Nekada je sve bilo bolje, život je bio jeftiniji, posebice vlasnicima automobila. Je li to točno? Auto blic misli suprotno: nikada se za određeni novac nije dobilo više auta.
Pogledajmo kako je bilo prije 25 godina: 1983. se za nekih 20.000 DEM, dakle za približno 10.000 eura, mogao kupiti novi BMW 316. Međutim, zarađivali smo puno manje. Pokušajmo stoga sa 12.000 maraka (približno 6000 eura): za taj iznos Volkswagen je prodavao novi polo C. Ford je pak uzvraćao najjednostavnijom fiestom. U svakom je tramvaju bilo više opreme.
Razumije se, danas za nešto više od 10.000 eura, odnosno osamdeset tisuća kuna, ni jedan proizvođač ne daje luksuz. Ipak, daju suvremene nove aute dijelom i s najvišim sigurnosnim standardom.
Ponuda raste ako se odnosi i na rabljene aute. Uza sva živciranja koja se ne mogu posve izbjeći, nikada auti nisu bili izdržljivi i pouzdani nego danas. Samo zato što je auto napunio pet godina ili je još stariji, probleme ne moraju stvarati ni hrđa niti mehanika.
| Kupci danas dobivaju dulja i opsežnija jamstva nego ikada prije. Ni auti nikada nisu bili bolji ni izdržljiviji. Samo treba dobro izabrati - citat jednog trgovaca |
Tko danas za rabljeno vozilo plati 80.000 kuna može tražiti najbolju kakvoću. Za taj iznos ima auta koji će još niz godina pouzdano ispunjavati svoju zadaću, poput primjerice toyote corolle. Međutim, smislena nije baš svaka želja. Često neizostavno mora biti u igri dizelska inačica. Suvremeni dizelaši troše malo, a pružaju zavidan okretni moment i užitak u vožnji. Ipak, benzinac je za prosječne vozače koji prelaze do 20.000 km godišnje bolji odabir jer je robusniji. Nepoderivi dizelaš? Nekad bio!
Naime, visokorazvijena tehnika zna i za tipične kvarove: užarene turbopunjače, pregorjele brtve glave motora, neispravne mjerače protoka zraka. Slijede zahtjevni i skupi popravci, a valja dodati i skupu ugradnju filtra za dizelske čestice čađe. Dakako, ako ih auto ima i ako se uopće može ugraditi.
U usporedbi s kategorijom vozila do 50.000 kuna, milje se znatno mijenja kad je na raspolaganju 80.000 kuna.
Sedam od devet rabljenih auta koje predstavljamo kao pobjednike pojedinih klasa trgovci su prodavali privatnim osobama, a kod nekih je bilo uključeno i jamstvo. Dapače, za toyotu corollu na pune dvije godine!
Ni jedna od dviju iznimaka nije iznenađenje. Audi se morao odreći osiguranja premda su po kakvoći najvredniji modeli u našem odabiru te mogu doseći astronomsku kilometražu. No, kad im se pokvari tehnika, nastaje prava erupcija troškova. Već i neispravna brava za paljenje lako dosegne brojku od 10.000 kuna, a štrajk upravljačkog uređaja više puta toliko. To je cijena luksuza!
Trgovci rabljenih znaju kako se može izbjeći pružanje jamstva. Gotovina za auto se podrazumijeva. Neki trgovci pak samo posreduju, a prodavatelj je privatna osoba koja iz kupoprodajnog ugovora gotovo u pravilu isključuje bilo kakvo jamstvo.
