KAOS S ANKETAMA

IZBORNE ANKETE BIVŠEG HDZ-ovca NAJPRECIZNIJE 'To je dokaz da su velike agencije bahate'

Na prognoze vinkovačke agencije se sumnjalo jer je nepoznata i vlasnik je bivši član HDZ-a

Nakon što su u svojim prognozama predvidjeli da će razlika između vodećih predsjedničkih kandidata Ive Josipovića i Kolinde Grabar Kitarović biti veća od deset posto, a u stvarnosti je iznosila tek nešto više od jedan posto, dvije najpoznatije agencije Ipsos Puls i Promocija plus našle se se na meti brojnih kritičara. Zbog toga su uslijedile i njihove reakcije.

Iz Ipsos Pulsa su priopćili da nema mjesta negativnim ocjenama jer je sve rađeno prema standardima struke te se pravdaju time kako je istraživanje napravljeno prije sučeljavanja na televizijama što je dovelo do pogreške.

Tek je agencija 2x1komunikacije iznijela prognoze koje su bile najbliže rezultatima koje su u prvom krugu ostvarili Josipović i Grabar Kitarović. Oni su prognozirali da će razlika između njih biti oko 2 posto. Na dosadašnje rezultate te agencije uglavnom se gledalo s rezervom jer je riječ o ne baš poznatoj agenciji u javnosti, ali i zbog toga što se vezuje uz HDZ.

Vlasnik te agencije je, naime, Vinkovčanin Robert Bosak. Bivši branitelj i bivši član HDZ-a trenutačno priprema doktorat na temu političkog marketinga.

Zašto su se njihova istraživanja pokazala preciznijima od onih koje su ponudile dvije poznate agencije?

- Točniji smo od drugih jer radimo profesionalno. S prikupljanjem podataka na terenu počeli smo još 1. listopada. U svakoj županiji napravili smo istraživanje na 500 ispitanika da bismo procijenili kakvo je stanje - objašnjava Bosak. Istraživanje rade telefonskim putem i u prosjeku, ističe, na sedam telefonskih poziva dobiju jedan odgovor.

- Osim toga, pratimo sve trendove i analiziramo rezultate i drugih izbora, od lokalnih do europskih. Posebno pratimo i kako će se neki događaji, primjerice uhićenja, odraziti na raspoloženje birača, te sve to uvrstimo u istraživanje - kaže Bosak. Dodaje da su potom napravili završnu anketu na 5000 ispitanika u razdoblju od 8. do 19. prosinca prema kojem je Grabar Kitarović dobila 42,58, a Josipović 40,48 posto.

- I sve procjene koje smo dali za županije pokazale su se točnima, gotovo identične stvarnim rezultatima. Tek u dvije-tri županije gdje smo mi predvidjeli izjednačen rezultat, bila je razlika 2-3 posto u korist Grabar Kitarović ili Josipovića - ističe Bosak.

Kaže da za svoje ankete nisu dobili nikakav novac, niti ih je netko naručivao od njih. - Radili smo to za sebe i kako bismo pokazali javnosti da razvikane agencije rade neprofesionalno i bahato - tvrdi vlasnik agencije.

Veću pogrešku su, međutim, napravili i oni, ali za dvojicu drugih kandidata - Ivana Sinčića koji je prema njima dobio potporu 4,04 i Milana Kujundžića koji je dobio 12,9 posto.

- Do takvog rezultata je došlo jer Sinčić nije bio obuhvaćen u našim ranijim istraživanjima, nego tek kad je počela kampanja. Osim toga, ni on, ni Kujundžić nisu bili u fokusu našeg istraživanja. Uglavnom smo se bavili Josipovićem i Grabar Kitarović - kaže Bosak koji je napravio i procjene za drugi krug. Prema tim prognozama pobjeđuje HDZ-ova kandidatkinja i to sa 52,8 posto, dok Josipović dobiva 47,2 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 02:59