Na salonu Japan Mobility Show 2025. Mitsubishi je privukao pozornost jednim od tehnički najneobičnijih koncepata, modelom nazvanim Elevance. Ime možda zvuči kao da je izmišljeno za znanstvenofantastični film, ali tehnologija u pozadini mogla bi definirati novu eru za marku poznatu po SUV-ovima. Neki ga već vide kao najavu povratka legendarnog Pajera, iako Mitsubishi zasad ne potvrđuje takve planove.
Vanjski izgled koncepta jasno odaje SUV s ozbiljnim off-road karakterom. "Pravokutna" karoserija, velike gume i monumentalna maska hladnjaka podsjećaju na staru školu terenskih vozila, dok prozirna stražnja vrata i svjetlosni potpis tome dodaju moderne detalje. No prava atrakcija skriva se ispod karoserije.
Naime, Mitsubishi Elevance koristi složeni plug-in hibridni pogon koji spaja četiri elektromotora i benzinski motor. Na prednjim kotačima nalaze se ugrađeni motori u kotačima, dok je straga Mitsubishi primijenio svoj sustav Active Yaw Control s dva elektromotora. Klasični motor s unutarnjim izgaranjem nije detaljno opisan, ali Mitsubishi ga naziva “visokoučinkovitim” i ističe da može koristiti ugljično neutralno gorivo, što ga čini ekološki prihvatljivijim od uobičajenih benzinskih pogona. Mitsubishi također nije otkrio nikakve detalje o performansama auta ili snazi pogonskog sustava.
Tvrtka nije otkrila kapacitet baterije, spominje tek da je riječ o "velikom paketu" koji ima dovoljno kapaciteta da usput napaja i prikolicu koja ide s njim, a koja uključuje kuhinju i tuš. To sugerira da koncept nije zamišljen kao električno vozilo s produženim dosegom, nego kao klasičan plug-in hibrid u kojem motor s unutarnjim izgaranjem i dalje izravno pokreće kotače.
Unutra, Elevance donosi tipično futuristički, ali i funkcionalan interijer. Postav s tri reda sjedala u konfiguraciji 2+2+2 prima šest putnika, a prednja sjedala mogu se okretati. Cijela širina prednje armature zauzeta je trima ekranima, a još jedan je ugrađen u središte volana. Osim svih tih zaslona između sjedala nalazi se klasičan okretni prekidač za odabir načina vožnje, a Mitsubishi je ostavio i nekoliko fizičkih tipki i prekidača.
Dimenzije i proporcije sugeriraju da je Elevance velik SUV, otprilike veličine Pajera. Ako bi ikad stigao u serijsku proizvodnju, mogao bi postati svojevrsni most između elektrificirane budućnosti i Mitsubishijeve bogate off-road tradicije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....