PREMIJERA

Dacia je pokazala novi Jogger, golemi povišeni karavan sa sedam sjedala i prvi hibrid marke

Kralj prostora u klasi raspolaže prtljažnikom od 708 litara, povišen je od tla za 20 cm i dug 4550 mm
Dacia Jogger
 Dacia

Dugačak je poput karavana, ima prostranost jednovolumena i povišenost od tla poput SUV-a: to su karakteristike potpuno novog modela Jogger koji je danas predstavila Dacia.

Novi Jogger je tako već četvrti model kojim rumunjska marka potpuno obnavlja gamu. Podsjetimo, ove godine noviteti su Sandero i Sandero Stepway, električni Spring koji se uskoro očekuje i kod nas, te osvježeni SUV Duster.

image
Dacia Jogger
Dacia

No vratimo se na novitet: novi Jogger se obraća ljudima kojima treba puno prostora poput velikih obitelji, a dostupan je i sa sedam sjedala, kao nekad popularni model Logan MCV.

Auto je postavljen na poznatu CMF-B platformu nove generacije na kojoj već voze Renault Clio, Captur i Megane Conquest te novi Sandero, a prostor koji su Rumunji dobili kod Joggera pritom je nenadmašan. Vanjske su dimenzije stvarno velikodušne: u duljinu mjeri 4,55 metara, širok je 1,78 metara i visok 1,63 metra dok je razmak između osovina vrlo dug: 2,90 metara. To je za 20 cm više od konkurentnih modela drugih proizvođača iste dužine, a što osigurava maksimalni prostor i nosivost.

image
Dacia Jogger
Dacia

Dizajnom, novi Jogger sprijeda preuzima stilske elemente koje smo vidjeli na najnovijim modelima marke poput Sandera Stepway, sa širokom rešetkom hladnjaka i svjetlima s diodnim Y potpisom, dok su stražnja svjetla postavljena okomito kako bi se povećala širina otvora poklopca prtljažnika.

Načelno, Jogger nije terenac ili pravi SUV premda njegova odignutost od tla od 20 cm na to upućuje, a implementirani su i elementi tipični za takve modele: podesivi krovni nosači i veliki lukovi kotača.

Idemo u unutrašnjost: u standardnoj verziji s pet sjedala prtljažnik raspolaže s čak 708 litara korisnog prostora, dok je u verziji sa sedam sjedala na raspolaganju još uvijek iskoristivih 160 litara.

image
Dacia Jogger
Dacia

Dobra stvar: sjedala u trećem redu mogu se preklopiti tako da se kapacitet također povećava na nešto više od 700 litara dok su sama sjedala preklopiva u omjeru 60/40. Sa spuštenom stražnjom klupom kupci mogu računati na ukupni obujam od čak 1800 litara korisnog prostora.

Usto, Dacia se pobrinula i da ne nedostaje praktičnih rješenja korisnih kod prijevoza tereta: kukice, prstenovi za vezanje, utičnica 12V te utovarni prag prekriven plastikom kako ne bi dolazilo do oštećenja prilikom utovara i istovara dolaze serijski.

Što se izgleda kokpita tiče djeluje kao da je jednostavno premješten iz modela Sandero zajedno s multimedijom, USB utikačima, priključkom za pametni telefon integriranim izravno u nadzornu ploču, Bluetooth i USB vezom, kontrolama na upravljaču, a tu je i 3,5-inčni digitalni zaslon između instrumenata na nadzornoj ploči s putnim računalom.

image
Dacia Jogger
Dacia

U bogatijim paketima opreme tu su 8-inčni zaslon multimedije osjetljiv na dodir koji je kompatibilan s Androidom Auto i Apple CarPlayom. U najskupljoj opremi dolazi sustav "Media Nav" s bežičnim povezivanjem, šest zvučnika i dva USB priključka.

Dacia Jogger u unutrašnjosti nudi 24 l prostora za pohranu: glavni su pretinci 7-litreni za rukavice, pretinci u vratima sprijeda i straga u koje stane 1-litrena boca, 1,3-litreni zatvoreni pretinac središnje konzole i šest držača čaša.

image
Dacia Jogger
Dacia

Nadalje, sjedala su oblikovana tako da pruže odgovarajuću potporu vozaču i putnicima. Vozač tako može podesiti visinu sjedala te visinu i dubinu upravljača, a na raspolaganju mu je i središnji naslon za ruke s pretincem (uz nadoplatu).

Od opreme bismo izdvojili tempomat i prilagodljiva prednja svjetla te grijana prednja sjedala, automatsku kontrolu klime s digitalnim zaslonom, pristup autu bez ključa s električnim otključavanjem prtljažnika, automatske brisače, električnu parkirnu kočnicu, kameru za vožnju unatrag, senzor mrtvog kuta te prednje i stražnje parkirne senzore.

image
Dacia Jogger
Dacia

Dacia će ponuditi i ograničenu seriju modela s dodatkom Extreme koji ima još naglašeniji terenski stil. Bit će dostupan u pet boja karoserije s detaljima poput crnih krovnih nosača i retrovizora, aluminijskih naplataka te prednjoj i stražnjoj zaštiti podvozja u sivoj boji te s pragovima sa specifičnim zaštitnim trakama.

U motornoj ponudi Joggera nalaze se potpuno novi 1,0-litreni 3-cilindarski TCe turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem od 110 KS i 200 Nm koji je uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Naravno, tu je i varijanta koja dolazi sa serijskim ugrađenom plinskom instalacijom (LPG) s oznakom ECO-G od 100 KS uparena sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem (automatik nije u ponudi).

image
Dacia Jogger
Dacia

Budući da se ti motori ugrađuju izravno u tvornici, kupcima je zajamčena sigurnost i pouzdanost. Razdoblje jamstva proizvođača, servisni intervali, troškovi servisa i kapacitet prtljažnika jednaki su onima inačice s benzinskim motorom (spremnik za plin nalazi se na mjestu gdje se inače nalazi rezervni kotač).

Potrošnja 1,0-litrenog motora ECO-G 100 motora u mješovitom ciklusu vožnje (WLTP) iznosi oko 7,6 litara, a doseg može iznositi 1000 km zahvaljujući dvama spremnicima: 40-litrenom spremniku plina i 50-litrenom spremniku benzina.

Dacia pametno koristi snagu plinskog pogona kako bi zajamčila još jednostavniju uporabu, veći užitak u vožnji, niže emisije CO2 i veći doseg.Oba motora dolaze sa start & stop funkcijom, Euro6d homologacijom.

image
Dacia Jogger
Dacia

Kao treći motor, Dacia za 2023. najavljuje prvi hibrid marke ikad s tehnologijom preuzetom iz Renault modela. Tako će hibridni Dacia Jogger imati 1,6-litreni benzinski motor, dva električna motora (jedan glavni motor i jedan visokonaponski elektropokretač-generator) te dog-clutch mjenjač s više načina rada.

Prikupljanje energije kočenja u kombinaciji s velikim kapacitetom samopunjive baterije od 1,2 kWh (230 V) i učinkovitošću automatskog mjenjača omogućit će do 80 posto gradske vožnje na posve električni pogon, čime će kupci uštedjeti do 40 posto goriva (u usporedbi s ekvivalentnom benzinskom inačicom u gradskoj vožnji i uz vožnju jednoličnim stilom).

image
Dacia Jogger
Dacia

Cijene novog Joggera još nisu poznate, narudžbe se u Europi zaprimaju od studenog ove godine, a model se na tržištu očekuje krajem prvog kvartala 2022. godine...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 06:01