Bentley je poznat po luksuzu, uglađenoj vožnji i vrhunskim performansama. Zato od njih nitko nije očekivao nešto ovako ekstremno, novi Continental GT Supersport, automobil koji "skida smoking, zaboravlja na manire i djeluje više kao razuzdani panker, a ne uglađeni britanski gospodin".
Oznaka Supersports u sto godina postojanja Bentleya pojavila se tek nekoliko puta, uvijek rezervirana za najekstremnije izvedbe. Ovaj put ide korak dalje. Prvi put u povijesti modela, snažni biturbo V8 pogoni samo stražnje kotače. Bentley je odbacio hibrid, odbacio pogon na sve kotače i odlučio se na zaista ekstremne promjene koje potpuno mijenjaju karakter auta.
Rezultat je motor koji razvija "vražjih" 666 KS i 800 Nm, uz ojačanu radilicu, nove glave motora, veće turbine i kompletan titanski ispušni sustav koji, kako tvrde, zvuči glasnije i prirodnije nego išta što su prije napravili. Snaga se prenosi preko brutalno podešenog osmerostupanjskog DSG-a, a ubrzanje do 100 km/h traje oko 3,7 sekundi. Najviša brzina je oko 309 km/h.
Supersports nije samo snažniji. Trag kotača je širi 16 mm straga, auto je dobio elektroničku blokadu diferencijala, drugačije podešen ovjes, novi ESP i napredni torque vectoring. Uz nove amortizere od dvije komore, kruće opruge i kovane 22-colne naplatke s Pirelli Trofeo RS gumama, Bentley tvrdi da auto prolazi zavoje do 30 posto brže od GT Speeda.
Još jedan ekstrem: zaustavljanje obavljaju najveće kočnice ikad ugrađene u neki serijski cestovni automobil. Sprijeda su diskovi od 440 milimetara čije čeljusti imaju čak 10 klipova, straga diskovi imaju promjer od 410 mm i četveroklipne čeljusti.
Jednako impresivno je i smanjenje mase. Uklanjanje hibridnog sustava i pogona na sve kotače, karbonski krov, manje izolacije, lakša sjedala i redukcija luksuznih elektronskih sustava spustili su masu ispod 2000 kg. I dalje je to puno, ali je pola tone manje od standardnog Continentala GT.
Vizualno je Supersports jednako agresivan kao i tehnički. Nova prednja maska s "perajama", izraženiji pragovi, posebno oblikovani usmjerivači zraka oko blatobrana, ogroman stražnji difuzor i fiksni spojler stvaraju 300 kg više potiska nego GT Speed.
Iako je riječ o najradikalnijoj izvedbi, Supersports se može dodatno personalizirati. Posebne boje, karbonski paketi, luksuzna unutrašnjost i aluminijski detalji bit će dio pozamašne liste dodatne opreme. Proizvodnja je ograničena na 500 primjeraka, a narudžbe kreću u ožujku 2026. Cijena još nije poznata, ali sasvim sigurno neće biti nimalo skromna, baš kao ni sam automobil.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....