji ima full HD rezoluciju na 5-inčnom zaslonu i staklenu pozadinu, te model XL koji predstavlja pojednostavljenu verziju novoga hit-modela. Huawei je pokazao model Ascend D2 koji ima slične karakteristike kao Xperia Z, pri čemu dominira izvrsna preglednost zaslona. Huawei je predstavio još dva modela - Mate sa 6-inčnim zaslonom (čime ulazi u konkurenciju sa Samsungovim modelom Galaxy Note II) te W2, prvi smartfon u njihovu portfelju koji koristi novi Windows Phone 8.

Predigra za Barcelonu

Ovi su modeli zapravo odličan uvod za paletu novih proizvoda koje će proizvođači premijerno predstaviti na MWC-u u Barceloni sljedeći mjesec.

Ford i Audi predvodili su skup proizvođača koji su ponudili svoja elektronska rješenja za automobile, od centara zabave s navigacijom do uređaja koji omogućuju vožnju automobila bez prisutnosti vozača, što može biti prilično isplativo kad je riječ o teretnim transportima ili, pak, prijevozu osoba s invaliditetom. ( Saša M. Bulić)

CES među zvijezde elektroničke industrije lansirao sina legendarnog Boba Marleya

Jedna američka kompanija upravo je lani na CES-u napravila sjajan posao i u godinu dana postala jedan od najpopularnijih proizvođača audioopreme.

Riječ je o tvrtki House of Marley koju vodi Rohan Marley, sin Boba Marleyja, i čije slušalice, sound barovi i ghetto blasteri imaju izvrstan dizajn, a bogatstvu zvuka pridonosi izrada kućišta od drveta na pojedinim dijelovima nekih od uređaja.

Još je jedan glazbeni velikan odlučio ući u business sa slušalicama - Lemmy Kilmister predstavio je Motorheadphones, koje imaju naglašeno snažniji output zvuka, baš kao i koncerti Motorheada.

Rapper LL Cool J imao je nastup uživo s mobilnim uređajem kao jedinom glazbenom pratnjom. Na Samsungovu štandu lounge band izvodio je skladbe uz pomoć četiri Galaxy Notea.

Sajam su pohodili članovi grupe Maroon 5, rapper 50 Cent, njegovi kolege iz skupine Wu Tang Clan, a will.i.am iz skupine Blackeyed Peas pokazao je fotografski dodatak za iPhone.

Što točno donose 4K televizori

4K označava ultra HD rezoluciju koja na televizijske ekrane donosi mrežu od 3840x2160 piksela što je četiri puta više od aktualnog HD standarda. Desetak kompanija predstavilo je ultra HD televizore, odnosno startnih pedesetak modela koji bi se do 2016. godine mogli prodavati u milijunima primjeraka prihvati li ih tržište. Za ovu godinu predviđa se prodaja 25.000 primjeraka. LG je već pokazao svoj prvi 4K model s dijagonalom zaslona od 84 inča i pustio ga u prodaju na američko tržište uz cijenu od 19.999 dolara.Samsung je predstavio 85-inčni 4K ultra HD LCD, kao i 55-inčni OLED TV te novu liniju Smart TV-a. Toshiba također nije ostala dužna, predstavila je svoju 4K obitelj, uključujući 84-inčni model, a trendu se priključio i Sony koji se podičio prvim 4K OLED televizorom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 21:35