Francuski proizvođač Renault najavio je aukciju kakvu se rijetko viđa. Stotinjak automobila iz njihove povijesne zbirke bit će ponuđeno na prodaju 7. prosinca u Flins-sur-Seineu, nedaleko od Pariza. Povod je reorganizacija i čišćenje prostora uoči otvaranja novog muzeja marke 2027. godine, a u ponudi će se naći skoro sve - od ranih povijesnih modela do sportskih legendi i prototipova.
Renault je desetljećima brižno čuvao i obnavljao vozila iz vlastite povijesti, no kako se kolekcija širila, mnoga su se vozila počela ponavljati u postavu. U nekim slučajevima tvrtka posjeduje i po dva identična primjerka istog modela, pa su Francuzi odlučili da jedan ostaje u muzeju, a drugi u prodaju.
Popis automobila otkriva pravo bogatstvo francuske automobilske baštine. Među najzanimljivijima su legendarni Renault Clio Williams broj šasije 001, koji je nekoć bio u vlasništvu samog Franka Williamsa, zatim Alpine V6 Turbo, Renault Spider, pa čak i policijska verzija originalnog Renaulta 5. Ljubitelje sporta oduševit će nekoliko bolida Formule 1 iz osamdesetih, dok su za kolekcionare tehničkih rariteta predviđeni aerodinamički modeli iz zračnog tunela korišteni tijekom razvoja prvog Twinga.
Aukcija će obuhvatiti i brojne koncepte i studije koje su obilježile dizajn Renaulta, poput modela Trafic Deck’up iz 2004., futurističke dostavne izvedbe s otvorenim teretnim prostorom, te P.E.R.L.E. iz 1989., eksperimentalnog kompakta koji je najavljivao smjer marke u devedesetima. U katalogu će se naći i stariji povijesni modeli, poput Renaulta Type A, koji podsjeća na početke marke s kraja 19. stoljeća.
Svi će automobili biti ponuđeni na aukciji u Flinsu, u pogonu koji se postupno pretvara u centar Renaultova kulturnog i tehničkog nasljeđa. Tamo će 2027. biti otvoren i novi muzej marke, u kojem će javnost moći razgledati obnovljenu zbirku i brojne jedinstvene primjerke koji ostaju u vlasništvu tvrtke.
Za kolekcionare, ovo je prilika kakva se događa jednom u životu, kupiti dio povijesti marke koja je oblikovala europsku automobilsku kulturu i to izravno od proizvođača.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....