ZA SVAČIJI DŽEP

Ursula von der Leyen: "Europljani, ovakve ćete automobile voziti u bližoj budućnosti"

Nova klasa automobila trebala bi preokrenuti tržište i zaštititi europsku autoindustriju od Kineza

Kei automobili, ilustracija

 Mitsubishi
Nova klasa automobila trebala bi preokrenuti tržište i zaštititi europsku autoindustriju od Kineza

Predsjednica Europske unije Ursula von der Leyen izjavila je u svom posljednjem govoru o stanju Unije da je autoindustrija ‘stup našeg gospodarstva i industrije‘ te da će koalicija država raditi na vraćanju jeftinih, lokalno proizvedenih automobila na tržište.

"Milijuni Europljana žele kupiti pristupačne europske automobile. Stoga trebamo ulagati u mala, pristupačna vozila. Ne samo za europsko tržište, nego da odgovorimo na rastuću globalnu potražnju." rekla je Von der Leyen.

Povratak u budućnost

Maleni, pristupačni automobili doslovno su izbačeni iz ponude zbog strogih sigurnosnih propisa, složenih tehnologija i rastućih troškova razvoja. No, sudeći po najnovijim informacijama iz Bruxellesa, takvi modeli, za većinu proizvođača potpuno neisplativi, ponovo postaju prioritet.

image

Mali gradski auti, ilustracija

Željko Puhovski

Prema Autocaru, šefovi brojnih renomiranih marki poput Renaulta i grupacije Stellantis, kao uzor za novi segment vozila u Europi navode japanske Kei automobile koji bi bili podložni drugačijim sigurnosnim standardima. U Japanu su Kei automobili jeftiniji za proizvodnju i pristupačniji za kupnju, a vlasnici također imaju niže troškove održavanja. Ne iznenađuje podatak da su prošle godine zauzeli gotovo 40 posto ukupnog tržišta.

image

Honda N One

Honda

Međutim, postoje ograničenja da bi automobil zadovoljio uvjete Kei klase, uključujući veličinu (manje od 3400 mm dužine, 1480 mm širine i 2000 mm visine) i zapreminu motora (660 ccm ili manje).

image

Nissan Sakura

Nissan

Zbog male mase i slabije snage (najčešće do 60 KS) Kei automobili manje zagađuju, a njihove karakteristike čine ih idelanim za korištenje na gradskim prometnicama.

image

Suzuki Every

Suzuki

Europa smatra da bi iste karakteristike mogle funkcionirati i za našu verziju koju Von der Leyen naziva ‘E-automobilom‘.

image
Honda

"Vjerujem da Europa treba imati svoj vlastiti E-automobil.

‘E‘ za ekološki, čist, učinkovit i lagan. ‘E‘ za ekonomski – pristupačan ljudima. ‘E‘ za europski – proizveden ovdje u Europi, s europskim opskrbnim lancima. Jer ne možemo dopustiti Kini i drugima da osvoje ovo tržište", rekla je Von der Leyen.

image

Ursula von der Leyen

AFP

‘E‘ također može značiti električni, budući da Europa cilja na zabranu motora s unutarnjim izgaranjem do 2035. godine, iako odluka još uvijek nije konačna jer se raspravlja o održivosti takvog poteza. U svakom slučaju, europski E-automobili će vjerojatno imati potpuno električne opcije, kao što je već slučaj s Kei automobilima u Japanu.

image

Mitsubishi eK X

Mitsubishi

"Bez obzira na sve, budućnost je električna! I Europa će biti dio toga", zaključila je Von der Leyen.

Jedina ‘sitnica‘ koju je zaboravila navesti je cijena takvih automobila jer kupci u Japanu svoje Kei modele u prosjeku plaćaju manje od 10.000 eura. Europa nam taj iznos ne može ponuditi.

image

Mali električni auti, ilustracija

VW
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 18:16