U takvom slučaju vrijedi stara i već svima poznata rečenica: "kupljeno u viđenom stanju", što znači da rizik popravka u cijelosti pada na kupca.
|
Najbolji novi auti za 80.000 kuna Sve se vrti oko 80.000 kuna. Uz rabljene, tražili smo i nove aute koji se mogu dobiti po toj cijeni. Izbor je velik i šarolik a mi vas podsjećamo na 11 modela koji u svakom slučaju zaslužuju pažnju, posebice ako dvojite što je pametnije kupiti: rabljeni iz više klase ili mali ali novi auto. |
|
|
Citroën C1 1.0, 68 KS Od 67.800 kuna. Zapravo skladan model. Samo, ima slabe kočnice. |
|
Dacia Logan MCV 1.4, 75 KS Od 66.900 kuna. Karavan po senzacionalnoj cijeni. Skup u održavanju. |
|
Daihatsu Cuore 1.0, 70 KS Od 80.000 kuna. Motor s tri cilindra pruža velik užitak i štedljiv je. |
|
Fiat Panda 1.1 8V, 54 KS OD 66.200 kuna. Unutra ne baš prostran, ali zato ima petogodišnje jamstvo. |
|
Hyundai i10 1.1, 67 KS Od 65.000 kuna. Korejski auto s četiri cilindra i skučenim prostorom. |
|
KIA Picanto 1.1, 65 KS Od 67.000 kuna. Korejski auto sprijeda pruža puno prostora, straga je tijesan. |
|
Mitsubishi Colt 1.1, 75 KS Od 79.900 kuna. Po tehnici brat Smarta Forfour koji se više ne proizvodi. |
|
Suzuki Splash 1.0, 65 KS Od 69.100 kuna. Brat blizanac Opel Agile, ali bolje opremljen. |
|
Opel Agila 1.0, 65 KS Od 75.000 kuna. Tehnički je Opel srodan sa Suzukijem (na tržištu od jeseni). |
|
Renault Twingo 1.2, 58 KS Od 64.900 kuna. Novo izdanje klasika bez izrazitih prednosti. |
|
Suzuki Swift 1.3, 92 KS Od 69.000 kuna. Čak i povoljniji od manjeg, ali novijeg Splasha. |
Kompaktna klasa
|
TOYOTA COROLLA: Ona vozi i vozi i vozi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Rabljenih corolla na tržištu nikada nema dovoljno - požalio nam se zasad bezuspješni lovac na rabljenu corollu: "Često kupci svoj primjerak rabljenog japanca traže mjesecima". Naime, ponuda ovog svjetski uspješnog auta još je manja od potražnje. Zašto? Zato što je pouzdan. Tržište & modeliUglavnom se traže corolle s četvera vrata pa je dobro što su modeli s troja vrata i s automatikom rijetki. Njih pak u međuvremenu počinju tražiti nešto stariji kupci. Pomalo su u sjeni dizelske inačice. Posebno su preporučljive one razine opreme koje obuhvaćaju i automatsku klimu. Prednosti & slabostiCorolla je dobra, ali ipak nije savršena. Nedostaci: spojke na benzincima od 1,4 litre i dizelski motori prebrzo se habaju. Dizelaši povremeno štekću i lupkaju, znaju zakazati ventili u povratnom dovodu ispušnih plinova ili dolazi do izraženijeg gubitka ulja. Za hrđu corolla zna samo na stražnjem ispušnom loncu. Inače se najčešći japanski auto ne ističe ni po čemu. Cijene & troškoviNa 60.000 kuna počinju ponude corolle serije E12 koju je Toyota uvela 2001. godine. Naša šest godina stara corolla 1.6 automatik tipična je ponuda: cijena joj je neznatno ispod 80.000 kuna, potječe iz prve ruke savjesnog vlasnika uz besprijekorno ovjerenu servisnu knjižicu. ZaključakCorolla nema karizmu, no njezina pouzdanost čini je najsigurnijim ulaganjem do 80.000 kuna. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. mjesto: Opel Astra - Dosadna, ali postojana
|
|
|
|
|
Tržište & modeli: pet inačica modela, među njima coupé i cabrio, k tome se nudi i široka lepeza motora – tu će svatko naći model za sebe.
