Sustavi pomoći vozaču izrađeni su kako bi poboljšali sigurnost i praktičnost, ali dolaze s neočekivanim kompromisom: višim cijenama osiguranja. Iako se može činiti nelogičnim da značajke namijenjene sprječavanju nesreća mogu poskupjeti stvari, popravak ovih sustava nije jeftin kada su vozila uključena u nesreće. Zamjena senzora i kamera je skupa i moraju se kalibrirati u specijaliziranim ustanovama.
Čini se da se upravo to događa, studija je otkrila da su automatski sustavi kočenja u nuždi smanjili učestalost zahtjeva za naknadu štete za 25 posto u Ujedinjenom Kraljevstvu, prema pisanju tamošnjih medija. To svakako zvuči kao dobra vijest, ali paradoks je da su tijekom tog petogodišnjeg razdoblja troškovi zahtjeva porasli za 60 posto.
Iako kamere, radarski i lidar senzori nisu jeftini za zamjenu, proces je više od pukog zamjenjivanja oštećenih komponenti, prema studiji koju citira Auto News. Posebno, visokotehnološki sustavi moraju biti pravilno kalibrirani jer „senzor pomaknut za jedan stupanj - otprilike dubine jedne posjetnice - može ga skrenuti s cilja za 1676 mm na udaljenosti od 91,4 metra“.
Ova preciznost također znači da postoji samo nekoliko radionica koje zapravo mogu obaviti posao jer navodno moraju imati savršeno ravan pod, idealnu rasvjetu i „ciljeve specifične za proizvođača automobila za kalibraciju senzora“. Sva ova oprema može koštati kao Svetog Petra kajgana, što je ozbiljna investicija koju si samo određene radionice mogu priuštiti. „Postaje gotovo preskupo popraviti automobil“, rekao je Hami Ebrahimi, glavni komercijalni direktor tvrtke Caliber Collision, za Autonews.
Postavlja se i pitanje korisnosti jer neki vlasnici jednostavno isključuju sustave pomoći vozaču koje smatraju iritantnima. Kao rezultat toga, osiguravajuća društva mogu na kraju platiti mnogo za popravak sustava koje vozači čak ni ne koriste.
To šteti svima, a publikacija je istaknula studiju ValuePenguin koja je pokazala da se očekuje da će prosječni trošak osiguranja dosegnuti rekordnih 2101 dolar (1551 funti/1845 eura). Tehnologija svakako igra ulogu u tome, a proizvođači automobila sve više napredne sigurnosne značajke ugrađuju u standardnu opremu.
Sve to doprinosi rastućim troškovima vlasništva automobila. Prema studiji koju je prošlog rujna objavila automobilska organizacija američkog autokluba AAA, prosječni godišnji trošak vlasništva i upravljanja novim vozilom popeo se na 12.297 dolara, odnosno oko 1024,71 dolara mjesečno. To predstavlja godišnji porast od 115 dolara u odnosu na prethodnu godinu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....