ZAVRŠILA IZGRADNJA

FOTO: MOST DO KOJEG SE NE MOŽE DOĆI I KOJI NE VODI NIKAMO Velebna građevina na Dravi koštala je 1,2 milijarde kuna, a vodi ravno u polje!

 Vlado Kos / CROPIX

Most preko rijeke Drave kod Petrijevaca, kao dio Slavonike, odnosno autoceste A5 - završen je, piše Glas Slavonije.

- Ima još posla u sljedećih dvadesetak dana, ali to je prije svega nanošenje antikorozivne zaštite te uređenje deponija na gradilištu - kaže Robert Španović, glavni inženjer gradilišta.

Oko mosta krupna mehanizacija prikuplja pijesak potreban za daljnje cestarske radove, ispod mosta su izlomljeni betonski nosači, oni su sve donedavno preventivno pridržavali konstrukciju mosta.

Teško se oteti dojmu kako su Osijek i Slavonija dobili doista fascinantnu građevinu: 420 metara iznosi dužina rasponske konstrukcije preko Drave, odnosno zajedno s vijaduktima sa slavonske i baranjske strane most se pruža u ukupnoj dužini od dva i pol kilometra. Most se pri brzini od 120 kilometara na sat prelazi za manje od minute i pol.

- Ovo nije bilo obično gradilište i ovo nije običan most. Uz Krčki i Maslenički, te budući Pelješki, ovaj most je doista jedinstvena građevina - kaže Španović.

Napomena: fotografije su snimljene lani dok je most još bio u izgradnji

Iz njegovih se riječi iščitava kako su i za ovog inženjera iz Hrvatskih autocesta, koje su financirale gradnju mosta, ovo posljednji dani na ovom gradilištu. Za njega slijede novi izazovi.

Na dravskom mostu još ostaje iscrtati horizontalnu signalizaciju, no to će pričekati još neko vrijeme. Naime, poznato je kako je u ovom trenutku ovo most do kojega se ne može doći i koji ne vodi nikamo! Za sada.

A izgradnja je, kako je nedavno izvijestio RTL, stajala vrtoglavih milijardu i 180 milijuna kuna.

S južne strane, od čvorišta Josipovac pa u smjeru prema mostu, u gradnji je dionica autoceste u dužini od tri i pol kilometra. Ona će biti završena do ljeta iduće godine. A nastavno kroz Baranju, na dionici do Belog Manastira, u prvoj fazi će se umjesto autoceste u punom profilu, graditi brza cesta, koja će u puni profil biti dograđena tek kada se za to steknu uvjeti - odgovarajući promet i financijska sredstva za gradnju.

Od Belog Manastira do mađarske granice pa potom do Mohača, gdje (za sada) završava mađarski dio autoceste na koridoru 5C, radit će se u fazama. Obje države, naime, traže mogućnost financiranja gradnje tih dionica novcem iz fondova Europske unije. No to će, nažalost, prema prvim prognozama, usporiti realizaciju cijelog projekta, javlja Glas Slavonije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. ožujak 2024 02:44