HNK RIJEKA

PUT OKO SVIJETA U 80 DANA Gimnastički izazovi klasika Julesa Vernea zabavili mlađu publiku

    AUTOR:
    • Edi Jurković

  • OBJAVLJENO:
  • 14.02.2017. u 15:42

Umjesto točnosti, perfekcije i neizvjesnosti iz Verneova romana na riječkoj sceni imamo kaotično izmjenjivanje prizora u kojima više ili manje duhovito glumci reinterpretiraju Verneov tekst s atletskim dionicama sumanutog trčanja oko pozornice

Put oko svijeta u 80 dana, popularno djelo svevremenskog Julesa Vernea, teško je sabiti u 80 minuta, no upravo je to u subotu pokušao slovenski redatelj Matjaž Pograjc s ansamblom Hrvatske drame HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci. Druga ovogodišnja dramska premijera u Rijeci ujedno je i prva Pograjčeva režija u Hrvatskoj, premda je ovaj 50-godišnjak već, poput Verneova junaka Phileasa Fogga, obišao cijeli svijet radeći u 250 gradova i 36 država na svih pet kontinenata.

Hrvatska publika pamti ga tek po gostovanju ljubljanskog SMG-a s predstavom Tene Štivičić “Fragile”, a zanimljivo, nakon Rijeke Pograjc gostuje i u Zagrebu gdje će u Gavelli na proljeće postaviti i “Nevidljive”, opet po tekstu Tene Štivičić.

Pograjčev put oko svijeta zamiš­ljen je kao brza, vesela i duhovita predstava koja magiju putovanja oživljava oko (p)okretne scene, goleme kutije za šešire koja se neprekidno vrti simulirajući globus. Oko te neobične instalacije gotovo sve vrijeme jurcaju glumci pokušavajući oživjeti mahnitu utrku s vremenom gospodina Fogga (Jurica Marčec) i njegova vjernog sluge Passepartouta (Jerko Marčić).

Oklada zagonetnog engleskog džentlmena Phileasa Fogga s kolegama u klubu “Reform” da će za 80 dana obići zemaljsku kuglu okidač je za put od Londona do Londona preko Sueza, Bombaya, San Francisca, New Yorka i Liverpoola.

Magija putovanja dočarana je kroz kolaž žanrova, od mima, fizičkog teatra, preko burleske i cirkuskih elemenata, do mjuzikla i plesa, uključujući i ples na svilenim trakama. Uz to, kako bi dočarao razne lokacije redatelj se služi i lutkama te videoprojekcijama.

Suluda dramatična utrka s vremenom u kojoj do zadnjeg trenutka napeto brojimo sekunde u predstavi je nažalost izostala, jer je redatelj umjesto na napetosti inzistirao na neobuzdanoj igri u kojoj glumci putuju kako bi pronašli odgovore na osobne dileme pa radnja završava sladunjavom rečenicom da je “ljubav najveće putovanje”.

Umjesto točnosti, perfekcije i neizvjesnosti iz Verneova romana na riječkoj sceni imamo kaotično izmjenjivanje prizora u kojima više ili manje duhovito glumci reinterpretiraju Verneov tekst s atletskim dionicama sumanutog trčanja oko pozornice.

Glumačku postavu predvodi 22-godišnji Jurica Marčec, možda ipak premlad za ulogu zagonetnog gospodina Fogga, a i previše koncentriran na gimnastičke izazove s kojima ga je redatelj suočio.

Bolji dio glumačke postave su formalno sporedni glumci koji zapravo sudjeluju od početka do kraja predstave, neki igrajući po nekoliko uloga. Dojmljivom kreacijom svidjela se Anastazija Balaž kao detektivka Fix, a nekoliko sjajnih epizoda imali su Jelena Lopatić koja igra inženjera Stuarta, generala Cromnartyja, suca, Proctora i Henriettu, te Nikola Nedić u ulogama Gauthiera Ralpha, konduktera, policajca, zapisničara, strojovođe, kapetana Speedyja i posebice Passepartoutove majke.

Predstava “Put oko svijeta u 80 dana”, sudeći po reakcijama iz gledališta, zabavila je posebice mlađu publiku pa joj zamjerkama usprkos možemo prognozirati i više od 80 dana kazališnog života.

ELIPSO

Najnovije

Iz drugih medija