Sve više automobila opremljeno je CVT mjenjačima, sustavima koji obećavaju glatku vožnju i nižu potrošnju goriva. No, kako tvrde brojni mehaničari, ova tehnologija nosi i ozbiljne nedostatke.
U viralnom TikTok videu, jedan od zaposlenika servisa Auto Parts City u američkoj saveznoj državi Illinois pokazuje CVT mjenjač iz Nissanovog modela Rogue (X-Trail) iz 2016., dodajući ironično: "Svi se oni raspadnu zbog lošeg CVT-a". Njihov tehničar Juan, međutim, ne staje samo na kritici. Dijeli ključni savjet koji bi, tvrdi, mogao spasiti tisuće vlasnika od skupih popravaka: redovita izmjena oba filtra i ulja.
Za razliku od klasičnih automatskih mjenjača, CVT nema stupnjeve prijenosa nego je varijabilan te koristi sustav remena i remenica. Ključne prednosti ovakvog sustava su malo nanja potrošnja goriva i osjetno niža cijena proizvodnje. No, ta jednostavnost skriva probleme: od ne previše dobrog ponašanja pri agresivnijoj vožnji, do čestih kvarova.
Prema Juanu iz ovog videa, većina vlasnika uopće ne zna da CVT mjenjačim imaju dva filtra, jedan u karteru i jedan vanjski. "Ako mijenjate ulje mjenjača svakih 30 do 40 tisuća kilometara i pritom promijenite oba filtra, vaš CVT mogao bi potrajati i više od 300 tisuća kilometara", tvrdi mehaničar. Dodaje i da je upravo ignoriranje vanjskog filtra glavni razlog ranog otkazivanja ovih prijenosa.
Problemi s Nissanovim CVT mjenjačima, posebno u SAD-u nisu novost. Ranije ove godine, Nissan je pristao na nagodbu u grupnoj tužbi koju su pokrenuli vlasnici modela Murano i Maxima zbog navodnih tvorničkih grešaka u CVT sustavima. Proširena je garancija, a neki vlasnici su dobili i do 1500 dolara povrata. CT mjenjače imaju i neki europski modeli Nisssana, popt Qashqaija i X-Traila.
U komentarima pod objavom na društvenim mrežama javili su se i brojni iskusni vozači i mehaničari s dodatnim savjetima. Preporučuju ugradnju vanjskog hladnjaka ulja kako bi se smanjila radna temperatura, što može znatno produžiti životni vijek CVT-a. Neki od njih zaključuju da CVT nije nužno loš izbor, ali zahtijeva više pažnje i brige vlasnika. Ignoriranje održavanja I servisa može skupo koštati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....