POTPUNO ISKREN

Fordov šef priznao: Tesla i kineski električni automobili promijenili su sve

Farley je poznat po izravnosti, pa ne krije ni divljenje prema konkurenciji. Svojedobno je otkrio da svakodnevno vozi kineski auto

Ford CEO Jim Farley

 Profimedia
Farley je poznat po izravnosti, pa ne krije ni divljenje prema konkurenciji. Svojedobno je otkrio da svakodnevno vozi kineski auto

Kada su inženjeri Forda rastavili Teslin Model 3 i nekoliko kineskih električnih automobila, nisu očekivali šok koji je uslijedio. Usporedba je pokazala da je Mustang Mach-E imao više od 1,6 kilometara dodatnih kabela u odnosu na Teslu, nepotrebnu težinu i kompleksnost koja otkriva koliko je američki proizvođač zaostajao u učinkovitosti. Taj trenutak, priznaje izvršni direktor Jim Farley, bio je presudan: "Bilo je ponižavajuće. Kada smo otvorili te automobile, shvatili smo koliko su daleko otišli".

image

Jim Farley, izvršni direktor Forda

Ford

Farley je o tome govorio u podcastu Office Hours: Business Edition, naglašavajući da je upravo taj uvid natjerao Ford da potpuno preispita način na koji radi električne automobile. Dok su Tesla i kineski proizvođači poput BYD-a, NIO-a i XPenga razvijali lagane, softverski integrirane platforme, Ford se borio s naslijeđenim procesima i viškom složenosti. "Električni automobili eksplozivno napreduju u Kini", rekao je Farley, dodajući da Peking otvoreno potiče elektrifikaciju kao gospodarski prioritet. "Ako želimo ostati globalna tvrtka, ne smijemo im prepustiti tržište".

Rezultat tog razmišljanja bilo je osnivanje posebnog odjela Model E, 2022. godine, zaduženog isključivo za električne projekte. No financijski rezultati zasad su daleko od idealnih: Ford je prošle godine u tom segmentu izgubio više od pet milijardi dolara. Ipak, Farley tvrdi da nema povratka: "Znao sam da će biti brutalno. Ali morate se suočiti s najtežim problemima što brže možete i to ponekad javno, jer ih tako brže rješavate".

image

Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi

Farley je poznat po izravnosti, pa ne krije ni divljenje prema konkurenciji. Svojedobno je otkrio da svakodnevno vozi kineski električni auto Xiaomi SU7, hvaleći njegovu izvedbu i softversku integraciju. Time implicitno priznaje koliko su se kineski brendovi približili, pa i nadmašili zapadne u nekim segmentima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 10:07