Najbolji auti do 80.000 kuna

rabljeni karavani

Nekada je sve bilo bolje, život je bio jeftiniji, posebice vlasnicima automobila. Je li to točno? Auto blic misli suprotno: nikada se za određeni novac nije dobilo više auta.

Pogledajmo kako je bilo prije 25 godina: 1983. se za nekih 20.000 DEM, dakle za približno 10.000 eura, mogao kupiti novi BMW 316. Međutim, zarađivali smo puno manje. Pokušajmo stoga sa 12.000 maraka (približno 6000 eura): za taj iznos Volkswagen je prodavao novi polo C. Ford je pak uzvraćao najjednostavnijom fiestom. U svakom je tramvaju bilo više opreme.

Razumije se, danas za nešto više od 10.000 eura, odnosno osamdeset tisuća kuna, ni jedan proizvođač ne daje luksuz. Ipak, daju suvremene nove aute dijelom i s najvišim sigurnosnim standardom.

Ponuda raste ako se odnosi i na rabljene aute. Uza sva živciranja koja se ne mogu posve izbjeći, nikada auti nisu bili izdržljivi i pouzdani nego danas. Samo zato što je auto napunio pet godina ili je još stariji, probleme ne moraju stvarati ni hrđa niti mehanika.

Kupci danas dobivaju dulja i opsežnija jamstva nego ikada prije. Ni auti nikada nisu bili bolji ni izdržljiviji. Samo treba dobro izabrati - citat jednog trgovaca

Tko danas za rabljeno vozilo plati 80.000 kuna može tražiti najbolju kakvoću. Za taj iznos ima auta koji će još niz godina pouzdano ispunjavati svoju zadaću, poput primjerice toyote corolle. Međutim, smislena nije baš svaka želja. Često neizostavno mora biti u igri dizelska inačica. Suvremeni dizelaši troše malo, a pružaju zavidan okretni moment i užitak u vožnji. Ipak, benzinac je za prosječne vozače koji prelaze do 20.000 km godišnje bolji odabir jer je robusniji. Nepoderivi dizelaš? Nekad bio!

Naime, visokorazvijena tehnika zna i za tipične kvarove: užarene turbopunjače, pregorjele brtve glave motora, neispravne mjerače protoka zraka. Slijede zahtjevni i skupi popravci, a valja dodati i skupu ugradnju filtra za dizelske čestice čađe. Dakako, ako ih auto ima i ako se uopće može ugraditi.

U usporedbi s kategorijom vozila do 50.000 kuna, milje se znatno mijenja kad je na raspolaganju 80.000 kuna.

Klase:   kompaktna  |   srednja  |   karavani  |   gornja  | luksuzna  |   jednovolumeni  |   4x4  |   sportski

Sedam od devet rabljenih auta koje predstavljamo kao pobjednike pojedinih klasa trgovci su prodavali privatnim osobama, a kod nekih je bilo uključeno i jamstvo. Dapače, za toyotu corollu na pune dvije godine!

Ni jedna od dviju iznimaka nije iznenađenje. Audi se morao odreći osiguranja premda su po kakvoći najvredniji modeli u našem odabiru te mogu doseći astronomsku kilometražu. No, kad im se pokvari tehnika, nastaje prava erupcija troškova. Već i neispravna brava za paljenje lako dosegne brojku od 10.000 kuna, a štrajk upravljačkog uređaja više puta toliko. To je cijena luksuza!

Trgovci rabljenih znaju kako se može izbjeći pružanje jamstva. Gotovina za auto se podrazumijeva. Neki trgovci pak samo posreduju, a prodavatelj je privatna osoba koja iz kupoprodajnog ugovora gotovo u pravilu isključuje bilo kakvo jamstvo.

U takvom slučaju vrijedi stara i već svima poznata rečenica: "kupljeno u viđenom stanju", što znači da rizik popravka u cijelosti pada na kupca.





Najbolji novi auti za 80.000 kuna

Sve se vrti oko 80.000 kuna. Uz rabljene, tražili smo i nove aute koji se mogu dobiti po toj cijeni. Izbor je velik i šarolik a mi vas podsjećamo na 11 modela koji u svakom slučaju zaslužuju pažnju, posebice ako dvojite što je pametnije kupiti: rabljeni iz više klase ili mali ali novi auto.

Citroën C1 1.0, 68 KS

Od 67.800 kuna. Zapravo skladan model. Samo, ima slabe kočnice.

Dacia Logan MCV 1.4, 75 KS

Od 66.900 kuna. Karavan po senzacionalnoj cijeni. Skup u održavanju.

Daihatsu Cuore 1.0, 70 KS

Od 80.000 kuna. Motor s tri cilindra pruža velik užitak i štedljiv je.

Fiat Panda 1.1 8V, 54 KS

OD 66.200 kuna. Unutra ne baš prostran, ali zato ima petogodišnje jamstvo.

Hyundai i10 1.1, 67 KS

Od 65.000 kuna. Korejski auto s četiri cilindra i skučenim prostorom.

KIA Picanto 1.1, 65 KS

Od 67.000 kuna. Korejski auto sprijeda pruža puno prostora, straga je tijesan.

Mitsubishi Colt 1.1, 75 KS

Od 79.900 kuna. Po tehnici brat Smarta Forfour koji se više ne proizvodi.

Suzuki Splash 1.0, 65 KS

Od 69.100 kuna. Brat blizanac Opel Agile, ali bolje opremljen.

Opel Agila 1.0, 65 KS

Od 75.000 kuna. Tehnički je Opel srodan sa Suzukijem (na tržištu od jeseni).

