SLIJEDI DALJNJE ISTRAŽIVANJE

ZNANSTVENICI ŠOKIRANI POSLJEDICOM NOVOG LIJEKA ZA KARCINOM Nekolicini pacijenata vratio je pigment u kosi, više nisu sijedi!

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 22.07.2017. u 15:37

Rear view of woman styling gray hair into bun, Image: 295417843, License: Royalty-free, Restrictions: Specifically, you may not use the Images in ways or contexts that might reasonably be construed as pornographic, defamatory, libellous or otherwise unlawful;
Specifically, you may not use images depicting any model in any unduly controversial or unflattering context, unless accompanied with a statement indicating that the person is a model and the images are being used for illustrative purposes only., Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Cultura RF
Profimedia, Cultura RF

Znanstvenici su ostali šokirani nakon što je novi lijek za rak sijedu kosu pacijenata obojio u smeđu.

Poznato je da uslijed kemoterapije pacijentima kosa otpada, no 14 pacijenata uključenih u istraživanje koji su tretirani novim lijekovima u sklopu imunoterapije reagirali su potpuno drugačije i imali drugačije posljedice od ostalih.

Studija provedena u Španjolskoj sugerira da se pacijentima vratio pigment, barem onima koji su bolovali od raka pluća.

Dr. Noelia Rivera, dermatologica na Autonomnom sveučilištu Barcelona kazala je kako su, kada se to dogodilo kod prvog pacijenta, mislili da se radi o izoliranom slučaju.

No onda je pokrenula istraživanje koje je otkrilo kako se ista stvar dogodila i kod ostalih pacijenata od kojih su prikupili fotografije prije i poslije kemoterapije, piše britanski Sun na kojem možete pogledati upravo te fotografije.

U 14 slučaja među 52, pacijente oboljele od raka pluća pratili su kako bi vidjeli hoće li imati loših nuspojava od lijekova Keytruda, Opdivo i Tecentriq.

Kod 13 pacijenata kosa je postala tamnosmeđa ili crna, a jednom je potamnila mjestimice. kod svih osim kod jednog pacijenta bolest je stagnirala i reagirali su bolje na tretman od ostalih pacijenata, što sugerira da je tamnjenje kose bila indikacija da lijek djeluje, kazali su znanstvenici.

Da stvar bude čudnija, isti lijekovi prije toga bili su povezani upravo s gubljenjem boje kose kod pacijenata oboljelih od melanoma.

Dr. Rivera kaže kako nastavljaju sa studijom kako bi pronašli objašnjenje i kako bi vidjeli jesu li ova reakcija samo slučajna.

Dr. June Robinson sa sveučilišta u Northwesternu i urednica medicinskog časopisa JAMA Dermatology koji je objavio studiju, kazala je kako je treba biti oprezan jer je prerano da bi ti lijekovi mogli biti novi tretman za sijedu kosu.

- Ti lijekovi imaju ozbiljne posljedice i vrlo su opasni za zdrave ljude. No ako se potvrdi da vraćaju pigment kosi, znanstvenici bi mogli razviti sličan lijek koji će pomoći tretirati sijedu kosu - kazala je.

Farmaceutska industrija ranije je objavila neočekivane posljedice nekih lijekova. Tako se sada Propecia koristi za ćelavost, Latisse za rast trepavica, a Botox protiv bora. Aktivni sastojci tih lijekova prvotno su bili odobreni za liječenje povećane prostate, problema s očnim tlakom i s titranjem oka.

ELIPSO

Izdvajamo