Velika analiza

Istraživanje potvrđuje stereotipe? Napokon otkriveno kakve aute biraju žene, a kakve muškarci

​Analiza njemačkog osiguravateljskog portala otkriva potpuno različite preferencije za upravljačem ovisno o spolu

Vozačica, ilustracija

 Profimedia
​Analiza njemačkog osiguravateljskog portala otkriva potpuno različite preferencije za upravljačem ovisno o spolu

Što žene i muškarci žele? Na to pitanje Hollywood je pokušao odgovoriti stotinama romantičnih filmova, no na cestama odgovor daju statistike i istraživanja.

Najnovija analiza njemačkog osiguravateljskog portala Verivox, provedena na temelju sto najčešće osiguranih vozila između srpnja 2023. i lipnja 2025., pokazuje da su preferencije žena i muškaraca za volanom u mnogočemu različite.

Dok žene češće biraju kompaktna i okretna gradska vozila, muškarci ostaju vjerni velikim autima više klase.

Razlika se možda najbolje vidi u usporedbi dvaju modela iz Ingolstadta. Audi A1 u čak 73 posto slučajeva češće završava u rukama žena, dok Audi A6 bilježi 25 posto iznadprosječan udio muških vlasnika. Na istoj liniji su i Mercedes E-klasa te BMW serije 5, tradicionalno percipirani kao statusni simboli.

image

Vozač, ilustracija

Profimedia

Među trideset najpopularnijih ženskih automobila gotovo da i nema većih modela. Dominiraju mali i gradski automobili poput Hyundaija i10 (62 posto vlasnica), Kije Picanto (61 posto), Fiata 500 i Nissana Micre (po 60 posto). S druge strane, muškarci se u istim statistikama u pravilu pojavljuju znatno ispodprosječno, primjerice, kod Audija A1 njihov je udio čak 41 posto manji od prosjeka.

Statistika potvrđuje i širu sliku: 64 posto svih polica osiguranja na Verivoxu zaključuju muškarci, a i prema podacima njemačkog registra vozila (KBA), 62 posto vozila registrirano je na muške vlasnike. Iako to dijelom odražava tradicionalne uloge, odnosno da muškarci češće preuzimaju brigu o automobilima i policama osiguranja, trend se postupno mijenja, osobito u mlađim generacijama.

image

Vozačica, ilustracija

Profimedia

Treba ipak imati na umu da analiza obuhvaća samo vozila registrirana na ime osiguranika. Time se stvara iskrivljena slika kada je riječ o obiteljskim automobilima poput karavana, SUV-ova ili monovolumena. Budući da se oni često vode na ime muškog člana kućanstva, u statistici ispada da žene preferiraju isključivo male automobile, iako u praksi jednako često voze i veće obiteljske modele.

Unatoč tim ograničenjima, podaci jasno sugeriraju dvije struje: žene češće razmišljaju praktično i racionalno, dok muškarce i dalje privlače dimenzije i prestiž, koliko god to stereotipno zvučalo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 19:44