|
|
|
3. mjesto: Audi A3 - Golf za najzahtjevnije
|
|
|
|
|
Tržište & modeli: može se dobiti samo kao limuzina s dvoja i četvera vrata. Motori od 90 do 224 KS, k tome se može odabrati i pogon na sve kotače.
|
| ŠTO IZBJEGAVATI | |
| Peugeot 307 | |
|
|
|
Prostran, siguran te u vožnji stabilan posebice ako je opremljen ESP-eom, model 307 u cjelini ima pozitivna svojstva. Na žalost, odviše često ih prekrije podulji popis sitnijih nedostataka: mušice elektronike, kvarovi mjenjača, preveliki zazor osovina i upravljača, sklonost gubljenju ulja… Uglavnom, ne preporučujemo. |
Srednja klasa
|
BMW 318i: Za vozačke užitke
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
BMW-ove trojke serije E46 imaju ne samo kupce nego i poklonike. Tu limuzinu BMW je nudio od 1998. do 2004. godine. Naš deset godina stari primjerak potječe od prvog vlasnika, servisna knjižica ima sve BMW-ove servise ovjerene žigovima. U tu se sliku baš ne uklapaju jedino divlji aluminijski kotači. Tržište & modeliTrojka je bila omiljena već kao nov auto. Stoga je tržište rabljenih dosta dobro opskrbljeno. Većinu trojki iz te serije nude privatne osobe. Ako prostranost baš nije najvažnija, zanimljiva alternativa na tržištu može biti i manje uspješan kompaktni model. Prednosti & slabostiSolidnost trojka pokazuje kao rabljeno vozilo. Ništa ne škripi a i iznutra se doima čvrstom i svježom. Ipak, oprez je nužan: rani primjerci (proizvedeni do jeseni 1999. godine) mogu živcirati vibriranjem prednje osovine. BMW je to popravio, ali je problem ostao na stražnjoj osovini čiji oslonci mogu napuknuti. Katkad motori ne brtve dobro, a posljedica je gubljenje ulja.
Cijene & troškoviU kategoriji do 80.000 kuna pojavljuju se ponajviše modeli 316i odnosno 318i. U međuvremenu se mogu naći i modeli 320i, pojedinačno čak i trolitrene dizelske i benzinske inačice. Pružaju obilje snage, ali se dodatno uživanje u vožnji osvećuje bitno većim naknadnim troškovima. Posebna pozornost nužna je ako su na BMW trojki prepravljani ovjes ili "čipirana" elektronika motora. ZaključakKad je uživanje u vožnji važnije od svega drugoga, BMW trojka je pravi i prvi odabir. Jedino neka bude pošteđena svakog zahvata hobista. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. mjesto: Honda Accord - Vrijedan preporuke
|
|
|
|
|
Tržište & modeli: šesta generacija honde accord (od 1998. do 2003.) ima modele u limuzinskoj i kompaktnoj izvedbi. Četiri su benzinca, ali nema dizelaša ni karavana.
*bez troškova goriva |
|
|
3. mjesto: Opel Signum - Nešto drukčija Vectra
|
|
|
|
|
Tržište & modeli: vrhunski model u obitelji vectra (od 2003.) ima za 130 milimetara veći međuosovinski razmak te dva pomična stražnja sjedala. Velik izbor motora.