Renault Twingo 1.2, 58 KS

Od 64.900 kuna. Novo izdanje klasika bez izrazitih prednosti.

Suzuki Swift 1.3, 92 KS

Od 69.000 kuna. Čak i povoljniji od manjeg, ali novijeg Splasha.

Klase:   kompaktna  |   srednja  |   karavani  |   gornja  | luksuzna  |   jednovolumeni  |   4x4  |   sportski

Kompaktna klasa

TOYOTA COROLLA: Ona vozi i vozi i vozi

Tko odabere corollu ne može pogriješiti. Jedino mora nabaviti dugoprugaša, odnosno auto koji je pretežno vozio na dugim relacijama



S troja vrata Corolla se rijetko nudi, najčešće se prodaje inačica s četvera vrata

Rabljenih corolla na tržištu nikada nema dovoljno - požalio nam se zasad bezuspješni lovac na rabljenu corollu: "Često kupci svoj primjerak rabljenog japanca traže mjesecima". Naime, ponuda ovog svjetski uspješnog auta još je manja od potražnje. Zašto? Zato što je pouzdan.

Tržište & modeli

Uglavnom se traže corolle s četvera vrata pa je dobro što su modeli s troja vrata i s automatikom rijetki. Njih pak u međuvremenu počinju tražiti nešto stariji kupci. Pomalo su u sjeni dizelske inačice. Posebno su preporučljive one razine opreme koje obuhvaćaju i automatsku klimu.

Prednosti & slabosti

Corolla je dobra, ali ipak nije savršena. Nedostaci: spojke na benzincima od 1,4 litre i dizelski motori prebrzo se habaju. Dizelaši povremeno štekću i lupkaju, znaju zakazati ventili u povratnom dovodu ispušnih plinova ili dolazi do izraženijeg gubitka ulja. Za hrđu corolla zna samo na stražnjem ispušnom loncu. Inače se najčešći japanski auto ne ističe ni po čemu.

Cijene & troškovi

Na 60.000 kuna počinju ponude corolle serije E12 koju je Toyota uvela 2001. godine. Naša šest godina stara corolla 1.6 automatik tipična je ponuda: cijena joj je neznatno ispod 80.000 kuna, potječe iz prve ruke savjesnog vlasnika uz besprijekorno ovjerenu servisnu knjižicu.

Zaključak

Corolla nema karizmu, no njezina pouzdanost čini je najsigurnijim ulaganjem do 80.000 kuna.

Toyota Corolla 1.6

Tehnički podaci
Snaga 81 kW/110 KS
Najveća brzina 190 km/h
Godište/Prijeđeni kilometri

2002./63.500


 
Troškovi
Nabavna cijena 80.000 kuna
Ostatak vrijednosti 42.000 kuna
Gubitak vrijednosti 38.000 kuna
Porez i osiguranje 16.460 kuna
Održavanje 8030 kuna
Zbroj troškova* 62.490 kuna
MJESEČNI TROŠAK** 1301 kuna
(*) očekivani troškovi za 4 godine korištenja bez troškova goriva  
(**) ukupni troškovi podijeljeni na 48 mjeseci  
   
OCJENA: 3  
2. mjesto: Opel Astra - Dosadna, ali postojana



Tržište & modeli: pet inačica modela, među njima coupé i cabrio, k tome se nudi i široka lepeza motora – tu će svatko naći model za sebe.

Prednosti & slabosti: dobra zaštita protiv hrđe, sigurno ponašanje u vožnji; puno mjesta, ali su česte pukotine u ispušnoj grani, gubi ulje te ima natprosječni zazor u upravljaču.

Cijene & troškovi: relativno niske cijene rezervnih dijelova, prihvatljivi troškovi održavanja.

Mjesečni trošak* 1251 kunu

*bez troškova goriva

 
3. mjesto: Audi A3 - Golf za najzahtjevnije



Tržište & modeli: može se dobiti samo kao limuzina s dvoja i četvera vrata. Motori od 90 do 224 KS, k tome se može odabrati i pogon na sve kotače.

Prednosti & slabosti: dobra završna obrada, pocinčana karoserija, agilno ponašanje u vožnji; skučena unutrašnjost, osjetljivi podizači prozora, mjerači protoka zraka i TDI motori, češće se gubi rashladna tekućina.

Cijene & troškovi: previsoka prosječna razina cijena, posebice kada je riječ o TDI motorima. Održavanje nije zahtjevno

Mjesečni trošak* 1281 kunu

*bez troškova goriva
ŠTO IZBJEGAVATI
Peugeot 307


Prostran, siguran te u vožnji stabilan posebice ako je opremljen ESP-eom, model 307 u cjelini ima pozitivna svojstva. Na žalost, odviše često ih prekrije podulji popis sitnijih nedostataka: mušice elektronike, kvarovi mjenjača, preveliki zazor osovina i upravljača, sklonost gubljenju ulja… Uglavnom, ne preporučujemo.

Klase:   kompaktna  |   srednja  |   karavani  |   gornja  | luksuzna  |   jednovolumeni  |   4x4  |   sportski

Srednja klasa

BMW 318i: Za vozačke užitke

Trojka pruža puno uživanja u vožnji. Čak i kao razuman model sa samo četiri cilindra



Crna metalik boja na 318-ici nakon deset godina izgubila je sjaj

BMW-ove trojke serije E46 imaju ne samo kupce nego i poklonike. Tu limuzinu BMW je nudio od 1998. do 2004. godine. Naš deset godina stari primjerak potječe od prvog vlasnika, servisna knjižica ima sve BMW-ove servise ovjerene žigovima. U tu se sliku baš ne uklapaju jedino divlji aluminijski kotači.

