pitanje stila

Đukec priznao da je i za novi BMW Serije 5 planirao velike ‘bubrege‘: Ovo je razlog zašto je ipak odustao

Iako su u BMW-u razmišljali o tome da novoj Seriji 5 daju veću rešetku, zaključili su da to nije dobro za bazu kupaca tog modela

Serija 5 i 7

 BMW

Bez sumnje je bilo iznenađenje za nebrojene auto entuzijaste i ljubitelje BMW-a diljem svijeta to što novi BMW Serije 5 nije stigao s velikom okomitom rešetkom hladnjaka tzv. "bubrezima", poput one na novoj Seriji 7. No, to nije zbog nedostatka "hrabrosti" Domagoja Đukeca, šefa dizajna BMW-a.

“Pokušali smo i s vertikalnom varijantom u fazama dizajniranja Petice, ali čak i ako tada napravite drugačija prednja svjetla, počinje nalikovati Seriji 7", rekao je Đukec nedavno za portal Road & Track. “Dakle, razgovarali smo o tome i tada rekli - ne, držimo ih dalje razdvojene i ne prevelike. Bila je vrlo namjerna odluka da se ide tim klasičnijim putem, a ne da se slijedi Serija 7".

image

BMW Serija 5

BMW

Nešto slično dao je naslutiti i u razgovoru s našim novinarom u Münchenu neposredno prije svjetske premijere prošlog tjedna kojem je rekao "bubrezi su naše blago, ali nisu nepromjenjivi, bit će tu još svašta".

U razgovoru za Road & Track je dodao i da vodoravno orijentirana rešetka pridonosi sportskijem i elegantnijem duhu Serije 5. Doista, kada su vidjeli prednji dio nove limuzine sa širom rešetkom koju sada ima, dizajneri su se složili da izgleda prikladnije. Đukec je brzo pojasnio da odluka ipak nije došla zbog pomiješanih reakcija javnosti na ekstravagantne modele XM i Seriju 7.

image

BMW Serija 5

BMW

“Uvijek sam govorio kada su me pitali zašto su bubrezi tako veliki - Gledajte, ovo su posebni modeli", objasnio je. "Imaju ekspresivne kupce, imaju klijente orijentirane na status. Zato pričekajte dok ne vidite iduću Seriju 3 i Seriju 5, modela kod kojih kupci traže druge stvari".

image

BMW Serija 5

BMW

Nakon 50 godina Serije 5, BMW-u je prilično jasno tko ih kupuje i što traže. Đukec je rekao da su kupci "Petice" zadovoljni svojim statusom, ali se ne vole razmetati. "Oni žele automobil koji, dakako, izražava njihova postignuća, ali na drugačiji način", rekao je.

image

BMW Serija 5

BMW

Rešetka hladnjaka nije bila jedini izazov za novu Seriju 5. Đukec priznaje da je bilo teško smisliti kako ugraditi baterije za potpuno električni i5 u dizajn, a da ne izgleda previsoko.

“Ovaj automobil ima stvarno, jako lijepu bočnu stranu. Jedino što se sjedi više. To nije bilo tako lako riješiti, jer želite sjediti u autu, a ne na autu”, rekao je Đukec. "To je najveći izazov, ne samo za nas dizajnere, već i za inženjere".

image

BMW Serija 5

BMW

U konačnici, njegov šef, šef dizajna BMW Grupe, Adrian van Hooydonk vrlo je zadovoljan poslom koji je DOmagoj obavio. Pohvalio je proporcije novog automobila, opisujući ga kao "dug, elegantan i sportski".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 00:44