*bez troškova goriva |
| ŠTO IZBJEGAVATI | |
| Nissan Primera | |
|
|
|
Od bestselera do gubitnika – nissan primera nakon 2002. godine dokazuje kako se samo smjelim dizajnom ne može osvojiti lovorov vijenac. Obrada, udobnost te ponašanje u vožnji odnosno pouzdanost nisu zavidni, a puno se gubi i pri ponovnoj prodaji. |
Karavani
|
Mercedes C180 T: Dodatni prostor
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Je li ta tamnoplava koja se presijava u ljubičastu 1998. godine doista bila elegantna? Pretpostavljamo da jest. Unutra kričavo plave presvlake na sjedalima tome još ponešto dodaju. Međutim, to je pitanje ukusa. Činjenica je pak: C 180 kao mali T-model nudi niz pravih Mercedesovih prednosti. Tržište & modeliMercedesova C-klasa serije W202 pojavila se 1993. godine. Tek u travnju 1996. uslijedila je karavanska inačica; ne nudi obilje prostora, ali je zbog velikih stražnjih vrata znatno praktičnija nego limuzina. To do danas T-model čini vrlo omiljenim. Kome su dovoljne 122 KS, bit će najzadovoljniji benzinskom inačicom C180 T s motorom obujma 1,8 litara. Prednosti & slabostiU osnovi C-klasa serije W202 impresionira solidnošću. Međutim, poneki zahrđali primjerci ne uklapaju se u tu sliku. Korozijom osim stražnjih vrata najčešće mogu biti pogođeni i nosači amortizera. Skuplje je pak ako otkaže automatski mjenjač što se događa na primjercima proizvedenima 1997. i 1998. godine. Ostali nedostaci: zazor na upravljaču, diferencijali cvile i masni su od ulja, istrošene puškice na poprečnim ramenima. Cijene & troškoviMercedes je W202 proizvodio do 2001. godine. Čak je i najmlađim primjercima danas već sedam godina, a posao dijele trgovci rabljenima i privatne osobe. Za 80.000 kuna kupac može očekivati T-model u odličnom stanju. Dizelaši nisu samo skuplji nego nose i veći rizik. Otkazivanja CDI motora (od 1997.) može izazvati velike troškove. ZaključakModel C180 nije sportaš. Prije je to kultivirani, šareni karavan Mercedesovih vrijednosti. Smeta jedino opasnost od hrđe. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. mjesto: Citroën C5 Break - Komforni transporter
|
|
|
|
|
Tržište & modeli: citroën C5, nasljednik xsantije, u prodaji je od 2001. Traže se dizelaši, a nije se loše zadovoljiti i jeftinijim benzincima.
*bez troškova goriva |
|
|
3. mjesto: VW Passat - Idol nacije
|
|
|
|
|
Tržište & modeli: dotjerani model 3BG (od 2000. do 2005. godine) osjetno je pouzdaniji od prethodnika. Velika je ponuda motora. Osobito su povoljni benzinci.
*bez troškova goriva |
| ŠTO IZBJEGAVATI | |
| Renault Laguna II | |
|
|
|
Obilje mjesta za putnike i prtljagu, ali su moguće i nevolje – renault laguna II (od 2001. do 2007.) skriva potencijalni rizik. Nezgode su moguće s mjenjačem, elektronikom i turbopunjačima. A na tehničkim pregledima nerijetko živciraju sitnice |
Gornja klasa
|
Škoda Superb: Izdržat će još dugo
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Superb se doima donekle konzervativno. Možda stoga što podsjeća na pretposljednji passat koji poznajemo iz kasnih 90-ih godina prošlog stoljeća. Škodin vrhunski model iskorištava njegovu bazu, puno i od njegove tehnike, ali je – u slučaju dvojbe – bolji odabir za kupnju. Tržište & modeliSuperb nije postigao naročit uspjeh. Prodaja novih auta odvijala se sporo. Sada mnogi primjerci superba dolaze iz prve ruke, mnogi su pak bili službena vozila. "Znamo da su k nama prešli neki bivši vlasnici renomiranijih marki", govori nam jedan Škodin prodavač. Model 1.8 turbo je dovoljan, samo mu je potrošnja previsoka. A dizelskim modelima najčešće manjka filtar čestica čađe. Prednosti & slabostiSuperb i iza kulisa njeguje svoju neupadljivost. Obrada i kakvoća prate Volkswagenov standard. Tipične pritužbe: na TDI motorima zamjećuju se puknuti zupčasti remeni, a zna se i za oštećenja turbopunjača. U prednosti superba ubraja se često opsežna oprema: koža, plemenito drvo, automatska klima, čak i navigacijski sustav. Cijene & troškoviTko traži superb neka pričeka još neko vrijeme: u ljeto na tržište stiže nasljednik – tada će se još spustiti ionako privlačne cijene. Uostalom, od inačica 1.8 turbo odnosno TDI neznatno je skuplji superb 2.8 V6 sa 193 KS. Dugonja je tada žedniji, ali i lepršaviji. ZaključakTako osmišljen može biti luksuz. I tako jeftin. Škoda superb nudi puno prostora i komfora bez rizika od neočekivanih troškova. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. mjesto: Peugeot 607 - Taj ne poznaje nikoga
|
|
|
|
|
Tržište & modeli: proizvodi se od 2000. godine, isključivo kao limuzina. Model 607 je kod nas rijetka zvijerka. Ponuda je tanka, oprema najčešće dobra.