Tržište & modeli

Trojka je bila omiljena već kao nov auto. Stoga je tržište rabljenih dosta dobro opskrbljeno. Većinu trojki iz te serije nude privatne osobe. Ako prostranost baš nije najvažnija, zanimljiva alternativa na tržištu može biti i manje uspješan kompaktni model.

Prednosti & slabosti

Solidnost trojka pokazuje kao rabljeno vozilo. Ništa ne škripi a i iznutra se doima čvrstom i svježom. Ipak, oprez je nužan: rani primjerci (proizvedeni do jeseni 1999. godine) mogu živcirati vibriranjem prednje osovine. BMW je to popravio, ali je problem ostao na stražnjoj osovini čiji oslonci mogu napuknuti. Katkad motori ne brtve dobro, a posljedica je gubljenje ulja.

Cijene & troškovi

U kategoriji do 80.000 kuna pojavljuju se ponajviše modeli 316i odnosno 318i. U međuvremenu se mogu naći i modeli 320i, pojedinačno čak i trolitrene dizelske i benzinske inačice. Pružaju obilje snage, ali se dodatno uživanje u vožnji osvećuje bitno većim naknadnim troškovima. Posebna pozornost nužna je ako su na BMW trojki prepravljani ovjes ili "čipirana" elektronika motora.

Zaključak

Kad je uživanje u vožnji važnije od svega drugoga, BMW trojka je pravi i prvi odabir. Jedino neka bude pošteđena svakog zahvata hobista.

BMW 318i
Tehnički podaci
Snaga 87 kW/118 KS
Najveća brzina 206 km/h
Godište/Prijeđeni kilometri

1998./69.900


 
Troškovi
Nabavna cijena 80.000 kuna
Ostatak vrijednosti 44.000 kuna
Gubitak vrijednosti 36.000 kuna
Porez i osiguranje 19.380 kuna
Održavanje 8760 kuna
Zbroj troškova* 64.140 kuna
MJESEČNI TROŠAK** 1336 kuna
(*) očekivani troškovi za 4 godine korištenja bez troškova goriva  
(**) ukupni troškovi podijeljeni na 48 mjeseci  
   
OCJENA: 3  
2. mjesto: Honda Accord - Vrijedan preporuke



Tržište & modeli: šesta generacija honde accord (od 1998. do 2003.) ima modele u limuzinskoj i kompaktnoj izvedbi. Četiri su benzinca, ali nema dizelaša ni karavana.

Prednosti & slabosti: iznimna pouzdanost, dugovječna tehnika, motori se rado vrte; u međuvremenu se javila hrđa na donjoj strani poda, osjetljiva bravica za paljenje.

Cijene & troškovi: visoke cijene, rezervni dijelovi i održavanje razmjerno su skupi.

Mjesečni trošak* 1336 kuna

*bez troškova goriva

 
3. mjesto: Opel Signum - Nešto drukčija Vectra



Tržište & modeli: vrhunski model u obitelji vectra (od 2003.) ima za 130 milimetara veći međuosovinski razmak te dva pomična stražnja sjedala. Velik izbor motora.

Prednosti & slabosti: dobri su zaštita protiv hrđe, obrada, ponašanje u vožnji i komfor; hrđa na ispušnom sustavu, poteškoće s automatskim mjenjačem, dizelaš je podložniji skupim kvarovima.

Cijene & troškovi: povoljna razina cijena, prihvatljivi troškovi.

Mjesečni trošak* 1330 kuna

*bez troškova goriva

ŠTO IZBJEGAVATI
Nissan Primera


Od bestselera do gubitnika – nissan primera nakon 2002. godine dokazuje kako se samo smjelim dizajnom ne može osvojiti lovorov vijenac. Obrada, udobnost te ponašanje u vožnji odnosno pouzdanost nisu zavidni, a puno se gubi i pri ponovnoj prodaji.

Klase:   kompaktna  |   srednja  |   karavani  |   gornja  | luksuzna  |   jednovolumeni  |   4x4  |   sportski

Karavani

Mercedes C180 T: Dodatni prostor

T-model nije div po prostranosti, ali je puno praktičniji nego limuzina



Posljednji u klasičnoj izvedbi: Mercedes se modelom W202 i u najmanjoj klasi uključio u posao s karavanom

Je li ta tamnoplava koja se presijava u ljubičastu 1998. godine doista bila elegantna? Pretpostavljamo da jest. Unutra kričavo plave presvlake na sjedalima tome još ponešto dodaju. Međutim, to je pitanje ukusa. Činjenica je pak: C 180 kao mali T-model nudi niz pravih Mercedesovih prednosti.

Tržište & modeli

Mercedesova C-klasa serije W202 pojavila se 1993. godine. Tek u travnju 1996. uslijedila je karavanska inačica; ne nudi obilje prostora, ali je zbog velikih stražnjih vrata znatno praktičnija nego limuzina. To do danas T-model čini vrlo omiljenim. Kome su dovoljne 122 KS, bit će najzadovoljniji benzinskom inačicom C180 T s motorom obujma 1,8 litara.

Prednosti & slabosti

U osnovi C-klasa serije W202 impresionira solidnošću. Međutim, poneki zahrđali primjerci ne uklapaju se u tu sliku. Korozijom osim stražnjih vrata najčešće mogu biti pogođeni i nosači amortizera. Skuplje je pak ako otkaže automatski mjenjač što se događa na primjercima proizvedenima 1997. i 1998. godine. Ostali nedostaci: zazor na upravljaču, diferencijali cvile i masni su od ulja, istrošene puškice na poprečnim ramenima.

