‘POVRATAK‘ IKONE

Ferrari SC40 izrađen po narudžbi za misterioznog kupca: Moderna posveta legendarnom F40

Stražnje krilo s ugraviranom oznakom "SC40" podsjeća na osamdesete, a bočni usisnici zraka evociraju karakteristične otvore originala

Ferrari SC40

 Ferrari
Stražnje krilo s ugraviranom oznakom "SC40" podsjeća na osamdesete, a bočni usisnici zraka evociraju karakteristične otvore originala

U Maranellu su ponovno oživjeli duh prošlih vremena. Nakon što su nedavno vratili ime Testarossa za nasljednika SF90 Stradalea, legendarna talijanska marka odala je počast još jednom kultnom modelu F40. Novi SC40 nije izravni nasljednik tog automobila koji je osobno odobrio Enzo Ferrari, ali je stilski i duhovno vezan uz njega.

image

Ferrari SC40

Ferrari

Polazišna točka bila je 296 GTB, no pod novom karoserijom taj je model gotovo neprepoznatljiv. Dizajn je nastao u Ferrarijevu dizajnerskom centru pod vodstvom Flavija Manzonija, a ne u studiju Pininfarina, koji je oblikovao originalni F40. To je ujedno još jedan znak promjene u filozofiji marke, Ferrari već osam godina sam potpisuje sve svoje modele.

image

Ferrari SC40

Ferrari

Vizualne poveznice s F40-om nisu doslovne, ali su pažljivo dozirane. Stražnje krilo s ugraviranom oznakom "SC40" podsjeća na osamdesete, a bočni usisnici zraka evociraju karakteristične NACA otvore originala. Dok je 296 GTB poznat po glatkim, aerodinamičnim linijama, SC40 uvodi oštrije bridove i agresivnije proporcije, podsjećajući na rad Leonarda Fioravantija i njegovog dizajnerskog tima koji je stvorio F40.

image

Ferrari SC40

Ferrari

Karoserija je potpuno nova, s mat bijelom bojom, a tu su i ekskluzivni naplatci u istoj nijansi. Iako SC40 ima šest umjesto osam cilindara, njegov V6 hibridni pogon od 830 KS ostaje skriven ispod prozirnog Lexan pokrova s ventilacijskim otvorima, još jednim podsjetnikom na legendarni model iz 1987. godine.

image

Ferrari SC40

Ferrari

Unutrašnjost je spartanska i tehnički fokusirana. Umjesto luksuza, dominiraju kevlar i aluminij, materijali koji su nekoć definirali Ferrarijev trkaći duh. Volan, podnica, sjedala i čak obloge vrata presvučeni su laganim kompozitima, stvarajući atmosferu sirove funkcionalnosti.

image

Ferrari SC40

Ferrari

Ferrari nije objavio cijenu, ali poznato je da modeli iz programa Special Projects nastaju dvije godine i koštaju višestruko više od serijskih. Svaki primjerak je unikat, a vlasnik sudjeluje u dizajnu i testiranju. SC40 je jedini takav automobil koji će ikada postojati, a trenutačno je izložen u Ferrarijevu muzeju u Maranellu.

image

Ferrari SC40

Ferrari

Ako je suditi po interesu, ovo možda nije posljednja reinterpretacija Ferrarijeve legende. Lewis Hamilton, je već najavio kako bi volio sudjelovati u razvoju modela F44, modernog nasljednika F40 s ručnim mjenjačem i čistim analognim duhom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 06:20