Autoindustriju već godinama trese SUV groznica, ali hatchback i karavanske izvedbe i dalje su vrlo privlačne kupcima u Europi. Upravo zato, Peugeot je predstavio redizajnirani 308 (u obje varijante) koji nudi moderne stilske nadogradnje uz širi izbor pogonskih sklopova.
Aktualna treća generacija prvi se put pojavila 2021. godine, a sada, četiri godine kasnije, redizajnom se predstavlja novo lice koje izostavlja prepoznatljive ‘očnjake‘. Na njihovo mjesto postavljena su nova prednja svjetla, s LED kandžama iznad i glavnim svjetlima umetnutim u dijelove prerađenog odbojnika. Još jedna novost je osvijetljeni logo koji se prvi put pojavio kod Peugeota i vjerojatno će se primjenjivati na sve buduće modele.
Što se tiče unutrašnjosti, unaprijeđena verzija i-Cockpita s 10-inčnim zaslonom i dalje izgleda prilično moderno s novom 3D grafikom digitalne ploče s instrumentima.
Novi 308 SW nudi svakodnevnu praktičnost zahvaljujući sjedalima u drugom redu koja se mogu podijeliti u tri dijela (40/20/40) s kontrolama preklapanja dostupnim iz prtljažnika. Sam obujam prtljažnika kreće se od 598 litara do 1487 litara, a električno podizanje vrata prtljažnika olakšava pristup kada su vam ruke pune.
Peugeot 308 koristi EMP2 platformu koju dijeli s Opel Astrom i Astrom Sports Tourer.
Dok se automobilska industrija udaljava od dizelaša, Stellantis je odlučio nastaviti nuditi Peugeot 308 s 1,5-litrenim BlueHDi četverocilindričnim turbodizelom. Jedini neelektrificirani motor u ponudi proizvodi 130 KS i dolazi u spoju isključivo s 8-brzinskim automatskim mjenjačem.
Novi 308 je također dostupan s blagohibridnim 1,2-litrenim trocilindričnim benzinskim motorom koji razvija 145 KS. Uparen je sa 6-brzinskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (e-DSC6) i integriranim elektromotorom. Peugeot tvrdi da MHEV može voziti do 50% vremena u električnom načinu rada u urbanim okruženjima.
Tu je i plug-in hibrid sa 195 KS koji kombinira elektromotor s 1,6-litrenim 4-cilindričnim motorom. Francuzi navode da 7-brzinski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom e-DCS7 jamči brzu i glatku promjenu brzina.
Ovaj plug-in hibridni pogonski sklop druge generacije uključuje bateriju od 17,2 kWh koja osigurava dodatnih 20 km dometa, dajući 100% električni domet od 85 kilometara (WLTP). Može se napuniti za samo 2 sata i 5 minuta (punjač od 7,4 kW) ili za 7 sati i 25 minuta pomoću standardne kućne utičnice.
Kako bi potaknuo kupce na prelazak na struju, novi 308 nudi električni pogonski sklop s povećanim dosegom. Elektromotor od 115 kW (156 KS) s okretnim momentom od 270 Nm pruža dinamična ubrzanja. Uparen je s baterijom od 58,4 kWh koja radi na 400 volti, a Peugeot navodi da produljeni domet iznosi 450 km (kombinirani ciklus WLTP). Ova brojka predstavlja povećanje od 34 km u usporedbi s prethodnim modelima.
Standardno dolazi trofazni punjač u vozilu koji isporučuje 11 kW snage, a s javne punionice od 100 kW moguće je napuniti bateriju s 20 na 80 posto za 32 minute.
Osvježena linija Peugeota 308 proizvoditi će se u tvornici u Mulhouseu u Francuskoj, a bit će dostupna u Europi od ove jeseni. Cijene će biti objavljene uskoro.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....