Cijene & troškovi

Mercedes je W202 proizvodio do 2001. godine. Čak je i najmlađim primjercima danas već sedam godina, a posao dijele trgovci rabljenima i privatne osobe. Za 80.000 kuna kupac može očekivati T-model u odličnom stanju. Dizelaši nisu samo skuplji nego nose i veći rizik. Otkazivanja CDI motora (od 1997.) može izazvati velike troškove.

Zaključak

Model C180 nije sportaš. Prije je to kultivirani, šareni karavan Mercedesovih vrijednosti. Smeta jedino opasnost od hrđe.

Mercedes 180 T
Tehnički podaci
Snaga 90 kW/122 KS
Najveća brzina 190 km/h
Godište/Prijeđeni kilometri

1998./89.400


 
Troškovi
Nabavna cijena 80.000 kuna
Ostatak vrijednosti 48.000 kuna
Gubitak vrijednosti 32.000 kuna
Porez i osiguranje 19.380 kuna
Održavanje 8760 kuna
Zbroj troškova* 64.140 kuna
MJESEČNI TROŠAK** 1252 kuna
(*) očekivani troškovi za 4 godine korištenja bez troškova goriva  
(**) ukupni troškovi podijeljeni na 48 mjeseci  
   
OCJENA: 3  
2. mjesto: Citroën C5 Break - Komforni transporter



Tržište & modeli: citroën C5, nasljednik xsantije, u prodaji je od 2001. Traže se dizelaši, a nije se loše zadovoljiti i jeftinijim benzincima.

Prednosti & slabosti: iznimna udobnost u vožnji, puno prostora i sigurnosti, odlična zaštita protiv hrđe; istrošeni ovjesi prednjih kotača, gubljenje ulja u pogonskom sustavu.

Cijene & troškovi: cijene rabljenih su povoljne, a troškovi održavanja prihvatljivi.

Mjesečni trošak* 1260 kune

*bez troškova goriva

 
3. mjesto: VW Passat - Idol nacije



Tržište & modeli: dotjerani model 3BG (od 2000. do 2005. godine) osjetno je pouzdaniji od prethodnika. Velika je ponuda motora. Osobito su povoljni benzinci.

Prednosti & slabosti: vrhunski su prostranost, komfor, ponašanje u vožnji te sigurnost; osjetljivi su dizelaši (turbopunjač, zupčasti remen), vodovi kočnica ne izdrže dugo.

Cijene & troškovi: često su cijene rabljenih, kao i fiksni troškovi za modele TDI, vrlo visoke.

Mjesečni trošak* 1252 kune

*bez troškova goriva

ŠTO IZBJEGAVATI
Renault Laguna II


Obilje mjesta za putnike i prtljagu, ali su moguće i nevolje – renault laguna II (od 2001. do 2007.) skriva potencijalni rizik. Nezgode su moguće s mjenjačem, elektronikom i turbopunjačima. A na tehničkim pregledima nerijetko živciraju sitnice

Klase:   kompaktna  |   srednja  |   karavani  |   gornja  | luksuzna  |   jednovolumeni  |   4x4  |   sportski

Gornja klasa

Škoda Superb: Izdržat će još dugo

Superb je izduženi Passat, ali je jeftiniji i luksuzniji od svoje Volkswagenove baze



Posljednji u klasičnoj izvedbi: Mercedes se modelom W202 i u najmanjoj klasi uključio u posao s karavanom

Superb se doima donekle konzervativno. Možda stoga što podsjeća na pretposljednji passat koji poznajemo iz kasnih 90-ih godina prošlog stoljeća. Škodin vrhunski model iskorištava njegovu bazu, puno i od njegove tehnike, ali je – u slučaju dvojbe – bolji odabir za kupnju.

Tržište & modeli

Superb nije postigao naročit uspjeh. Prodaja novih auta odvijala se sporo. Sada mnogi primjerci superba dolaze iz prve ruke, mnogi su pak bili službena vozila. "Znamo da su k nama prešli neki bivši vlasnici renomiranijih marki", govori nam jedan Škodin prodavač. Model 1.8 turbo je dovoljan, samo mu je potrošnja previsoka. A dizelskim modelima najčešće manjka filtar čestica čađe.

Prednosti & slabosti

Superb i iza kulisa njeguje svoju neupadljivost. Obrada i kakvoća prate Volkswagenov standard. Tipične pritužbe: na TDI motorima zamjećuju se puknuti zupčasti remeni, a zna se i za oštećenja turbopunjača. U prednosti superba ubraja se često opsežna oprema: koža, plemenito drvo, automatska klima, čak i navigacijski sustav.

Cijene & troškovi

Tko traži superb neka pričeka još neko vrijeme: u ljeto na tržište stiže nasljednik – tada će se još spustiti ionako privlačne cijene. Uostalom, od inačica 1.8 turbo odnosno TDI neznatno je skuplji superb 2.8 V6 sa 193 KS. Dugonja je tada žedniji, ali i lepršaviji.

Zaključak

Tako osmišljen može biti luksuz. I tako jeftin. Škoda superb nudi puno prostora i komfora bez rizika od neočekivanih troškova.

Škoda Superb 1.8 T
Tehnički podaci
Snaga 110 kW/150 KS
Najveća brzina 216 km/h
Godište/Prijeđeni kilometri

2002./100.000


 
Troškovi
Nabavna cijena 80.000 kuna
Ostatak vrijednosti 50.000 kuna
Gubitak vrijednosti 30.000 kuna
Porez i osiguranje 20.180 kuna
Održavanje 8030 kuna
Zbroj troškova* 58.210 kuna
MJESEČNI TROŠAK** 1212 kuna
(*) očekivani troškovi za 4 godine korištenja bez troškova goriva  
(**) ukupni troškovi podijeljeni na 48 mjeseci  
   
OCJENA: 3  
2. mjesto: Peugeot 607 - Taj ne poznaje nikoga



Tržište & modeli: proizvodi se od 2000. godine, isključivo kao limuzina. Model 607 je kod nas rijetka zvijerka. Ponuda je tanka, oprema najčešće dobra.

