Ideja o robusnom Audijevom terencu koji bi mogao parirati Mercedes-Benz G-klasi kruži već godinama, no sada se čini da bi taj plan napokon mogao postati stvarnost. Iako su prvi nagovještaji stigli još 2023. od tadašnjeg šefa dizajna Marca Lichtea, nova izjava aktualnog izvršnog direktora Gernota Döllnera jasno sugerira da se u Ingolstadtu više ne radi samo o ideji.
U razgovoru za Autocar, Döllner je poručio da obožavatelji marke ne bi trebali "odustati od tog sna". Dodao je da Audijeva strategija uključuje pojednostavljivanje ponude, ali i zadržavanje posebnih, "nišnih modela" koji grade imidž brenda i služe kao tehnološki laboratorij za buduće serijske automobile. "Savršeno funkcionira imati fokusiranu osnovnu ponudu, a uz nju i nekoliko nišnih modela koji brend čine poželjnijim i inspiriraju razvoj ostalih proizvoda", istaknuo je Döllner.
Takav automobil bio bi top model u ponudi - kombinacija luksuza, napredne tehnologije i vrhunskih off-road sposobnosti. Iako je u početku planiran kao potpuno električni SUV, Audi bi ga mogao razviti na mehaničkoj osnovi marke Scout, koja je također dio Volkswagen grupe i već radi na range extender terencima za američko tržište.
To rješenje bilo bi praktično i iz političkih razloga. Zbog uvoznih carina koje je uveo Donald Trump, Audi razmatra mogućnost da se novi terenac proizvodi u SAD-u, što bi značajno smanjilo troškove. "Još nismo odlučili hoćemo li imati vlastitu tvornicu u SAD-u. To ovisi o tome kako će se uskladiti naši planovi s američkom vladom", rekao je Döllner.
Model bi, dakle, mogao dijeliti tehniku i arhitekturu sa Scoutovim električnim SUV-om, ali bi dizajnerski bio posve drukčiji, moderniji, sofisticiraniji i više u skladu s Audijevim estetskim kodom nego s grubim retro-stilom G-klase ili Land Rover Defendera. "Neće izgledati kao G-klasa, niti kao Defender. Bit će nešto sasvim drugo", rekao je svojedobno Lichte.
Ako dobijemo terenski Audi, on bi poslužio i kao pokazna platforma za nove pogonske sustave i digitalne tehnologije, što bi Audiju otvorilo put prema novim kupcima, onima koji žele luksuz, ali i autentične terenske mogućnosti, a takvih ej bilje u SAD-u i na bliskom istoku.
Za sada Audi ne otkriva datume ni detalje, no Döllner završava s jasnom porukom: “Stay tuned.” Drugim riječima – pričekajte još malo. Zanimljivo je da se Audi nije jedini njemački premium proizvođač koji ima ovakve planove. Ovog ljeta pojavile su se informacije da i BMW razvija vlastitog rivala G-klasi, interni projekt poznat kao "New Class X", koji bi trebao spojiti retro-stil s luksuzom iznimnim terenskim sposobnostima. Ako se obje marke odluče na serijsku proizvodnju, Njemačka bi uskoro mogla imati čak tri "premium terenca".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....