MODERNIZAM DOMAĆIH FILMSKIH AUTORA

Neočekivano tumačenje povijesti hrvatskog filma jednog od zanimljivijih filmskih povjesničara

Arsen Dedić,Tomislav Šakić, Branko Komljenović i Denis Leskovar na promociji prijevoda biografije Leonarda Cohena 'Hallelujah'
 Milivoj Keber / CROPIX

Tijekom dobrog dijela 80-ih i 90-ih, filmologe i filmske kritičare nije zanimao domaći film. Kao i cijelo društvo, i struka je bila zadojena uvjerenjem da “sve to ionako ništa ne valja”, a to uvjerenje bilo je s jedne strane potpireno lošim filmovima devedesetih, a s druge općim potiskivanjem jugoslavenskog naslijeđa.

U to doba, jugofilmove se, uostalom, teško moglo i vidjeti, a cijeli naraštaj kritičara izrastao je u dojmu da je hrvatski film do 1990. bio otok gumenim zidom odijeljen od jugoslavenskog konteksta.

Stvari su se - i to korjenito - počele mijenjati početkom prošle dekade. U to doba formirao se neveliki krug filmskih povjesničara koji su imali naglašenu sklonost za povijest hrvatskog/jugoslavenskog filma. Ujedno, bilo je to razdoblje kad se filmska kritika počela...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2025 17:56