Prednosti & slabosti: suvereni ovjes, dobar komfor, sjajna zaštita protiv korozije; komforne posebnosti donose poteškoće s elektronikom a često je i gubljenje ulja.

Cijene & troškovi: povoljne cijene, skupo osiguranje, potrošnja još prihvatljiva.

Mjesečni trošak* 1257 kune

*bez troškova goriva

 
3. mjesto: Volvo S80 - Velika lađa iz Švedske



Tržište & modeli: model S80, koji se proizvodio od 1999. do 2006. godine, postoji samo kao limuzina. Neotesani dizelaši, inačice sa šest cilindara rade vrlo kulturno te imaju bogatu opremu.

Prednosti & slabosti: dobra obrada, puna sigurnost, besprijekorna zaštita protiv hrđe; istrošeni ležajevi prednjih i stražnjih osovina, čest zazor na upravljaču.

Cijene & troškovi: rijetke su inačice sa šest cilindara, cijene umjerene, prevezenih približno 150.000 km.

Mjesečni trošak* 1263 kune

*bez troškova goriva

ŠTO IZBJEGAVATI
Saab 9-5


Za individualce je saab 9-5 alternativa u gornjoj klasi. No, imidž velikog švedskog auta osjetno je bolji od njegove pouzdanosti. Zna se za kvarove motora i turbopunjača, a mnogi modeli 9-5 na cesti su ostali i zbog neispravne elektronike.

Klase:   kompaktna  |   srednja  |   karavani  |   gornja  | luksuzna  |   jednovolumeni  |   4x4  |   sportski

Luksuzna klasa

Audi A8: Šefovski adut

Ako je prethodni vlasnik bio savjestan i ako je poštovao servisne intervale, pri kupnji modela A8 nema rizika



Crn i decentan ali, na žalost, sa zimskim gumama na jeftinim aluminijskim naplacima

Nekadašnji šefovski auto iz manjeg elektroničkog poduzeća za sobom već ima 208.000 km. No, papiri otkrivaju solidno porijeklo modela A8 3.7 quattro. Pitanje časti je što od prve registracije u 2000. godini ne manjka ni jedna jedina ovjera servisiranja. Velika limuzina i zbog toga ostavlja nepomućen dojam. Netipično je samo što stoji na jeftinim aluminijskim kotačima.

Tržište & modeli

U ponudi su često motori V8 obujma 4,2 litre sa 310 KS, oprema je obično bogata. Za našu inačicu 3.7 quattro svojedobno također nije bilo bitno – razmeće se navigacijom, ksenonskim svjetlima i roletama na stražnjim vratima. Rijetko se javlja benzinac od 2,8 litara, a zbog štedljivosti je omiljen TDI sa 2,5 litara. Međutim, on nije najdugovječniji.

Prednosti & slabosti

Audijeva gornja klasa impresionira kakvoćom, a motori slove za dugoprugaše. Međutim, gubljenje ulja u pogonskom sustavu često uzrokuje popravke, u međuvremenu su zabilježena habanja pogonskih osovina homokinetičkih zglobova. Audi je model A8, zbog zazora u nosivim zglobovima poprečnih ramena, 2004. godine pozvao na dodatno servisiranje. Važno: uvijek pripaziti na intervale za zamjenu zupčastog remena.

Cijene & troškovi

U modelu A8 puno se dobiva za relativno malo novca. Danas se za 80.000 kuna nađe kasni A8 prve serije od 1994. do 2002. godine. Uščuvani primjerci pregledne prošlosti novog vlasnika ne čekaju dugo. Prodavatelji izbjegavaju cjenkanja te audi A8 radije ostavljaju pod račun za novi auto.

Zaključak

Aluminij i pogon na sve kotače određuju imidž audija A8. Danas je on odabir za odvažne koji se mogu nositi s visokim troškovima i koji su spremni podnijeti moguće skupe popravke.

Audi A8 3.7 Quattro
Tehnički podaci
Snaga 169 kW/230 KS
Najveća brzina 250 km/h
Godište/Prijeđeni kilometri

2000./208.000


 
Troškovi
Nabavna cijena 80.000 kuna
Ostatak vrijednosti 45.000 kuna
Gubitak vrijednosti 35.000 kuna
Porez i osiguranje 27.208 kuna
Održavanje 13.140 kuna
Zbroj troškova* 75.348 kuna
MJESEČNI TROŠAK** 1569 kuna
(*) očekivani troškovi za 4 godine korištenja bez troškova goriva  
(**) ukupni troškovi podijeljeni na 48 mjeseci  
   
OCJENA: 3  
2. mjesto: BMW 740i - Bezvremenski Bavarac



Tržište & modeli: admiralski brod (model E38), koji se proizvodio od 1994. do 2001. godine, s velikom kilometražom vrlo je raširen. Benzinci i dizelaši sa šest ili osam cilindara, uz njih i V12.

Prednosti & slabosti: suvereni doživljaj vožnje, sazrela tehnika, dobra zaštita protiv hrđe; kvarovi automatike, istrošeni ležajevi osovina.

Cijene & troškovi: povoljne cijene, visoki troškovi u potrošnji i održavanju.