*bez troškova goriva |
|
|
3. mjesto: Volvo S80 - Velika lađa iz Švedske
|
|
|
|
|
Tržište & modeli: model S80, koji se proizvodio od 1999. do 2006. godine, postoji samo kao limuzina. Neotesani dizelaši, inačice sa šest cilindara rade vrlo kulturno te imaju bogatu opremu.
*bez troškova goriva |
| ŠTO IZBJEGAVATI | |
| Saab 9-5 | |
|
|
|
Za individualce je saab 9-5 alternativa u gornjoj klasi. No, imidž velikog švedskog auta osjetno je bolji od njegove pouzdanosti. Zna se za kvarove motora i turbopunjača, a mnogi modeli 9-5 na cesti su ostali i zbog neispravne elektronike. |
Luksuzna klasa
|
Audi A8: Šefovski adut
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Nekadašnji šefovski auto iz manjeg elektroničkog poduzeća za sobom već ima 208.000 km. No, papiri otkrivaju solidno porijeklo modela A8 3.7 quattro. Pitanje časti je što od prve registracije u 2000. godini ne manjka ni jedna jedina ovjera servisiranja. Velika limuzina i zbog toga ostavlja nepomućen dojam. Netipično je samo što stoji na jeftinim aluminijskim kotačima. Tržište & modeliU ponudi su često motori V8 obujma 4,2 litre sa 310 KS, oprema je obično bogata. Za našu inačicu 3.7 quattro svojedobno također nije bilo bitno – razmeće se navigacijom, ksenonskim svjetlima i roletama na stražnjim vratima. Rijetko se javlja benzinac od 2,8 litara, a zbog štedljivosti je omiljen TDI sa 2,5 litara. Međutim, on nije najdugovječniji. Prednosti & slabostiAudijeva gornja klasa impresionira kakvoćom, a motori slove za dugoprugaše. Međutim, gubljenje ulja u pogonskom sustavu često uzrokuje popravke, u međuvremenu su zabilježena habanja pogonskih osovina homokinetičkih zglobova. Audi je model A8, zbog zazora u nosivim zglobovima poprečnih ramena, 2004. godine pozvao na dodatno servisiranje. Važno: uvijek pripaziti na intervale za zamjenu zupčastog remena. Cijene & troškoviU modelu A8 puno se dobiva za relativno malo novca. Danas se za 80.000 kuna nađe kasni A8 prve serije od 1994. do 2002. godine. Uščuvani primjerci pregledne prošlosti novog vlasnika ne čekaju dugo. Prodavatelji izbjegavaju cjenkanja te audi A8 radije ostavljaju pod račun za novi auto. ZaključakAluminij i pogon na sve kotače određuju imidž audija A8. Danas je on odabir za odvažne koji se mogu nositi s visokim troškovima i koji su spremni podnijeti moguće skupe popravke. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. mjesto: BMW 740i - Bezvremenski Bavarac
|
|
|
|
|
Tržište & modeli: admiralski brod (model E38), koji se proizvodio od 1994. do 2001. godine, s velikom kilometražom vrlo je raširen. Benzinci i dizelaši sa šest ili osam cilindara, uz njih i V12.
