Splićani će vlakom putovati do Trogira

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 03.10.2006. u 16:54

SPLIT - Institut prometa i veza danas je na okruglom stolu predstavio prometno-prostorna rješenja za splitsko željezničko čvorište i autobusni kolodovor, a HŽ novi sustav prigradskog željezničkog prometa kojim će se već u prosincu povezati Kaštel Stari sa Splitom.

Prema jučerašnjim najavama Marijana Klarića, zamjenika predsjednika Uprave HŽ-a, planira se do 10. prosinca ustrojiti prigradski željeznički promet od Splita do Kaštel Staroga, a nakon toga, u drugoj fazi, i Trogir željeznicom povezati s Kaštelima i Splitom. Klarić tvrdi kako će se od prosinca iz Kaštel Starog do Splita stizati vrlo frekventim prigradskim linijama za 21 do 23 minute, a u sklopu tog željezničkog povezivanja preuredit će se postaje u Kambelovcu i Kaštel Gomlici, te izolirati i učiniti sigurnijim nekoliko kaštelanskih prijelaza preko tračnica.

- Zalažemo se i za gradnju Jadransko-jonskog koridora kojim će se povezati 7 zemalja od Italije do Grčke, a uvelike ovisi o razvoju Crne Gore. Plan HŽ je tako željeznicom, a i u sklopu naše jadranske orjentacije, spojiti 3 najveća srednjodalmatinska grada. U okviru 9 strateških projekta HŽ-a treba izgraditi i novu prugu kraj Gradačca i put od Zagreba do Splita svesti na 3 do 3 i pol sati, najavio je Klarić.

Mr. Spase Amanović iz Instituta prometa i veza predstavio je jučer na okruglom stolu u Zajednici udruga inžinjera Splita pred predstavnicima Grada Splita, urbanistima i zaposlenicima HŽ-a Prometno-prostorno rješenje željezničkog čvorišta Split.

- Prostorno stanje splitskog kolodovora je katastrofalno, tu se godinama ništa nije ulagalo, još od gradnje usjeka od Koplice. Naš temeljne odrednice predviđaju modernizaciju postojećih pruga, izgradnju Jadransko-jonske, kao i uspostavu željezničkog gradskog i prigradskog prometa na području Splita, najavio je voditelj projekta Amanović.

U prvoj fazi realizacije Studije prometnog i prostornog rješenja željezničkog splitskog čvora predlaže se rekonstrukcija i elektrifikacija pruge Oštarije-Knin-Split, preuređenje kolodvora na Kopilici, te glavnog terminala koji bi se s 48.000 četvornih metra smjestio na trećinu toga prostora u gradskoj luci. U toj fazi, osim izgradnje drugog kolosijeka na relaciji Kaštel Stari - Split Predgrađe i pruge od Kaštel Starog do Trogira, predviđeno je i željezničko povezivanja Solina preko Dujmovače sa Stobrečom. U trećoj fazi predviđaju izgradnju Jadransko-jonske pruge, koja bi se napose od Primorskog Dolca spojila sa Splitom preko Trogira, a od Splita prolazila bi nadomak Omiša i preko Šestanovca ka istoku.

Splićanima bi mogao biti zanimljiv i njhov prijedlog da se željeznicom podzemno Stobreč poveže s terminalom u gradskoj luci čime bi se kompletirala gradnja splitskog gradskog prstena. Svemnu tome predstoje rasprave, a i nužne su izmjene Prostoronog plana Splitsko-dalmatinske županije te GUP-a Splita kako bi se na išlo i preuređenje kolodvora.


SPLIT- Predsjednik Gradskog vijeća Željko Jerkov usprotivio se dvama prijedlozima da željeznički i autobusni kolodvor preurede u gradskoj luci, budući da GUP predviđa da se taj dio rastereti i izgradi se nove glavne kolodvore u Kopilici.

- GUP nije sveto pismo, no Grad Split nije za ovaj koncept. Mi smo u resorno ministarstvo poslali pismo namjere da se glavni željeznički kolodvor izmjesti u Kopilicu te je neosnovano da se prostor pokloni samo jednom segmentu kao što se to ovim traži - usprotivio se Jerkov prijedlogu za ostankom glavnog željezničkog kolodvora u središtu grada.
Jerkov: Grad se protivi prijedlozima Instituta


SPLIT- Institut prometa i veza predstavio je i studiju za gradnju novog splitskog autobusnog kolodvora koji bi se prostirao na oko 250 tisuća četvornih metara na nekoliko etaža i bio bi neodvojivo povezan s novim željezničkim kolodvorom u gradskoj luci.

Prema njihovim planovima novi bi kolodvor trebao imati 12 perona, oko 4000 metara četvornih parkirališnih mjesta na tri etaže, te 160.000 kvadrata poslovnih i drugih prostora.

- U luci bi opstao gradski i međunarodni promet, dok bi 46 perona za prigradski i županijski promet bilo premješteno u Kopilicu, istaknuo je prof. dr. Ivica Dadić iz Instituta prometa i veza.
Prijedlog novog autobusnog kolodvora


Mak Jovanović

Izdvajamo