CYBER RAT

'MOLIMO POMOĆ, NAPADNUTI SMO' Kako je u samo sat i pol srušen rejting našeg poznatog restorana, gazda sve koji su glasali prijavio Facebooku!

CROPIX

 

Splitski restoran Corto Maltese i njegov vlasnik Danijell Nikolla dvije i pol su se godine dičili odličnim ocjenama i vrlo dobrim preporukama gostiju.

Na Facebooku su imali rejting 4,9 od ukupno pet mogućih, sve dok prije dva dana, u samo sedam minuta, nisu zaprimili sve skupa 90 negativnih komentara, navodno od gostiju iz Brazila, te dočekali da im rejting najednom padne na 3,5.

“Užas, preznojili smo se gledajući kako se naše dobre ocjene samo tope...”, povjerio se Nikolla Jutarnjem zaključivši vrlo brzo nakon navale negativnih ocjena i komentara – kako su postali žrtve neke vrste napada.

Bez odgovora

Na prvu, profili s kojih su pristizale negativne ocjene činili su se autentičnima, ali slike korisnika nikome od osoblja nisu se činile poznatima niti je itko mogao objasniti kako je restoran, koji je u dvije i pol godine uspio prikupiti samo dvije negativne ocjene, u manje od deset minuta najednom primio njih 90.

Vlasnik Nikolla nije se samo tako dao smesti te je zajedno s drugim djelatnicima restorana vlasnicima profila počeo slati privatne poruke.

“Što je pošlo po krivu?”

“Zašto smo vam se toliko zamjerili?”

“Jeste li vi uopće ručali u našem restoranu?”

Ipak, s druge strane tajac.

 

Sličan slučaj

“Ne samo da nismo dobili odgovor ni na jednu poruku nego niti jedna od njih nije bila pročitana, što nam je zazvonilo na alarm. Zaključili smo kako je riječ o lažnim profilima, kreiranima samo za ovakve, posebne prilike pa smo ih sve redom prijavili Facebooku, a sljedeći tjedan slijedi i kaznena prijava protiv nepoznatog počinitelja. Ne znam tko je u pitanju, ali ako je konkurencija, želim da se barem malo preznoji zbog nevolje koju su nam napravili”, rekao je Nikolla, pojasnivši kako je o slučaju već izvijestio splitsku policiju.

Osim toga, ispričao je da je za identičan slučaj saznao od još jednog splitskog ugostitelja koji je doživio sličan napad, i to navodno od neke kompanije iz Južne Amerike. U međuvremenu, vlasnik restorana krenuo je sanirati štetu.

Vrlo brzo nakon napada, na Facebooku je objavio kako je restoran žrtva hakera te zamolio sve prijatelje, znance i one koji su bili zadovoljni posjetom restoranu da ocijene restoran i time pokušaju pomoći kako bi što prije neutralizirali štetu.

“Dva dana nakon hakerskog napada, mi smo primili sve skupa oko 1700 odličnih ocjena te naš rejting vratili na 4,8”, kaže Nikolla koji restoran s domaćom, dalmatinskom spizom s pomakom vodi kao obiteljski biznis, sa suprugom.

Tvrtke se same nude za rušenje rejtinga

Danijell Nikolla, povjerio nam se, sumnja kako je napad protiv restorana izveden uz pomoć jedne od specijaliziranih tvrtki koja se bavi poboljšavanjem odnosno narušavanjem nečijeg rejtinga.

“Iz razgovora s ugostiteljima doznajem kako su imali ponude stranih kompanija da im za novac poboljšaju njihov ili unište rejting konkurencije”, priča Nikolla.

Njegove sumnje potvrđuje i jedna britanska studija iz 2015. godine koja je pokazala kako britanski poslodavci godišnje troše između 11 i 20 tisuća funti kako bi kontrolirali maliciozne komentare svojih biznisa. (D.K.)

 

ELIPSO

Izdvajamo