Mjesečni trošak* 1576 kuna

*bez troškova goriva

 
3. mjesto: Cadillac Seville - Nježni div



Tržište & modeli: seville STS, s motorom V8 obujma 4,6 litara, proizvodio se od 1998. do 2005. godine, u nas je to posve egzotično vozilo, a ovdje je našao svoje mjesto jer se ipak pronađe poneki primjerak, motor je gotovo neuništiv a atraktivnost zajamčena.

Prednosti & slabosti: opsežna oprema, robusna mehanika; prosječna udobnost, pri sportskoj vožnji prenapregnut prednji pogon.

Cijene & troškovi: niske nabavne cijene, visoka potrošnja i ekstra skupo održavanje.

Mjesečni trošak* 1584 kune

*bez troškova goriva

ŠTO IZBJEGAVATI
Rolls-Royce Silver Spirit/Spur


Rolls-royce za 80.000 kuna? Ne biste vjerovali ali ima i toga. Ipak, pripazite! Krajnje skupi rezervni dijelovi i troškovi održavanja, svojeglava elektrika, hrđa i izrazita žeđ motora s osam cilindara obujma 6,8 litara brzo u noćnu moru pretvaraju svaki jeftini 'rolli'.

Klase:   kompaktna  |   srednja  |   karavani  |   gornja  | luksuzna  |   jednovolumeni  |   4x4  |   sportski

Jednovolumeni

Ford Focus C-MAX: Okretan i fleksibilan

Među jednovolumenima C-max zbog sjajnog ovjesa i temperamentnog dizelskog motora slovi za lakoatletičara



C-max izgleda dobro. No, može on i drukčije – slovi za jedan od najagilnijih jednovolumena

Ima prostranijih jednovolumena od Fordova C-maxa. Nudi samo jedan red sjedala straga, ali zato pruža obilje užitaka za volanom. Fordova podešenost je dobra, veseli i dvolitreni TDCi dizelaš sa 136 KS. Šteta je samo što se sve više spominju nedostaci dizelaša.

Tržište & modeli

Model C-max Ford nudi od 2003. godine. Kao rabljeno vozilo prodaju ga ne samo ovlašteni Fordovi trgovci nego i privatni ponuđači. Osvježavajuće agilan: dizelski motor, uz common-rail, obujma dvije litre sa 136 KS, alternativa obujma 1,6 litara razvija 109 KS. Slabiji je benzinac obujma 1,6 litara sa 100 KS.

Prednosti & slabosti

U izvješćima s tehničkih pregleda nema spomena vrijednih nedostataka. Međutim, manjkava postojanost dizelskog common-raila s godinama C-maxu prouzroči niz skupih živciranja. Katkad otkažu turbopunjači, mjerači protoka zraka ili vakum pumpa za kočnice, katkad i uređaj za ubrizgavanje ili cijeli motori. Tu se benzinci pokazuju postojanijima.

Cijene & troškovi

Cijena ranih inačica C-maxa spustila se ispod 80.000 kuna. Međutim, ti primjerci su prevezli i više od 100.000 km te će temeljiti pregled prije kupnje pomoći u izbjegavanju visokih naknadnih troškova. Što posebice vrijedi za dizelaše. Savjet: radije odaberite benzinca ili kupite od prodavatelja s posve jasnom povijesti auta i stvarnom kilometražom.

Zaključak

C-max je neslućeno dinamičan jednovolumen. Savršeno je prikladan samo za četiri osobe. Budite oprezni s dizelašima.

Ford Focus C-MAX 2.0 TDCI
Tehnički podaci
Snaga 100 kW/136 KS
Najveća brzina 200 km/h
Godište/Prijeđeni kilometri

2004./93.180


 
Troškovi
Nabavna cijena 80.000 kuna
Ostatak vrijednosti 52.000 kuna
Gubitak vrijednosti 28.000 kuna
Porez i osiguranje 19.380 kuna
Održavanje 8030 kuna
Zbroj troškova* 55.410 kuna
MJESEČNI TROŠAK** 1154 kuna
(*) očekivani troškovi za 4 godine korištenja bez troškova goriva  
(**) ukupni troškovi podijeljeni na 48 mjeseci  
   
OCJENA: 3  
2. mjesto: Mitsubishi Space Wagon - Pouzdan i udoban



Tržište & modeli: model N50 proizvodio se od 1998. do 2004. godine, pretežno s motorom od 2,4 litre GDI. Od 1998. do 2000. još i s pogonom na sve kotače, od 2002. godine dodatno s benzinskim motorom obujma dvije litre. Dizelaša nema, ponuda je rijetka.

Prednosti & slabosti: pouzdani motori, udoban ovjes, obilje mjesta; gubljenje ulja, habanju podložna spojka, skromna varijabilnost, hrđa na spojevima.

Cijene & troškovi: povoljne nabavne cijene, skupo održavanje.

Mjesečni trošak* 1199 kune

*bez troškova goriva

 
3. mjesto: Mazda 5 - Jednostavna i izdržljiva



Tržište & modeli: proizvodila se od 1999. do 2005. godine, na odabir se nude dva benzinca (2.0 i 2.3) te dizelaš. Ponuda nije obilna, prevladava inačica 2.0.

Prednosti & slabosti: iznimna pouzdanost, dobar komfor, solidna obrada; indirektno upravljanje, karoserija se ljulja, benzinci su žedni.

Cijene & troškovi: povoljna razina cijena, prosječni troškovi održavanja.

Mjesečni trošak* 1199 kune

*bez troškova goriva

ŠTO IZBJEGAVATI
Kia Carnival


Kakve li tragedije: od 2001. do 2006. prodavana kia carnival (model UP) godinama nosi fenjer kao najlošiji auto u statistikama s tehničkih pregleda. Ujedno češće ostaje u kvaru – obično zbog važnog uzroka: motora – a događaju se i kvarovi mjenjača.

