Na salonu IAA Mobility u Münchenu stigla je potvrda glasina koje su mjesecima kružile, Audi gasi svoj najslavniji motor, 2,5-litreni TFSI s pet cilindara. Riječ je o bloku koji je od 2009. godine bio srce nekih d najsnažnijih automobila marke, od RS3 u svim karoserijskim izvedbama, preko RS Q3 do sportskog TT-a. Ovaj motor, nagrađivan godinama i slavljen zbog jedinstvenog zvuka i performansi, isporučivao je do 400 KS, a svoju je karijeru nakratko produžio i pod poklopcem CUPRA Formentora u posebnoj ediciji.
Glavni krivac za njegov odlazak je nadolazeća Euro 7 regulativa. Nova pravila o emisijama stupaju na snagu u studenom 2026. za nove modele, a od studenoga 2027. za sva nova vozila u prodaji. Gernot Döllner, prvi čovjek Audija, otvoreno je priznao da nema smisla ulagati u motor kojemu ostaju tek dvije godine života, jer troškovi razvoja daleko premašuju moguću potražnju. Posljedice su već vidljive: verzije Q3 i Q3 Sportback s ovim motorom nestali su iz ponude, a RS3 ostaje posljednji čuvar tradicije.
Sam motor, razvijen u nekadašnjoj quattro GmbH diviziji, predstavljao je rijetkost u modernoj autoindustriji. Pet cilindara u liniji, izravno ubrizgavanje i kompaktnost omogućili su mu specifičnu karakternu notu. Sa 400 KS i 480 Nm mogao je RS3 katapultirati do 100 km/h za samo 3,6 sekundi, dok je na Nürburgringu auto postizao respektabilno vrijeme od 7:33 minute. Uz omjer snage od 157,6 KS po litri i prepoznatljiv zvuk, ovaj je motor postao simbol Audijevog sportskog identiteta.
Što slijedi? Iako marka ne otkriva previše, jasno je da će se RS modeli u budućnosti okrenuti elektrifikaciji. Glasine spominju plug-in hibride s manjim obujmom, no teško je zamisliti da će oni donijeti isti emotivni naboj. TFSI peterocilindraš odlazi u povijest, a s njime i jedno od najsnažnijih poglavlja Audijeve sportske priče.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....