VIŠEGODIŠNJA BITKA

Kraj sudske trakavice: Ferrari je konačno osigurao pravo na slavno ime

Time je spriječeno da naziv jednog od najpoznatijih modela talijanske kuće padne u ruke drugim osobama i tvrtkama

Ferrari Testarossa

 Ferrari
Time je spriječeno da naziv jednog od najpoznatijih modela talijanske kuće padne u ruke drugim osobama i tvrtkama

Nakon višegodišnje pravne bitke, Sud Europske unije donio je odluku koja ide u korist Ferrarija - zaštita imena Testarossa ostaje na snazi. Naziv Testarossa, što u prijevodu s talijanskog znači "crvena glava", prvi je put upotrijebljen davne 1957. za model 250 Testa Rossa, čije su glave motora bile obojene u crveno. Ime je u modernoj eri ponovno oživljeno 1984. i nosio ga je jedan od najupečatljivijih modela iz Maranella, model Testarossa, sve do 1996., kada je završila proizvodnja. U tom je razdoblju proizvedeno oko 7000 primjeraka.

image

Ferrari Testarossa (kolekcija)

RM Sotheby‘s

Godine 2007. Ferrari je u Europskoj uniji registrirao "Testarossu" kao zaštićenu robnu marku, i to ne samo za automobile, već i za dijelove, dodatke i igračke. No, 2023. dvojica njemačkih poduzetnika zatražila su od Ureda Europske unije za intelektualno vlasništvo (EUIPO) brisanje robne marke, pozivajući se na pravilo da zaštita prestaje ako se robna marka ne koristi pet godina. EUIPO je njihov zahtjev prihvatio i odlučio ukinuti zaštitu imena. Ferrari je odmah reagirao, ali bez uspjeha, pa je slučaj završio pred Europskim sudom.

Ferrari je pred sudom iznio argumentaciju koja je u konačnici prevagnula. Testarossa vozila se i danas prodaju, uglavnom kao rabljeni primjerci preko ovlaštenih trgovaca. Svaki od njih dolazi s Ferrarijevim certifikatom autentičnosti. Originalni rezervni dijelovi nose zaštitni znak, a mali kolekcionarski modeli automobila službeno su licencirani. Prema sudu, sve to zajedno čini "ozbiljnu i gospodarski opravdanu uporabu robne marke".

image

1986. Ferrari Testarossa

RM Sotheby‘s

Sud je pritom naglasio važan detalj. Naime, prema pravilima Europske unije, za očuvanje robne marke nije nužna kontinuirana serijska proizvodnja. Dovoljno je da upotreba bude tržišno relevantna i da brend aktivno sudjeluje u njezinu održavanju. Za luksuzne brendove poput Ferrarija, koji njeguju dugotrajnu vezu s vlasnicima vozila i velikom pažnjom upravljaju imidžom, takva praksa itekako ima smisla.

Sud Europske unije ukinuo je dvije odluke EUIPO-a te potvrdio da Ferrari legitimno koristi ime Testarossa. Time je spriječeno da naziv jednog od najpoznatijih modela talijanske kuće padne u ruke drugim osobama i tvrtkama, potencijalno i bez ikakve veze s originalnim vozilom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 13:44