POZITIVAN UTJECAJ

STRUČNJACI OTKRILI NEOČEKIVANU METODU ZA BRZO UČENJE STRANOG JEZIKA U ODRASLOJ DOBI Kinezi koje smo testirali već su za 2 mjeseca progovorili engleski

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 20.08.2017. u 15:00

Athletes from different countries exercise inside the Olympic Village ahead of the Beijing 2008 Olympic Games, August 5, 2008. REUTERS/Daniel Aguilar (CHINA) - RTR20MZ5
Daniel Aguilar / REUTERS

Učenje novog jezika u odrasloj dobi nije lagano, ne samo zbog opterećenosti obavezama, nego i zbog jednostavnog biološkog razloga - sve slabije pamtimo. Međutim, proces učenja možete si olakšati vježbanjem, kaže nova studija.

Prema novom istraživanju, tjelovježba tijekom učenja stranog jezika povećava sposobnost pamćenja, zadržavanja i razumijevanja vokabulara. Ovo otkriće ne donosi samo nova saznanja o učenju jezika, već dokazuje da bi za bolje mentalne procese trebali biti aktivni.

Kako piše New York Times, posljednjih je godina proveden niz studija vezanih uz fizičku aktivnost i učenje ili pamćenje i svaka je pokazala da drugačije učimo ako istovremeno vježbamo. Laboratorijski su štakori pokazali puno bolju sposobnost pamćenja dok su na kotaču za trčanje. Jednako tako su studenti imali puno bolje rezultate na ispitima ako su ih rješavali dok su istovremeno na neki način bili fizički aktivni.

Premda konkretnih odgovora još nema, znanstvenici vjeruju da vježbanje mijenja mozak na način da postaje prijemčiviji i otvoreniji za nove informacije. Na mnoga pitanja tek treba naći odgovore, kao što su mehanizmi učenja, kad vježba ima najpozitivniji utjecaj - prije, za vrijeme ili nakon učenja, te koji tip vježbe bi bio najkorisniji.

Studija je objavljena u znanstvenom časopisu Plos One, a uključeni su bili Kinezi koji su tijekom dva mjeseca učili engleski. Kao fizičku aktivnost za vrijeme učenja dobili su vožnju sobnog bicikla. Osobe koje su vozile bicikl za vrijeme učenja, puno su bolje svladale vokabular od osoba koje su učile mirujući. Osim toga, pokazali su također bolje prepoznavanje i razumijevanje značenja rečenica, a i stečeno su znanje nakon duljeg vremena mogli reproducirati.

- Rezultati pokazuju da fizička aktivnost tijekom učenja poboljšava samo učenje - rekao je Simone Sulpizio, profesor psihologije i lingvistike na Sveučilištu Vita-Salute San Raffaele u Milanu, koautor studije.

Misterij ostaje i to što se zapravo događa u mozgu i zašto toliko profitira od vježbe.

- Ne želimo predložiti školama i nastavnicima da uvedu sobne bicikle u nastavu. Za to se osoba koja uči jezik može pobrinuti kod kuće. Važna je samo činjenica da sjedenje satima bez ikakvog pomaka nije dobra pretpostavka za učenje - zaključio je Sulpizio.

ELIPSO

Izdvajamo