*bez troškova goriva |
|
|
3. mjesto: Cadillac Seville - Nježni div
|
|
|
|
|
Tržište & modeli: seville STS, s motorom V8 obujma 4,6 litara, proizvodio se od 1998. do 2005. godine, u nas je to posve egzotično vozilo, a ovdje je našao svoje mjesto jer se ipak pronađe poneki primjerak, motor je gotovo neuništiv a atraktivnost zajamčena.
*bez troškova goriva |
| ŠTO IZBJEGAVATI | |
| Rolls-Royce Silver Spirit/Spur | |
|
|
|
Rolls-royce za 80.000 kuna? Ne biste vjerovali ali ima i toga. Ipak, pripazite! Krajnje skupi rezervni dijelovi i troškovi održavanja, svojeglava elektrika, hrđa i izrazita žeđ motora s osam cilindara obujma 6,8 litara brzo u noćnu moru pretvaraju svaki jeftini 'rolli'. |
Jednovolumeni
|
Ford Focus C-MAX: Okretan i fleksibilan
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ima prostranijih jednovolumena od Fordova C-maxa. Nudi samo jedan red sjedala straga, ali zato pruža obilje užitaka za volanom. Fordova podešenost je dobra, veseli i dvolitreni TDCi dizelaš sa 136 KS. Šteta je samo što se sve više spominju nedostaci dizelaša. Tržište & modeliModel C-max Ford nudi od 2003. godine. Kao rabljeno vozilo prodaju ga ne samo ovlašteni Fordovi trgovci nego i privatni ponuđači. Osvježavajuće agilan: dizelski motor, uz common-rail, obujma dvije litre sa 136 KS, alternativa obujma 1,6 litara razvija 109 KS. Slabiji je benzinac obujma 1,6 litara sa 100 KS. Prednosti & slabostiU izvješćima s tehničkih pregleda nema spomena vrijednih nedostataka. Međutim, manjkava postojanost dizelskog common-raila s godinama C-maxu prouzroči niz skupih živciranja. Katkad otkažu turbopunjači, mjerači protoka zraka ili vakum pumpa za kočnice, katkad i uređaj za ubrizgavanje ili cijeli motori. Tu se benzinci pokazuju postojanijima. Cijene & troškoviCijena ranih inačica C-maxa spustila se ispod 80.000 kuna. Međutim, ti primjerci su prevezli i više od 100.000 km te će temeljiti pregled prije kupnje pomoći u izbjegavanju visokih naknadnih troškova. Što posebice vrijedi za dizelaše. Savjet: radije odaberite benzinca ili kupite od prodavatelja s posve jasnom povijesti auta i stvarnom kilometražom. ZaključakC-max je neslućeno dinamičan jednovolumen. Savršeno je prikladan samo za četiri osobe. Budite oprezni s dizelašima. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. mjesto: Mitsubishi Space Wagon - Pouzdan i udoban
|
|
|
|
|
Tržište & modeli: model N50 proizvodio se od 1998. do 2004. godine, pretežno s motorom od 2,4 litre GDI. Od 1998. do 2000. još i s pogonom na sve kotače, od 2002. godine dodatno s benzinskim motorom obujma dvije litre. Dizelaša nema, ponuda je rijetka.
*bez troškova goriva |
|
|
3. mjesto: Mazda 5 - Jednostavna i izdržljiva
|
|
|
|
|
Tržište & modeli: proizvodila se od 1999. do 2005. godine, na odabir se nude dva benzinca (2.0 i 2.3) te dizelaš. Ponuda nije obilna, prevladava inačica 2.0.
