PROGRAM RESTRUKTURIRANJA

VLADA IPAK POPUSTILA Prodali Amerikancima pet slotova na Heathrowu za 19,5 milijuna dolara, otkrivamo kakva je budućnost letova CA za London

Zagreb, 250413.
Kresimir Kucko, predsjednik uprave Croatia Airlinesa, snimljen u svom uredu u Buzinu.
Foto: Neja Markicevic / CROPIX
Neja Markičević / CROPIX

Croatia Airlines prodao je američkoj aviokompaniji Delta Air Lines pet od ukupno devet slotova na londonskom aerodromu Heathrow za 19,5 milijuna američkih dolara, potvrdio je Jutarnjem listu predsjednik Uprave Croatia Airlinesa Krešimir Kučko.

Domaćoj aviokompaniji tako su ostala četiri slota i avioni Croatia Airlinesa nastavit će letjeti na liniji Zagreb - London.

- Izuzetno smo zadovoljni ovim poslom i postignutom cijenom, a mislim da je i zadovoljan vlasnik. Ovaj novac uložit ćemo u investicijsko održavanje odnosno u obnovu motora. Ovo je u svakom slučaju ojačavanje kompanije - naglašava Kučko. Američka kompanija kupila je slotove za letenje u jutarnjim satima utorkom, srijedom, četvrtkom, subotom i nedjeljom.

Pregovori o prodaji

Croatia Airlines od 1. travnja, kada ugovor stupa na snagu, za London će letjeti ponedjeljkom, srijedom, petkom i subotom u popodnevnim satima. Iako se prvotno planiralo, kako je i naznačeno u planu restrukturiranja tvrtke, prodati svih devet slotova, tijekom pregovora s potencijalnim kupcima utvrdilo se da se i djelomičnom prodajom može postići zacrtani plan.

Osim što će novac od prodaje slotova uložiti u obnovu motora, tvrtka će i prepoloviti svoje gubitke na ovoj liniji. Naime, Croatia Airlines na ovoj je liniji godišnje gubio milijun eura, a od 2002. godine do danas je izgubio 37,5 milijuna eura. Stoga je Uprava kompanije odluku o prodaji pravdala čistom ekonomskom računicom. Croatia Airlines imao je zadovoljavajuće punjenje na liniji za London, ali mu je konkurencija British Airways kojem je to fider linija i kojem financijski učinci na takvoj liniji nisu primarni.

Stav ministarstva

Naime, druge kompanije koje lete dugolinijski na Heathrow gubitak koji imaju na liniji Zagreb - London nadoknađuju na nastavku leta za primjerice New York. No, nakon objave da se kreće u prodaju slotova, počeli su napadi kako tvrtka prodaje nacionalno blago i da to vodi u propast kompanije. No, Kučko naglašava kako je puno važnije da će se dobiveni novac uložiti u investicijsko održavanje te da će se problem s motorima riješiti za sljedećih 10 godina. Croatia Airlines mora obnoviti devet motora, a cijena remonta jednog motora može biti između 3,5 i 5,5 milijuna dolara.

Proces prodaje slotova nakratko je zaustavljen nakon što je krajem prošle godine ministar prometa i predsjednik Skupštine Croatia Airlinesa Oleg Butković zajedno s ministrom državne imovine Goranom Marićem od Uprave kompanije zatražio detaljnu analizu cijelog posla. Nakon obavljenih razgovora dana je suglasnost za prodaju. U Ministarstvu prometa prvotno su bili protiv prodaje te su tražili dodatna objašnjenja. “Nužno je izbjeći rješenja s kratkoročnim i ograničenim učinkom koji bi u skoroj budućnosti mogli Croatia Airlines dovesti u nepovoljan položaj”, tvrdilo se u ministarstvu.

Trošak održavanja

Također se naglašavalo da je održavanje linije Zagreb - London Heathrow bitno za hrvatski turizam. No u Croatia Airlinesu su naglašavali da je Heathrow tek jedno od 35 europskih odredišta koje njihovi zrakoplovi povezuju tijekom sezone. U Ministarstvu su isticali i da je tržište Ujedinjenog Kraljevstva vrlo važno za hrvatski turistički sektor. “Osim što omogućava znatan priljev turista iz Ujedinjenog Kraljevstva, Heathrow je jedno od najvećih čvorišta koje osigurava povezanost s cijelim svijetom”, naglašavali su u Ministarstvu prometa.

Prodaja slotova na Heathrowu bila je jedna od mjera programa restrukturiranja tvrtke i ušla u plan za 2015. godinu, ali tada nije realizirana. Kako saznajemo, Uprava je preko aerodroma Heathrow tražila kupce, ali je i obavijestila sve one za koje je smatrala da bi mogli biti zainteresirani. Kako je najveća potražnja za jutarnje slotove do 8 sati, koji su i najvredniji, a njih Croatia Airlines nije imala, procijenjeno je kako će najzainteresiranije biti kompanije koje imaju dugogodišnje dnevno letenje s londonskog aerodroma, što se pokazalo i točnim.

ELIPSO

Najnovije

Iz drugih medija