NOVA STRATEGIJA

Ambiciozan plan Renaulta bez dlake na jeziku: ‘Naša kvaliteta mora dosegnuti Toyotinu razinu‘

Osim podizanja standarda kvalitete, Renault se sprema i na tehnički zaokret. U idućih 5 godina predstavit će novu električnu platformu

Novi Renault Twingo E-Tech

 Thomas SAMSON/AFP
Osim podizanja standarda kvalitete, Renault se sprema i na tehnički zaokret. U idućih 5 godina predstavit će novu električnu platformu


Renault priprema novu petogodišnju strategiju koja bi trebala promijeniti način na koji tržište doživljava francuski brend. Glavni cilj jasno je definirao François Provost, čelni čovjek Renaulta: kvaliteta proizvoda mora dosegnuti razinu Toyote. "Naš referentni proizvođač počinje slovom T", rekao je Provost za Automotive News, ne ostavljajući mjesta sumnji o ambicijama marke.

Renault je u posljednjih nekoliko godina značajno poboljšao pouzdanost svojih modela, no povijest je pokazala da to nije uvijek bilo pravilo. Nakon razdoblja u kojem su brojni modeli trpjeli zbog nedosljedne kvalitete izrade i elektronike, Renault danas priznaje da se mora mjeriti s najboljima. Provost tvrdi kako su današnji automobili Renaulta "bolji nego ikad", ali i dodaje da to nije dovoljno. Cilj je postati sinonim za dugovječnost, pouzdanost i preciznost, odnosno vrijednosti koje već desetljećima simbolizira Toyota.

image

François Provost

NICOLAS ASFOURI/AFP

Nova strategija, koja će službeno biti predstavljena početkom 2026. godine, ne odnosi se samo na tehnička poboljšanja, već i na promjenu korporativne kulture. U središtu plana nalazi se ideja o dosljednosti. Renault želi izbjeći prakse iz prošlosti, kada bi uspješan model bio zamijenjen potpuno drukčijim nasljednikom bez kontinuiteta u kvaliteti i izvedbi. U budućnosti svaki novi model mora biti bolji od prethodnika, ne samo u dizajnu i tehnologiji, nego i u osjećaju čvrstoće i pouzdanosti.

Kao odgovor na izazove koje nameću kineski proizvođači, poznati po brzom razvoju i agresivnim cijenama, Renault planira povećati fleksibilnost proizvodnje i ubrzati razvojne cikluse. Primjer za to je nova generacija Twinga, razvijena u rekordnom roku od manje od stotinu tjedana, uz pomoć kineskog razvojno-tehnološkog centra. Upravo ta kombinacija francuske tradicije i azijske učinkovitosti mogla bi biti ključ uspjeha u novom razdoblju marke.

image

Francois Provost i novi Renault Clio

Tobias SCHWARZ/AFP

Osim podizanja standarda kvalitete, Renault se sprema i na tehnički zaokret. U idućih pet godina predstavit će potpuno novu električnu platformu koja će zamijeniti sadašnji AmpR Medium i poslužiti kao osnova za nasljednike modela Mégane E-Tech i Scenic E-Tech. Novi sustav obećava veću energetsku učinkovitost, bolju modularnost i niže troškove proizvodnje, sve to s jasnim ciljem da kupci u Renaultu prepoznaju jednak stupanj tehničke zrelosti kakav danas povezuju s japanskim proizvođačima.

Provost otvoreno priznaje da Renault mora postati "konzistentniji i brži u učenju". Uspjeh, kaže, ne ovisi samo o inovacijama, nego i o sposobnosti da se svaka nova ideja dosljedno provede kroz cijeli proizvodni proces.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 13:17