ODLUKA 10. PROSINCA

Kompromis: Europa ostavlja benzince i dizelaše na životu, ali samo za jednu kategoriju kupaca?

Čini se da bi benzinci i dizelaši mogli preživjeti. No, ipak će biti postavljeni neki uvjeti...

Kupovina automobila, ilustracija

 Profimedia
Čini se da bi benzinci i dizelaši mogli preživjeti. No, ipak će biti postavljeni neki uvjeti...

Oči europske automobilske industrije uprte su u Bruxelles, gdje će 10. prosinca Europska komisija predstaviti sveobuhvatan zakonski paket o regulaciji CO2. U središtu pozornosti je pitanje hoće li i u kojoj mjeri Komisija prilagoditi svoje ambiciozne klimatske ciljeve u sklopu takozvanog “Europskog zelenog plana”, a posebice planiranu zabranu prodaje novih benzinaca i dizelaša od 2035. godine.

Čini se da je na pomolu kompromisno rješenje. Prema informacijama koje je objavio njemački Bild, privatni kupci mogli bi i nakon 2035. kupovati vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem, dok bi tvrtke svoje flote morale znatno brže prebaciti na električni pogon.

image

Kupovina automobila, ilustracija

Profimedia

Prema prvotnom planu, 2035. godina trebala je označiti prekretnicu: na tržištu bi se mogla registrirati isključivo nova vozila s nultom emisijom CO2, što bi predstavljalo de facto zabranu za klasične benzince i dizelaše. Malo koji zakon je izazvao toliko polarizacije, a neslaganje oko zabrane vlada čak i unutar njemačke vladajuće koalicije.

Prema informacijama poslovnog lista “Handelsblatt”, Europska komisija pod vodstvom Ursule von der Leyen (67) aktivno radi na kompromisu. Ublažavanje opće zabrane bilo bi povezano sa znatno strožim pravilima za komercijalne, odnosno poslovne vozne parkove. To bi u praksi značilo da bi građani i dalje mogli kupovati nove automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem, dok bi tvrtke morale ispuniti stroge kvote za električna vozila.

image

VW tvornica, ilustracija

AFP

Prema istim izvorima, plan je da do 2027. godine polovica svih novoregistriranih službenih, rent-a-car i leasing vozila bude na električni pogon, a do 2030. čak 90 posto. Navodno se u pregovorima spominjala i potpuna elektrifikacija (100 posto), piše Poslovni.

Paralelno s ovim prijedlogom, države članice EU-a i Komisija raspravljaju o tome mogu li se i plug-in hibridi te vozila s “range-extenderom” klasificirati kao vozila s nultom emisijom. “Range-extender” je mali motor s unutarnjim izgaranjem koji služi isključivo za punjenje baterije tijekom vožnje, čime se značajno povećava doseg vozila. Takva regulativa mogla bi znatno olakšati ispunjavanje zadanih ciljeva za poslovne flote.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. studeni 2025 18:18