Kad je 1973. debitirao BMW 2002 Turbo, bio je to prvi europski serijski automobil s turbopunjačem, tehnički pionir i simbol novog razdoblja u povijesti BMW-a. Njegov 2-litreni četverocilindraš razvijao je 170 KS, što ga je činilo jednim od najbržih sportskih kompaktnih automobila svoga vremena. No ono što ga je proslavilo bila je osobnost: široka maska, trkaće pruge i obrnuto ispisana riječ “turbo” na prednjem spojleru, koja je vozačima ispred u retrovizoru jasno slala poruku što im se približava.
Pola stoljeća kasnije, BMW se vraća tom duhu s novim M2 Turbo Design Editionom, posebnim izdanjem koje spaja nasljeđe sedamdesetih s modernom tehnologijom. Premijerno je predstavljen na utrci Motul Petit Le Mans u američkoj Atlanti, a u proizvodnju kreće početkom 2026. godine. Koliko će primjeraka biti proizvedeno, BMW ne otkriva, no zna se da će riječ biti o vrlo ograničenoj seriji namijenjenoj kolekcionarima i entuzijastima marke.
Vizualno, M2 Turbo Design Edition izravno citira svoj povijesni uzor. Karoserija je obojena u Alpine White, a preko haube, krova i prtljažnika protežu se ručno oslikane M trake. Krov od karbonskih vlakana također nosi integrirane M pruge, dok je na poklopcu motora ispisan obrnut natpis "turbo", isto kao kod originala. Taj je detalj sedamdesetih čak izazvao raspravu u njemačkom parlamentu, tada su neki smatrali da automobil s takvom "porukom" može poticati agresivnu vožnju.
Straga se nalaze karbonski spojler i oznaka "turbo", a automobil ima M naplatke s dvostrukim krakovima (19 inča sprijeda, 20 straga) u crnoj boji. Tko želi više stila, može odabrati mat brončane naplatke 1000M iz programa M Performance.
Unutrašnjost kombinira nostalgiju i sportsku preciznost. Tu su sportski volan s Alcantarom, crna Vernasca koža s trobojnom M trakom na sjedalima, aluminijski pragovi s natpisom "M2 turbo" te opcijska karbonska sjedala za one koji žele maksimalnu vozačku atmosferu.
Ispod haube je poznati trolitreni redni šesterocilindraš s dva turba koji razvija 480 KS i 550 Nm, uz isključivo šesterostupanjski ručni mjenjač i stražnji pogon. Ubrzanje do 100 km/h traje 4,1 sekundu, a maksimalna brzina iznosi 250 km/h, odnosno 285 km/h uz doplatu za M Driver’s paket.
Cijena nostalgije nije mala. Za sada je poznata samo ona za SAD koja iznosi 84.075 dolara, gotovo 15 tisuća više od standardnog M2. No s obzirom na povijesni kontekst, ručno oslikane detalje i limitiranu seriju, M2 Turbo Design Edition će sigurno lako pronaći kupce među BMW entuzijastima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....