Na prvu, doima se kao još jedan model u moru novih električnih limuzina, a na društvenim mrežama je nerijetko dočekan s podsmijehom zbog konzervativnog izgleda i visoke cijene. No Mercedes CLA nove generacije već je dokazao da komentari na internetu i tržišna stvarnost nemaju uvijek mnogo zajedničkog.
Štoviše, interes za novim CLA-om toliko je velik da će proizvodnja uskoro prijeći na režim u tri smjene što je rijetkost u današnjoj europskoj autoindustriji u kojoj se samo "reže".
Iako je Mercedes bio suzdržan u prognozama, potražnja za električnim CLA-om premašila je njihova očekivanja. Šef proizvodnje Joerg Burzer opisuje broj narudžbi kao "vrlo ohrabrujući", iako konkretne brojke nisu objavljene. Zasad se model naručuje samo u Njemačkoj, gdje je prodaja krenula u travnju, no Burzer navodi da će se neki kupci morati strpjeti sve do 2026. kako bi preuzeli vozilo. Dugi rokovi isporuke obično su pouzdan znak snažnog tržišnog interesa, pod uvjetom da se proizvodni lanac odvija bez zastoja.
U tom smislu, Mercedes priznaje da je ranije bilo problema s nabavom rijetkih zemnih metala, ključnih za proizvodnju elektromotora, no tvrde da su ti izazovi sada riješeni i da nema prepreka za proširenje kapaciteta.
Trenutačno je u ponudi isključivo električni CLA 250+ s EQ tehnologijom, čija cijena u Njemačkoj počinje od 55.858 eura. To je vrlo velika svota za kompaktnu limuzinu, čak i uz prestižnu značku na nosu.
No Mercedes već planira uvođenje pristupačnijih verzija. Do kraja godine u proizvodnju ulazi benzinska varijanta s blagim hibridom i 1,5-litrenim turbo motorom, uparenim s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i osam stupnjeva. Time će CLA postati dostupniji širem krugu kupaca.
Zanimljivo je i to što CLA postupno preuzima ulogu ulaznog modela marke, budući da Mercedes neće nuditi nasljednike za A-klasu i B-klasu u aktualnim karoserijskim oblicima. Iako još uvijek popularni, ti modeli nisu dobili zeleno svjetlo za novu generaciju. U tom kontekstu, CLA postaje ključan Mercedes u ponudi kompakta, uz svoje buduće SUV verzije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....