Automobilska industrija prolazi kroz turbulentno razdoblje potpunog prelaska na struju. U moru električnih noviteta nalaze se kultni modeli poput Renaulta 4 i 5 ili Nissan Micre čija imena bude pravu nostalgiju. No, nisu samo navedeni automobili dobili potpuno električni tretman. Niz drugih poznatih modela slijediti će taj trend ove ili iduće godine. Ovo su šest najvažnijih...
Alpine A110
Francuski Alpine najavio je da će proizvodnja druge generacije modela A110 završiti sredinom 2026. godine, nakon gotovo 30.000 proizvedenih primjeraka. Nasljednik stiže već krajem iste ili početkom 2027. godine i temeljit će se na novoj Alpine High Performance Electric Platform, što znači da će A110 postati električni sportski automobil.
No, kako smo to već navikli, entuzijasti nisu oduševljeni idejom o tihom, teškom električnom nasljedniku.
Službeni detalji električnog modela još nisu objavljeni.
Renault Twingo
Peti električni automobil u ponudi francuskog proizvođača - uz Megane, Scenic te R4 i R5 - prvi je električni u tržišnom razredu A. Twingo bi trebao ponuditi prostor i opremu kao Clio, a sve po cijeni ispod 20.000 eura. I to s pogonom na struju, čime bi trebao konkurirati i Kinezima.
S cijenom ispod 20.000 eura moći će se nositi s brojnim kineskim predstavnicima, poput jeftinijeg, ali i 17 centimetara kraćeg Leapmotora T03 za 18.990 eura ili, pak, 21 centimetar duljeg BYD Dolphin Surfa za 19.490 eura, kao i budućih suparnika, poput Volkswagena ID.1 i Kije EV1.
Twingo bi dakle trebao postati jedan od najprodavanijih električnih automobila na tržištu.
Porsche Cayman
Porsche se oprostio od legendarnih sportskih benzinaca u Caymanu i Boxsteru, jer se okreće stvaranju novog električnog sportskog automobila - koji bi trebao biti lansiran 2026. godine.
Posljednjih tjedana Porsche je donekle ohladio svoju ljubav prema električnoj energiji zbog pada profita, ali projekt je i dalje aktivan unatoč odgodi lansiranja nekih električnih modela zbog slabije potražnje.
Nedavne špijunske fotografije električnog Caymana pokazuju širi coupe s ‘Taycan/Macan‘ stilom prednjih svjetala i stražnjom svjetlosnom trakom preko cijele širine. Postoji mogućnost da Porsche, uz električnu verziju, ponudi verzije s klasičnim motorom s unutarnjim izgaranjem. Njemačka marka navodi da će ponudu prilagoditi potražnji na tržištu.
Volkswagen GTI
Volkswagenova legendarna GTI oznaka ulazi u električnu eru, s prvim serijskim modelom ID. GTI - koji će biti lansiran u Europi 2026. godine. Na temelju koncepta ID.2all, obećava kompaktan, pristupačan sportski hatch koji prenosi klasični GTI karakter u električni paket. Ovo će biti uvod u širu električnu GTI ponudu, jer se potpuno električna, deveta generacija Golfa očekuje krajem desetljeća, s GTI varijantom koja bi trebala slijediti.
Prema riječima izvršnog direktora Thomasa Schafera, to će označiti početak ‘cijele grupe GTI modela‘.
Razvoj je već u tijeku, a inženjeri su usmjereni na očuvanje zaigrane, zanimljive vozačke dinamike zbog koje su GTI automobili uvijek bili omiljeni među ljubiteljima benzinaca.
Mazda6
Iako Mazda već godinama uspješno vozi na dva kolosijeka s elektrificiranim modelima, ali i novim generacijama benzinaca i dizelaša, nova Šestica postala je potpuno električni model. Odluka koja je mnoge ostavila u nevjerici, za Japance uopće nije sporna. Oni naime, tvrde da s novom Šesticom nisu samo ispunili birokratske formalnosti i izbjegli plaćanje kazni zbog prevelike emisije CO2, nego žele pokazati mišiće i krenuti u otvoreni napad na Volkswagen ID.7 i Teslu Model 3.
Električna Šestica već je stigla u Hrvatsku s dvije izvedbe: standardna je opremljena litij-željezo-fosfatnom baterijom od 68,8 kWh, što je dovoljno za doseg od 479 km (WLTP). Straga smješten elektromotor u ovom slučaju generira 258 KS i 300 Nm, a stotka se hvata za 7,6 sekundi. Model s dugim dosegom (Long Range) ima veću litij-nikal-mangan-kobalt-oksidnu bateriju od 80 kWh, koja povećava doseg za dodatnih 73 kilometra.
Ispred vozača se nalaze ploča s instrumentima od 10,2 inča, virtualni head-up zaslon na kojem se projiciraju informacije o vožnji na površini stakla dijagonale 50 inča te ogroman središnji zaslon od 14,6 inča.
Cijene Mazde 6e u Hrvatskoj startaju na 43.500 eura.
Range Rover Electric
Prvi potpuno električni model Range Rovera stiže sljedeće godine. Izuzetno sposoban terenac koji može savladati grube terene, električni Range Rover također se hvali svim luksuzom i udobnošću koje vlasnici obožavaju. Prvi podaci pokazuju da će realni doseg biti oko 480 kilometara, dok bi brzo punjenje trebalo biti konkurentno.
Unutarnji prostor je, kako se i očekuje, izdašan i poznat, s istim luksuznim dojmom kao i kod ostalih Range Rovera, međutim, nema opcije sa sedam sjedala. Vjerojatno će koštati oko 170.000 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....