Učenici Gimnazije Gaudeamus u Osijeku samo 3 dana tjedno idu u školu, a produktivniji su i imaju više koncentracije

 

Već duže vrijeme u gimnaziji Gaudeamus iz Osijeka provodi se internet nastava putem posebno za tu namjenu osmišljene platforme Loops. Učenici školske sate provode iz svog omiljenog okruženja u kojem im mora biti dostupan jedino Wi-Fi.

Internet nastava sprječava kroničnu neispavanost

S obzirom na to da mi u školi imamo nastavu u jednoj smjeni, ujutro, željeli smo dati mogućnost učenicima da se dva dana u tjednu naspavaju i da taj dan mogu provesti kod kuće, sa svojom obitelji, a ipak sudjelovati na nastavi. Internet nastava petkom i ponedjeljkom pokazala se kao odlično rješenje.

Današnji učenici sve su više izloženi novim tehnologijama, a jedna od posljedica je sve kasniji odlazak na spavanje. Budući da u Gaudeamusu nastava počinje u 8:30, internet nastava omogućava učenicima gotovo 2 sata više sna, što uz dodatni odmor vikendom pomaže u sprječavanju nastajanja kroničnog umora kojem je danas izložena većina srednjoškolaca. Kronična neispavanost, osim na lošiji školski uspjeha, utječe i na zdravstveno stanje učenika. Najbolji dokaz tome je da su hrvatski srednjoškolci u prošloj školskoj godini izostali ukupno 17 milijuna sati.

Individualni pristup daje bolje rezultate na državnoj maturi

Dok u klasičnoj nastavi profesor može komunicirati s nekoliko učenika, tijekom Internet nastave svi učenici istovremeno odgovaraju na pitanja profesora. Učenici su aktivniji i motiviraniji te odmah imaju povratne informacije o točnosti odgovora. Takvim načinom komunikacije profesori tijekom sata lakše otklanjaju nejasnoće i usmjeravaju učenike ka njihovim zonama interesa.

Pojačava se individualni pristup nastavi, a uz to se omogućava kvalitetnija priprema za A i B razinu na državnoj maturi. Onim učenicima za koje profesori primijete da trebaju više vremena pri rješavanju zadataka posvećuje se više pažnje, dok su za one brže pripremljeni dodatni zadaci.

Pokazivanjem odgovornosti učenici dobivaju više slobode

Kao što je navedeno, mjesto praćenja internet nastave za učenike nije točno definirano, pa tako taj dan oni mogu nastavu pratiti iz kafića, parka ili gdje god već žele. Jedino je bitno, kažu profesori iz gimnazije Gaudeamus, da se svi učenici prijave i da nastavnici vide da su prisutni. Učenici se moraju prijaviti u Loops u točno dogovoreno vrijeme.

Naravno, postoje i sankcije za učenike koji ne prate nastavu. Ako se utvrdi da tijekom nastave neki učenik nije ispred ekrana i ne prati aktivno sat, idući tjedan mora nastavu pratiti u školi.

Osim spavalica, Internet nastavu posebno vole učenici koji žive izvan Osijeka

"Prednost internet nastave za nas koji ne živimo u Osijeku prije svega je da se ne moramo jako rano ustajati i putovati. Zabavnije mi je i više volim pratiti nastavu putem prezentacija od kuće nego zapisivati s ploče u školi. Sviđa mi se što dok pratimo internet nastavu mogu nešto grickati i piti, a ako želim mogu otići u kafić ili kod prijatelja i pratiti internet nastavu s njim. Meni osobno internet nastava je korisnija zato što me nitko ne ometa i mogu se lakše skoncentrirati. Svidjelo mi se i pisati ispite preko Loops-a jer sam bio pod puno manjim stresom nego u školi i mogao sam se bolje skoncentrirati na pitanja." - kaže nam Svebor Romulić, učenik 1. razreda gimnazije Gaudeamus.

Putem Loopsa teže se švercati

Iako nemamo s njima stalan vizualan kontakt jer je nemoguće imati na ekranu 30 učenika i pratiti što rade, a nije nam to ni cilj, vrlo lako utvrdimo je li netko prisutan ili ne. Imamo mogućnost uključiti vizualan kontakt kad posumnjamo da učenika nema. Oni, naravno, profesore stalno imaju na ekranu, kao i ploču na koju profesor piše ako je potrebno - pojasnila je profesorica psihologije Mirna Šakić dodajući kako su nastavnici mislili na sve pokušaje kreativnih prevara učenika kad su osmišljavali ovu nastavu. Čak i kad pišu ispite, ne mogu se “švercati” jer su testovi za svakog učenika personalizirani i koncipirani tako da moraju na njih odgovarati razmišljajući svojom glavom.

Potencijalni nedostatci Internet nastave u učenju jezika

Jedini nedostatci internet nastave vidljivi su u učenju jezika, bilo hrvatskog ili stranog zbog istaknute potrebe za verbalnom komunikacijom, a iz tog razloga za navedene predmete internet nastavu se organizira samo povremeno u pogledu ponavljanja nastavnog gradiva.

I roditelji su zavoljeli Internet nastavu

Roditelji su u početku bili skeptični jer su isto mislili da će učenici naći načine da eskiviraju nastavu, ali kasnije su shvatili da je to dobar pristup koji daje dobre rezultate. Čak ponekad i roditelji prate nastavu s učenikom jer im bude zanimljivo čuti predavanje. Takav način rada zahtijevao je dosta prilagodbe profesora, ali smo otkrili da su neki segmenti rada ovim načinom i olakšani. Primjerice, sustav sam ocjenjuje ispite koji se pišu putem Loops-a, pa tu uštedimo puno vremena koje možemo kvalitetnije koristiti. Vidimo da učenici postižu i bolje rezultate jer su koncentriraniji na profesora - kaže Šakić, koja i sama na taj način učenicima predaje psihologiju.

Sviđa vam se Gaudeamusova Internet nastava? - Kontaktirajte nas i dogovorite svoj prvi sastanak: https://www.gaudeamus.hr/gaudeamus/kontakt/

promo

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 10:13