BYD je godinama volio naglašavati kako je njegova tehnologija praktičnija od konkurencije, a rotirajući zasloni od 10,1 do 15,6 inča bili su jedan od najprepoznatljivijih detalja unutrašnjosti njihovih automobila. Jednim pritiskom "gumba" zaslon bi se okrenuo iz vodoravne u okomitu orijentaciju, navodno kako bi navigacija bila preglednija, a glavni izbornici intuitivniji. No ta era završava i to tiše nego što je počela.
Prvi model koji ostaje bez ove funkcije je novi BYD Seal 6 DM-i, a zatim i Atto 2, koji je doduše predstavljen sa starim rješenjem, ali će serijski dobiti fiksni zaslon. Nizozemski uvoznik potvrdio je za Autoweek da BYD prelazi na trajno vodoravan prikaz, a ista sudbina očekuje sve buduće modele.
Razlog je jednostavan i pomalo ironičan, funkcija koja je trebala olakšati korištenje pokazala se suvišnom te ju je rijetko tko koristio osim "za pokazivanje". Osim toga, današnji kupci vrlo često koriste Apple CarPlay i Android Auto, a oba sustava su na BYD-ovim zaslonima funkcionirala isključivo u vodoravnom položaju zaslona. U praksi je rotacija bila atraktivan trik za impresionirati nekoga tko prvi puta ulazi u automobil, ali rijetko tko ju je stvarno koristio.
Osim toga, proizvođači sve više standardiziraju infotainment arhitekturu kako bi smanjili troškove i ubrzali homologaciju. Fiksni zaslon jednostavniji je za ugradnju, manji je rizik od kvara, a sigurnosna certificiranja lakše prolaze. BYD tako ide u smjeru ostatka industrije, iako se još donedavno pozicionirao kao proizvođač koji voli "show elemente".
To, međutim, ne znači da će se BYD odreći gadgeta. Upravo suprotno, marka i njezini premium brendovi već pripremaju nove tehnologije za nadolazeće modele, od naprednijih glasovnih sučelja do integracija umjetne inteligancije i 3D prikaza instrumenata. U usporedbi s time, pomični ekran doista jest bio simpatična, ali pomalo "dječja igračka".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....