Klase:   kompaktna  |   srednja  |   karavani  |   gornja  | luksuzna  |   jednovolumeni  |   4x4  |   sportski

Klasa 4x4

Subaru Forester: Pravi za polja i ceste

Niti jedan model s pogonom na sva četiri kotača ne vlada tako suvereno zahtjevnim terenima kao Subaru Forester



Razumije se, tu se računaju samo unutarnje vrijednosti; Forester je izvana dosadan

Na gradskim prometnicama drugi modeli izgledaju bolje. Subaru forester – u prijevodu šumski radnik – nikada nije bio ljubitelj velikih nastupa. Nimalo nije tašt, ali je pouzdan. Ako ga neki šumar nije tjerao preko drvlja i kamenja, subaru malo kad zakaže.

Tržište & modeli

Čak 99 posto vlasnika zadovoljno je svojim subaruima. Poseban je to odnos, rekli bismo. A da to nije bez razloga, svjedoči ugled koji uživaju i rabljeni modeli. Zato rabljene forestere i nije lako naći, a u prilog im ide i činjenica da subarue u pravilu kupuju znalci.

Prednosti & slabosti

Prevelika potrošnja bokser motora stalno je na udaru kritike. Danas bolnije nego ikada. Zauzvrat forester gotovo i ne pozna tipične slabosti. Pozitivno je ovo: na cesti je forester okretan a ne zakaže ni izvan asfalta zahvaljujući tome što je 20 centimetara odmaknut od tla te što ima automatsku blokadu središnjeg diferencijala.

Cijene & troškovi

Stabilna potražnja uvjetuje postojanost cijena. Zato su ispod granice od 80.000 kuna do sada samo foresteri prve serije (od 1997. do 2002.) isključivo s dvolitrenim motorima. Osim temeljne verzije, koja ima usisni motor sa 125 KS, Subaru nudi i turbo-varijantu sa 177 KS. Međutim, rijetkost je divlji te iznimno žedni forester.

Zaključak

Forester je pravi prijatelj na kojega se uvijek možete osloniti. Kritici podliježe jedino zbog pretjerane žeđi.

Subaru Forester 2.0
Tehnički podaci
Snaga 92 kW/125 KS
Najveća brzina 180 km/h
Godište/Prijeđeni kilometri

2001./77.000


 
Troškovi
Nabavna cijena 80.000 kuna
Ostatak vrijednosti 48.000 kuna
Gubitak vrijednosti 32.000 kuna
Porez i osiguranje 19.380 kuna
Održavanje 8760 kuna
Zbroj troškova* 66.140 kuna
MJESEČNI TROŠAK** 1252 kuna
(*) očekivani troškovi za 4 godine korištenja bez troškova goriva  
(**) ukupni troškovi podijeljeni na 48 mjeseci  
   
OCJENA: 3  
2. mjesto: Toyota RAV4 - Bez prikrivenih mana



Tržište & modeli: druga generacija modela RAV4 (od 2000. do 2006.) ima kratki ili dugi međuosovinski razmak, jedan benzinski (150 KS) i jedan dizelski motor (116 KS) a oba imaju obujam od po dvije litre. Potražnja ne slabi, zato se i vrijednost dobro drži.

Prednosti & slabosti: iznimna pouzdanost, malo mehaničkih slabosti.

Cijene & troškovi: skup u nabavi, održavanje razmjerno jeftino.

Mjesečni trošak* 1245 kune

*bez troškova goriva

 
3. mjesto: Suzuki Grand Vitara - Prikladna za grubosti



Tržište & modeli: nasljednik vitare, koji se proizvodio od 1998. do 2005., najprije je stizao s motorom V6 te kao sedmerosjed (XL-7), k tome kao kratki model s troja vrata, cabrio i dizelaš. Ponuda je općenito oskudna a posebice kod inačice sa V6 motorom.

Prednosti & slabosti: solidne offroad sposobnosti, iznimna pouzdanost; osjetljiva spojka, hrđa, gubljenje ulja.

Cijene & troškovi: povoljna nabavna cijena, ali su visoki fiksni troškovi odnosno troškovi goriva.

Mjesečni trošak* 1289 kune

*bez troškova goriva

ŠTO IZBJEGAVATI
Jeep Grand Cherokee


Grand Cherokee je zgodan samo izvana. Unutra nas razočarava skučenošću i osjetljivom tehnikom. Motor i automatski mjenjač često stvaraju brige baš kao i slabljenje osovina odnosno brojna otkazivanja elektrike.

Klase:   kompaktna  |   srednja  |   karavani  |   gornja  | luksuzna  |   jednovolumeni  |   4x4  |   sportski

Sportski auti

Mercedes CLK: Dostojanstvo starenja

Posve je neobično što se događa Mercedesovom modelu CLK: s godinama ne postaje stariji, već zreliji



Elegantan spoj: CLK je tehniku dobio od C-klase, lice od E-klase

Bez sumnje, ovaj coupé je vozila jedna dama. Unutrašnjost još miriše po njenom parfemu. Supruga nekog dobrostojećeg poduzetnika? Svejedno, klišej je na mjestu: odabrala je model 230 kompressor uz automatiku, u crnom. I ostavila ga u savršenom stanju. To je također tipično za CLK.

Tržište & modeli

Mercedes je prve modele CLK-a nudio od 1997. do 2002. sa širokom paletom motora. Odabir je sezao od dostatnog CLK-a 200 (četiri cilindra, 136 KS) do obilno motoriziranog CLK-a 430 (V8, 279 KS). Naš deset godina star CLK 230 kompressor sport sa 193 KS je u zlatnoj sredini – dobar odabir.

