Znamenita 1000 Miglia je vjerojatno najslavnija utrka klasičnih automobila na svijetu, no s poslovne strane ima neka ograničenja. Natjecanje je i dalje prebukirano, svake godine više stotina prijavljenih mora biti odbijeno ili završi na listi čekanja. No dvije su stvari fiksne - ruta i godišta automobila koji smiju nastupiti.
Logično je stoga bilo proširiti brending i osigurati ekspanziju, kako zemljopisnu, tako i vremensku. Stoga se od 2018. u nekoliko država organiziraju Warm Up natjecanja, kao svojevrsno zagrijavanje, prilika za trening za pravu 1000 Miglia, pri čemu je dodatna motivacija što pobjednici dobivaju zajamčeno mjesto na talijanskoj utrci sljedeće godine, među 450 natjecatelja.
Austrija je u kalendar Warm Up natjecanja ušla lani – možda se sjećate vijesti o sudaru klasičnog Jaguara XK 120 i modernog auta čija je vozačica tipkala po mobitelu u vožnji – a od 11. do 13. rujna ove godine u široj okolici Salzburga voženo je drugo izdanje 1000 Miglia Warm Up Austria, koje je, kao jedini hrvatski medij, direktno pratio i Auto klub.
Start natjecanja bio je u Tirolu, na visoravni u čijem se središtu nalazi Seefeld, svjetski poznato središte nordijskog skijanja s čak 245 kilometara staza. Ondje se okupilo 30 klasičnih automobila, proizvedenih između 1928. i 1979., dok je u pratnji za njima vozilo još i deset modernih Porschea, u vlastitom natjecanju. Brojke nisu impresivne, no to je jedan od zahtjeva organizatora. Ovo je ekskluzivni događaj i cilj je kvaliteta, a ne kvantiteta.
Svo osoblje koje prati utrku, mjeri vrijeme i brine o detaljima je talijansko, riječ je o ljudima koji rade i na izvornoj utrci. Tijekom prologa i dva puna dana natjecanja provezlo se oko 500 kilometara. Za klasifikaciju se boduju vožnje na kronometar, mjerene u stotinku sekunde, a dodjeljuje se i posebna nagrada za prosječnu brzinu ostvarenu na regularnim dionicama, u normalnom prometu, uz poštovanje svih propisa.
Na startu su bili prisutni klasični talijanski brendovi Lancia, Alfa Romeo, Fiat, Maserati i Ferrari, britanski Jaguar, MG, Austin-Healey i Triumph, njemački Porsche, Mercedes-Benz i Volkswagen te američki Chevrolet. Startni brojevi nisu bili prema vremenu kretanja, kao na pravoj 1000 Miglia, nego klasični, od 1 do 32 – izostavljeni su “nesretni” brojevi 13 i 17. Prijavljeni su natjecatelji iz Italije, Nizozemske, Njemačke, Austrije i Belgije, uključujući mnoga imena poznata onima koji prate 1000 Miglia.
Servisnu je asistenciju svim sudionicima pružala nizozemska garaža Houtkamp, čiji je vlasnik John Houtkamp pobijedio lani, a ima i plasmane u prvih deset na talijanskoj utrci, te je opet bio najveći favorit. Ipak, pobjedu na prvog dana zasebno bodovanom Seefeld Trophyu, odnio je najljući konkurent, Massimiliano Mora u Jaguaru.
Drugog dana ruta je skrenula u Njemačku, u dolinu rijeke Isar, pored umjetnog jezera Sylvenstein, da bi se potom vratila u Austriju i prešla spektakularnim prijevojima Zillertaler Höhenstraße i Gerlospass, uz pogled na najviši austrijski vodopad Krimml, pa preko prijevoja Dientner Sattel sve do cilja etape u Saalfeldenu i noćenja u Leogangu. Na kraju dana Houtkamp se našao u vodstvu u Alfa Romeu iz 1929., no za vrat su mu puhali Mora i Sebastian Busi u Fiatu.
Završni je dan donio put na jezero Königssee u Bavarskoj i uspon uz Roßfeld, najvišu cestu u Njemačkoj, prije povratka u Austriju. Nakon posjeta muzeju oldtimera Manro i ručka uz jezero Wallersee kolona se provezla pitoresknom okolicom Salzburga, gdje je cilj bio u starom gradu, na Kajetanerplatzu. Houtkamp je obranio prednost, no kada su ga javno pitali tko je bolji suvozač, žena ili sin, naglo je zaboravio engleski.
Sve u svemu, prekrasna tri dana na prekrasnim alpskim cestama, uz pomisao kako nešto slično na hrvatskoj strani Jadrana ne bi bilo ništa manje spektakularno.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....