*bez troškova goriva |
| ŠTO IZBJEGAVATI | |
| Kia Carnival | |
|
|
|
Kakve li tragedije: od 2001. do 2006. prodavana kia carnival (model UP) godinama nosi fenjer kao najlošiji auto u statistikama s tehničkih pregleda. Ujedno češće ostaje u kvaru – obično zbog važnog uzroka: motora – a događaju se i kvarovi mjenjača. |
Klasa 4x4
|
Subaru Forester: Pravi za polja i ceste
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Na gradskim prometnicama drugi modeli izgledaju bolje. Subaru forester – u prijevodu šumski radnik – nikada nije bio ljubitelj velikih nastupa. Nimalo nije tašt, ali je pouzdan. Ako ga neki šumar nije tjerao preko drvlja i kamenja, subaru malo kad zakaže. Tržište & modeliČak 99 posto vlasnika zadovoljno je svojim subaruima. Poseban je to odnos, rekli bismo. A da to nije bez razloga, svjedoči ugled koji uživaju i rabljeni modeli. Zato rabljene forestere i nije lako naći, a u prilog im ide i činjenica da subarue u pravilu kupuju znalci. Prednosti & slabostiPrevelika potrošnja bokser motora stalno je na udaru kritike. Danas bolnije nego ikada. Zauzvrat forester gotovo i ne pozna tipične slabosti. Pozitivno je ovo: na cesti je forester okretan a ne zakaže ni izvan asfalta zahvaljujući tome što je 20 centimetara odmaknut od tla te što ima automatsku blokadu središnjeg diferencijala. Cijene & troškoviStabilna potražnja uvjetuje postojanost cijena. Zato su ispod granice od 80.000 kuna do sada samo foresteri prve serije (od 1997. do 2002.) isključivo s dvolitrenim motorima. Osim temeljne verzije, koja ima usisni motor sa 125 KS, Subaru nudi i turbo-varijantu sa 177 KS. Međutim, rijetkost je divlji te iznimno žedni forester. ZaključakForester je pravi prijatelj na kojega se uvijek možete osloniti. Kritici podliježe jedino zbog pretjerane žeđi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. mjesto: Toyota RAV4 - Bez prikrivenih mana
|
|
|
|
|
Tržište & modeli: druga generacija modela RAV4 (od 2000. do 2006.) ima kratki ili dugi međuosovinski razmak, jedan benzinski (150 KS) i jedan dizelski motor (116 KS) a oba imaju obujam od po dvije litre. Potražnja ne slabi, zato se i vrijednost dobro drži.
*bez troškova goriva |
|
|
3. mjesto: Suzuki Grand Vitara - Prikladna za grubosti
|
|
|
|
|
Tržište & modeli: nasljednik vitare, koji se proizvodio od 1998. do 2005., najprije je stizao s motorom V6 te kao sedmerosjed (XL-7), k tome kao kratki model s troja vrata, cabrio i dizelaš. Ponuda je općenito oskudna a posebice kod inačice sa V6 motorom.
