ZDRAVA I UKUSNA

Od predjela do deserta, predstavljamo vam začin novog doba!

    AUTOR:
    • Sponzorirani sadržaj

  • OBJAVLJENO:
  • 12.02.2020. u 14:27

Herbs and spices on slate. High angle view with salt; pepper and a variety of ingredients
Getty Images

 

Kada pričamo o začinima, svakako vam odmah na pamet pada – sol. I to s punim pravom jer je sol prava kraljica začina još od davnih povijesnih vremena. Ona je bila uzrok ratova, prekrajala je granice, a uz sve to je bila i valuta, svojevremeno vrjednija od zlata. Sol je označavala moć, a točno takvu ulogu ima i danas. Ona je moćni saveznik kao začin, a još moćniji saveznik kada je u pitanju naše zdravlje.

Different Kinds of Salt in Spoons, such as Himalayan Pink, Sea Original, Iodised Table, Sea Salt Flakes, Pink Diamonds, Black Sea Flakes, on Dark Background
Getty Images/iStockphoto

Poboljšava i jača imunološki sustav i štiti nas od prehlada i viroza, pomaže kod smanjenja potrebe za inzulinom jer održava odgovarajuće razine šećera u krvi. Potiče rad metabolizma, a sol je fantastična i za našu ljepotu jer je odgovorna za sjajnu kožu i vitku liniju. Minerali iz soli vežu se uz stanice kože koja postaje sjajnija i baršunasta, a iz istih razloga ublažava suhu kožu i svrbež.

Sol je idealna za sve kombinacije, ali kakve veze ona ima s novim, modernim dobom? Odgovor na to pitanje dolazi uz Salut sol s 35 posto manje natrija, koja će istovremeno zadržati identičan okus jela kojima sastojak dodajemo. Stoga vam donosimo top tri recepta za predstojeće dane koje možete pripremiti u tren oka!

Vegetarian food - zucchini fritters on wooden background.
Getty Images/iStockphoto
 

Za brzinski doručak, ali i odličan prilog ili glavno jelo koje možete kombinirati uz salatu i jaje na oko, idealni su popečci od sira i tikvica. Za njih vam trebaju dvije tikvice, jedna žličica Salut soli sa smanjenom količinom natrija, dva jaja, 80 grama glatkog brašna, 40 grama luka, jedan češanj češnjaka, 30 grama naribanog sira Grana Padano (ili drugog zrelog sira), 100 grama mozzarelle, mljeveni crni papar i tri žlice maslinova ulja.

Tikvice naribajte, dodajte pola žličice Salut soli i ostavite neka stoji pet minuta. Zatim dodajte razmućena jaja, brašno, sitno nasjeckani luk, protisnuti češnjak, sir, naribanu mozzarellu, pola žličice Salut soli i papar. Promiješajte da dobijete jednoličnu smjesu. Na srednje jakoj vatri zagrijte ulje, u vruće ulje žlicom dodajte smjesu od tikvica i oblikujte popečke pomoću žlice. Pržite po nekoliko minuta sa svake strane dok ne dobiju zlatnu boju i uživajte u fenomenalnom obroku!

Cauliflower and potato cream soup with green onion in a bowl on grey wooden background. Copy space
Getty Images/iStockphoto
 

Ako ste više raspoloženi za zdravi obrok na žlicu, juha od celera je odlična opcija. Za nju vam treba 40 grama maslaca, 100 grama luka, četiri stapke celera, jedan češanj češnjaka, 30 grama glatkog brašna, jedna žličica Salut soli sa smanjenom količinom natrija, mljeveni crni papar, malo naribanog muškatnog oraščića, pola žličice smeđeg šećera i 100 mililitara vrhnja za kuhanje.

Na rastopljeni maslac dodajte sitno nasjeckani luk, narezanu stapku celera i kratko prepecite. Dodajte protisnuti češnjak, uspite brašno, lagano ga popecite, pa uz miješanje ulijte 1,2 litru vode. Dodajte Salut sol, papar, muškatni oraščić i šećer te kuhajte na laganoj vatri da povrće omekša. Kuhano povrće zatim malo ohladite, a potom usitnite štapnim mikserom da dobijete finu kremastu juhu. Ulijte vrhnje, po potrebi dodajte vode da dobijete željenu gustoću i ako je potrebno, posolite.

Bombolone - filled sweet yeast dough fried in oil, with a cream. Italian carnival doughnuts.
Getty Images/iStockphoto
 

Stiže nam vrijeme karnevala, a uz to doba idealno se nadovezuju krafne kojima ćete uljepšati dane sebi i svojim najdražima. Sve što vam treba jest 300 grama mješavine za krafne, jedna vrećica praška za pecivo, 300 ml jogurta, naribana korica jednog limuna, naribana korica jedne naranče, jedna manja jabuka, dvije žlice rakije lozovače ili ruma, jedna vrećica vanilin šećera, prstohvat Salut soli i ulje za prženje.

Podravka
 

Mješavinu za krafne promiješajte s praškom za pecivo i soli, zatim dodajte jogurt, naribanu koricu limuna i naranče, oguljenu i naribanu jabuku, lozovaču i vanilin šećer. Sve zajedno izmiješajte električnom miješalicom u glatku smjesu i ostavite stajati oko 20 minuta. U zagrijano ulje žličicom stavljajte peći fritule i pržite ih dok ne dobe žutu boju. Dodatno ih posipajte šećerom u prahu, a možete ih kombinirati i s pekmezom po vlastitom ukusu. Dobar tek!