Nepregledne kolone i nervozni vozači svakodnevna su pojava na njemačkim autocestama. U takvom kaosu, srednja traka se vrlo često koristi kao stalna vozna traka, no pravilo od 20 sekundi vezano za obavezu vožnje desnom stranom trebalo bi spriječiti takvu praksu.
Prema Zakonu o cestovnom prometu, vožnja srednjom ili lijevom trakom dopuštena je samo za pretjecanje. Gotovo nepoznato pravilo na njemačkim autocestama sada je objasnio ADAC.
Kada se smije ostati u srednjoj traci?
"Treba voziti što je moguće više desno“, stoji u katalogu kazni. I to ne samo kod prometa iz suprotnog smjera, zavoja ili loše vidljivosti. Na autocestama s tri trake to znači da se samo za vrijeme pretjecanja smijete voziti u srednjoj ili krajnjoj lijevoj traci.
Budući da je stalno mijenjanje traka naporno i opasno, rješenje je upravo pravilo od 20 sekundi, koje pruža orijentaciju u gustom prometu.
ADAC na Facebooku objašnjava: "Vozači smiju ostati u srednjoj traci ako u desnoj ne mogu voziti barem 20 sekundi.“
Time se eliminiraju rizični manevri i ‘slalom‘ vožnja.
Ipak, treba napomenuti da ovo pravilo nije izričito zapisano u Zakonu o cestovnom prometu (StVO). Prema ADAC-u, ono se temelji na sudskim presudama – dakle pravno je priznato, ali nije službeno zapisano.
Tko ostane u srednjoj traci iako je desna traka slobodna dulje od 20 sekundi, mora se prebaciti - inače slijede problemi.
U Baden-Württembergu se takva praksa strogo kontrolira. Još 2004. pokrajinska vlada je najavila da će civilna vozila i videokamere biti ciljano korišteni protiv vozača koji voze srednjom i lijevom trakom. Tko bude uhvaćen u prekršaju plaća 80 eura i dobiva jedan kazneni bod, piše Fenixmagazin.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....