*bez troškova goriva |
| ŠTO IZBJEGAVATI | |
| Jeep Grand Cherokee | |
|
|
|
Grand Cherokee je zgodan samo izvana. Unutra nas razočarava skučenošću i osjetljivom tehnikom. Motor i automatski mjenjač često stvaraju brige baš kao i slabljenje osovina odnosno brojna otkazivanja elektrike. |
Sportski auti
|
Mercedes CLK: Dostojanstvo starenja
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Bez sumnje, ovaj coupé je vozila jedna dama. Unutrašnjost još miriše po njenom parfemu. Supruga nekog dobrostojećeg poduzetnika? Svejedno, klišej je na mjestu: odabrala je model 230 kompressor uz automatiku, u crnom. I ostavila ga u savršenom stanju. To je također tipično za CLK. Tržište & modeliMercedes je prve modele CLK-a nudio od 1997. do 2002. sa širokom paletom motora. Odabir je sezao od dostatnog CLK-a 200 (četiri cilindra, 136 KS) do obilno motoriziranog CLK-a 430 (V8, 279 KS). Naš deset godina star CLK 230 kompressor sport sa 193 KS je u zlatnoj sredini – dobar odabir. Prednosti & slabostiU početku se kritika okomila na kakvoću modela C i E-klase. Za CLK prigovori nisu bili opravdani. Rekli bismo, za coupé, koji je s pokretne vrpce silazio u tvornici u Bremenu, Mercedes se više potrudio. Hrđa više nije tema, mehanika (na bazi prve C-klase, modela W202) ne stvara poteškoće. Iznimka je ponekad mušičava elektronika. Zato treba provjeriti sve funkcije. Cijene & troškoviZa 80.000 kuna izbor CLK-coupéa nije velik, ali uz malo sreće može se naći i brižno održavanih primjeraka iz prve ruke. U toj kategoriji cijena pojave se i rani modeli 320. Međutim, njihovo stanje i kilometraža nerijetko iziskuju kompromise, a motor V6 sa 218 KS naknadno može uzrokovati znatne troškove. Dakle, pametnije je uzeti inačicu s četiri cilindra. ZaključakVoziti mercedes kao iz slikovnice – sa stilom i uz simbol kvalitete. Model CLK je savršen partner za dugu vezu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. mjesto: Mercedes SLK: Postavljač trenda
|
|
|
|
|
Tržište & modeli: pionir suvremenih kabrioleta s limenim krovom (od 1996. do 2003.). U zadanim okvirima cijena najčešći su modeli SLK 200 s više od 100.000 km na brojčaniku.
*bez troškova goriva |
|
|
3. mjesto: Audi TT - Dizajnerski primjerak
|
|
|
|
|
Tržište & modeli: model TT, koji se proizvodio od 1998. do 2006., može se za 80.000 kuna kupiti samo kao coupé, u pravilu s puno prevezenih kilometara i ne baš u sjajnom stanju. Roadsteri su puno skuplji.
*bez troškova goriva |
Zaključak
Svota od 80.000 kuna danas je posve dovoljna za kupnju novog auta. Međutim, dobivaju se – izuzme li se dacia logan – samo mali auti. Tko pak želi prevoziti obitelj i prtljagu, mora se osvrnuti na tržište rabljenih vozila. Ponuda je golema: od mercedes karavana do bogato opremljene škode superb. Dapače, danas se mogu spariti automobilsko zadovoljstvo i razum – pokazuje to mercedes CLK.
|
Najbolji od najboljih
|
|
Savjet profesionalaca: na što treba paziti u probnoj vožnji Prije nego što krenete, nakratko se pozabavite prošlošću vozila. Tko ga je vozio? Što piše u dokumentima? Ima li u njima 'rupa'? Posumnjate li što, željeni auto potražite drugdje. Probna vožnja neka potraje najmanje dok se ne zagrije ulje. Osim dionice 'stani-kreni' važna je i vožnja autocestom. Pri svakoj temperaturi i svakom broju obrtaja motor mora čisto primati gas, pri kočenju se auto nipošto ne smije zanositi ustranu. |
Auto blic
Ne, to nije ono što se uobičajeno smatra premiumom, ali za toliki novac može se dobiti i Mercedes, BMW ili Audi. Imaju oni svoje prednosti, ali nisu tako svestrani kao što je inačica jednovolumena Ford Focus. On je savršen kompromis: još nije uistinu star, a usprkos tome prodaje se jeftino. Kompaktni van, baš kakav žele mnogi, a ipak nije preskupa roba s greškom. Praktičan obiteljski auto a opet – zahvaljujući dobrom handlingu – udovoljava i višim zahtjevima. Valja priznati, imidž C-maxa nije sjajan, a dizelski modeli nisu divovi izdržljivosti. Ne smeta, za uobičajenu kilometražu dovoljni su jeftiniji benzinci. Recimo još i ovo: teško je trebati više auta – to C-maxa čini favoritom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....