Prednosti & slabosti

U početku se kritika okomila na kakvoću modela C i E-klase. Za CLK prigovori nisu bili opravdani. Rekli bismo, za coupé, koji je s pokretne vrpce silazio u tvornici u Bremenu, Mercedes se više potrudio. Hrđa više nije tema, mehanika (na bazi prve C-klase, modela W202) ne stvara poteškoće. Iznimka je ponekad mušičava elektronika. Zato treba provjeriti sve funkcije.

Cijene & troškovi

Za 80.000 kuna izbor CLK-coupéa nije velik, ali uz malo sreće može se naći i brižno održavanih primjeraka iz prve ruke. U toj kategoriji cijena pojave se i rani modeli 320. Međutim, njihovo stanje i kilometraža nerijetko iziskuju kompromise, a motor V6 sa 218 KS naknadno može uzrokovati znatne troškove. Dakle, pametnije je uzeti inačicu s četiri cilindra.

Zaključak

Voziti mercedes kao iz slikovnice – sa stilom i uz simbol kvalitete. Model CLK je savršen partner za dugu vezu.

Mercedes CLK 230 K
Tehnički podaci
Snaga 142 kW/193 KS
Najveća brzina 233 km/h
Godište/Prijeđeni kilometri

1998./92.900


 
Troškovi
Nabavna cijena 80.000 kuna
Ostatak vrijednosti 55.000 kuna
Gubitak vrijednosti 25.000 kuna
Porez i osiguranje 25.364 kuna
Održavanje 10.220 kuna
Zbroj troškova* 60.584 kuna
MJESEČNI TROŠAK** 1262 kuna
(*) očekivani troškovi za 4 godine korištenja bez troškova goriva  
(**) ukupni troškovi podijeljeni na 48 mjeseci  
   
OCJENA: 3  
2. mjesto: Mercedes SLK: Postavljač trenda



Tržište & modeli: pionir suvremenih kabrioleta s limenim krovom (od 1996. do 2003.). U zadanim okvirima cijena najčešći su modeli SLK 200 s više od 100.000 km na brojčaniku.

Prednosti & slabosti: pouzdana mehanika, siguran ovjes, dobro očuvanje vrijednosti; lomljivi okviri sjedala do 2000. godine, povremeno svojeglava elektronika.

Cijene & troškovi: razmjerno skup, zato su pak niski troškovi održavanja.

Mjesečni trošak* 1230 kune

*bez troškova goriva

 
3. mjesto: Audi TT - Dizajnerski primjerak



Tržište & modeli: model TT, koji se proizvodio od 1998. do 2006., može se za 80.000 kuna kupiti samo kao coupé, u pravilu s puno prevezenih kilometara i ne baš u sjajnom stanju. Roadsteri su puno skuplji.

Prednosti & slabosti: sportski, uz ESP sigurno se ponaša u vožnji, sjajna zaštita protiv hrđe; do 2000. godine slabosti u obradi, mnogi neispravni mjerači protoka zraka.

Cijene & troškovi: visoka razina cijena, umjereni troškovi održavanja.

Mjesečni trošak* 1262 kune

*bez troškova goriva

ŠTO IZBJEGAVATI
Fiat Barchetta


Kuka se jer lijepom dvosjedu Fiat sve te godine nije pružio temeljito dotjerivanje modela. Zbog toga i na kasnijim primjercima živciraju problemi s bregastim vratilom, prodiranje vode, šlampava obrada i popucale brtve.

Klase:   kompaktna  |   srednja  |   karavani  |   gornja  | luksuzna  |   jednovolumeni  |   4x4  |   sportski

Zaključak

Svota od 80.000 kuna danas je posve dovoljna za kupnju novog auta. Međutim, dobivaju se – izuzme li se dacia logan – samo mali auti. Tko pak želi prevoziti obitelj i prtljagu, mora se osvrnuti na tržište rabljenih vozila. Ponuda je golema: od mercedes karavana do bogato opremljene škode superb. Dapače, danas se mogu spariti automobilsko zadovoljstvo i razum – pokazuje to mercedes CLK.

Najbolji od najboljih

FORD FOCUS C-MAX

Ne, to nije ono što se uobičajeno smatra premiumom, ali za toliki novac može se dobiti i Mercedes, BMW ili Audi. Imaju oni svoje prednosti, ali nisu tako svestrani kao što je inačica jednovolumena Ford Focus. On je savršen kompromis: još nije uistinu star, a usprkos tome prodaje se jeftino. Kompaktni van, baš kakav žele mnogi, a ipak nije preskupa roba s greškom. Praktičan obiteljski auto a opet – zahvaljujući dobrom handlingu – udovoljava i višim zahtjevima. Valja priznati, imidž C-maxa nije sjajan, a dizelski modeli nisu divovi izdržljivosti. Ne smeta, za uobičajenu kilometražu dovoljni su jeftiniji benzinci. Recimo još i ovo: teško je trebati više auta – to C-maxa čini favoritom.



Savjet profesionalaca: na što treba paziti u probnoj vožnji

Prije nego što krenete, nakratko se pozabavite prošlošću vozila. Tko ga je vozio? Što piše u dokumentima? Ima li u njima 'rupa'? Posumnjate li što, željeni auto potražite drugdje. Probna vožnja neka potraje najmanje dok se ne zagrije ulje. Osim dionice 'stani-kreni' važna je i vožnja autocestom. Pri svakoj temperaturi i svakom broju obrtaja motor mora čisto primati gas, pri kočenju se auto nipošto ne smije zanositi ustranu.



Auto blic
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. prosinac 2025 12:31