Renault je majstor za gradske aute u najmanju ruku još od 1961. i vremena R4, a sasvim sigurno od 1972. i doba R5. Godine 1992. spustili su se, međutim, još razred niže s prvim Twingom, deset centimetara kraćim od R5, i vjetrobranom koji se bez pregiba nastavljao na poklopac motora kao na monovolumenima. I pogodili su u sridu.
Prva generacija s trojim vratima postala je hit gotovo preko noći i na tržištu se zadržala punih 14 godina, sve dok ju 2007. nije naslijedila bljedunjava druga, čija je proizvodnja preseljena u Novo Mesto u Sloveniji, gdje se od 2014. pa sve do prošle godine proizvodila i treća, sa straga ugrađenim motorom i pogonom, jer je razvijena u suradnji s Daimlerom, zajedno sa Smartom Forfour.
U pariškom studiju Kremlin predstavljena nova, četvrta generacija vraća se korijenima i dio je četverogodišnjeg plana restrukturiranja Renaulution, čiji je autor danas već bivši šef Luca de Meo. Twingo je, naime, četvrti u nizu noviteta, nakon novog R5, ujedno i Europskog automobila godine 2025., a zatim i na naše tržište upravo pristiglog R4 te početkom rujna predstavljenog novog Clija.
Peti električni automobil u ponudi francuskog proizvođača – uz Megane, Scenic te R4 i R5 – prvi je električni u tržišnom razredu A, koji je u posljednjih deset godina s milijun prodanih automobila godišnje spao na svega 600.000. Razlog? Sve stroži sigurnosni i propisi o emisiji ispušnih plinova učinili su automobile iz razreda A gotovo jednako skupima kao i one broj veće iz razreda B.
Twingo je postao gotovo jednako skup kao i Clio. Renault je, međutim, uvjeren da ima rješenje – Twingo bi trebao ponuditi prostor i opremu kao Clio, a sve po cijeni ispod 20.000 eura. I to s pogonom na struju, čime bi trebao konkurirati i Kinezima.
Razvoj je trajao upola kraće nego obično – od 2023. predstavljene studije do današnjeg serijskog automobila prošle su samo dvije, umjesto četiri godine, što je postignuto osnivanjem centra u Šangaju, čijih je 150 inženjera surađivalo izravno s kineskim dobavljačima na terenu s jedne i tehnološkom centralom u francuskom Guyancourtu s druge strane. Kao i dva prethodnika, proizvodit će se u najboljoj tvornici Renaulta u Novom Mestu.
Izgled je hommage originalnom Twingu iz 1992. iz pera Jean-Pierrea Plouéa, današnjeg šefa dizajna cijelog Stellantisa, jedino što dolazi isključivo s peterim, a ne trojim vratima. U prvom su planu, dakako, prepoznatljiva okrugla svjetla s ravnim donjim dijelom, ali sada i s prstenom od dioda, a zatim i prepoznatljiva tri proreza za zrak u lijevom gornjem rubu prednjeg poklopca. Samo za ukras, dakako. Ukrasa, inače, po cijeloj karoseriji ima na desetke – od zaštitnog znaka i naziva proizvođača utisnutih u dijelove od reciklirane plastike do vodenog žiga u stražnjem staklu.
I osnovna linija monovolumena ista je kao i na originalnom Twingu iz 1992., samo što je sa 3,43 metra u duljinu narastao za priličnih 36 centimetara, na 3,79 metara. No, krug okretanja ostao je skromnih 9,9 metara. Mjesta je u unutrašnjosti iznenađujuće puno, što i ne čudi s obzirom na to da je riječ o električnom automobilu s u pod ugrađenom baterijom, pa je i straga dovoljno mjesta za koljena (16 centimetara od naslona prednjih sjedala do sjedeće površine kliznih stražnjih sjedala), a tijesno nije ni u prtljažniku od 360 litara. Vrijednosti gotovo kao u 26 centimetara duljem današnjem Cliju. Jedino što se sjedala više ne mogu razvući u krevet, već samo preklopiti prema naprijed (uključujući i suvozačevo).
Unutrašnjost je sasvim nova i nimalo ne podsjeća na novi R4 ili R5, ali ni na originalni Twingo. Digitalna instrumentna ploča (17,8 centimetara) vraćena je sa središnjeg grebena ispred vozača, gdje se prije nalazio samo red signalnih žaruljica, dok na središnjem grebenu kraljuje novi, na dodir osjetljivi zaslon od 25,7 centimetara s operativnim sustavom OpenR Link i podrškom za Google i ChatGPT.
Francuzi, srećom, nisu škrtarili, pa se ventilacijom rukuje trima rotirajućim prekidačima s minijaturnim zaslonima u sredini, poznatima iz Captura, Meganea... Posebno su, međutim, ponosni na detalje kao što su nosač za kabel za punjenje telefona ili, poput hijeroglifa, u krov utisnute simbole i prekidač za sva četiri žmigavca oblikovan da podsjeća na svijeću u čast crvene polukugle s vrha središnjeg grebena u originalnom Twingu.
Twingo se, dakako, kotrlja na platformi za male električne aute AmpR Small, kao i R4 i R5, ali po prvi put kod Renaulta s novom litij-željezo-fosfatnom baterijom (LFP) od 27,5 kWh i dosegom od 263 kilometra. Sasvim dovoljno za gradski automobil.
A manja baterija znači ne samo nižu cijenu, nego i manju težinu i potrošnju, jedva malo više od 10 kWh na sto kilometara, kao i brže punjenje. U ponudi su dva ugrađena punjača – izmjenični od 6,6 kW, s kojim punjenje baterije traje 4 sata i 15 minuta, i kombinirani izmjenični od 11 kW (2 sata i 35 minuta) i istosmjerni od 50 kW (30 minuta za 10 do 80 posto).
Pokreće ga sprijeda ugrađeni elektromotor od 82 KS i 175 Nm, što je sasvim dovoljno, jer je električni Twingo sa svojih 1200 kilograma jedva stotinjak kilograma teži od benzincem pokretanog prethodnika iz 2014. I kao rijetko koji električni automobil u razredu A nudi ručicama na upravljaču podesivu jačinu regenerativnog kočenja i vožnju jednom papučicom. Prednja je osovina preuzeta s R5, a stražnja torzijska s Captura.
S cijenom ispod 20.000 eura moći će se nositi s brojnim kineskim predstavnicima, poput jeftinijeg, ali i 17 centimetara kraćeg Leapmotora T03 (95 KS/37 kWh) za 18.990 eura ili, pak, 21 centimetar duljeg BYD Dolphin Surfa za 19.490 eura (89 KS/30 kWh), kao i budućih suparnika, poput Volkswagena ID.1 i Kije EV1. Trebao bi, dakle, postati jedan od najprodavanijih električnih automobila na tržištu, baš kao što je prethodnik lani sa 254 primjerka bio najprodavaniji u razredu A.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....